Gå til innhold

Hvilke dyser? M20B25 - E85 - turbo


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Ska du ladda 1 bar och man räknar med att du tappar lite effekt på att ställa tändningen lite mer "safe" så kommer effekten landa runt 320-350 hk.

Jag skulle säga att tex volvos 465 cc dyser skulle bli klockrent. Har mappat flera m20b25 för E85 och dessa dyser med bra resultat på runt 1 - 1,2 bar laddtryck. Du kan även gå ner till 420cc om du vill, de räcker också.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du ladda 1 bar och man räknar med att du tappar lite effekt på att ställa tändningen lite mer "safe" så kommer effekten landa runt 320-350 hk.

Jag skulle säga att tex volvos 465 cc dyser skulle bli klockrent. Har mappat flera m20b25 för E85 och dessa dyser med bra resultat på runt 1 - 1,2 bar laddtryck. Du kan även gå ner till 420cc om du vill, de räcker också.

Mvh//

A.Fekzen

Ah, et kvalifisert svar. Takk takk :)

Har 440 dyser og chip nå men skal ha på plass datasprut om ikke så lenge,

så tenkte å bytte dyser for E85 samtidig men da slipper jeg jo det :)

Btw, hvilken volvo ha de 465 dysene? Kan være kjekt å vite engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til 1bar trykk betyr lite.. er hvor mye luft turboen produsere på 1 bar som er viktigt og vite.. :roll:

Mja, så lenge den leverer nok luft til å lage 1 bar overtrykk på feks 6000rpm så leverer den jo nok.

Greit nok at en turbo som klarer å levere 1 bar på en mopedmotor ikke nødvendigvis gjør det på en lastebil, men turboen min har gjort jobben i flere år under panseret mitt så jeg vet jo at den funker.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en ting til 1bar trykk betyr lite.. er hvor mye luft turboen produsere på 1 bar som er viktigt og vite.. :roll:

Mja, så lenge den leverer nok luft til å lage 1 bar overtrykk på feks 6000rpm så leverer den jo nok.

Greit nok at en turbo som klarer å levere 1 bar på en mopedmotor ikke nødvendigvis gjør det på en lastebil, men turboen min har gjort jobben i flere år under panseret mitt så jeg vet jo at den funker.. :roll:

funker gjør den nok men mengden luft som blir produsert på 1bar trykk kommer an på størrelse på turboen er det eg mener..

så har du en liten turbo(god for ca 350-400 hk) så flytter ikke den så mye luft på 1 bar så en som er god for 500+hk

ergo den større tuboen trenger ikke oppnå så høyt trykk for og produsere samme antall hk

er derfor eg sier du må gi litt spec på turboen før du spør om dyse størelse..

og 460cc dyser til og produsere 400 hk på e85 mener eg er alt for lite hadde aldri gått for mindre en 680cc til e85 bruk.. på 98oct er di forsåvidt ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå det? Det er jo mengden luft en turbo, og forsåvidt kompressor, klarer å levere i forhold til hva motoren ville forbrukt som ren sugemotor som avgjør hvor mye trykk du får mellom turboen og motoren.

Kan ikke huske at 400hk har vært nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal satse høyere nå? :D Blir du å legge ut dysene dine for salg når du har montert dette? :)

Neida her skal det ikke satses :) Men jeg vurderer å forandre litt og kjøre på e85.

Om dysene blir solgt er du den første som får beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal satse høyere nå? :D Blir du å legge ut dysene dine for salg når du har montert dette? :)

Neida her skal det ikke satses :) Men jeg vurderer å forandre litt og kjøre på e85.

Om dysene blir solgt er du den første som får beskjed :)

hvilket sprut skal du kjøre?det spiller en rolle på hvor store dyser du kan/burde kjøre med.gamle sprut har som regel "dårlig" oppløsning og da ikke så veldig glad i store dyser..

kjører du rundt 600cc dyser,blir det fint til ca. 300hk på E85 ! da har du også litt og gå på da mye vil ha mer med tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...