wix10 Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Min 330 d blir ikke lenger varm - den går så vidt over det blå ved belastning, men går ganske raskt ned i nedoverbakke. Trodde først det var en enkel affære- bare å skifte termostat. Men så får jeg høre at det kan være dieselvarmeren, egr, den kan ha flere termostater etc. Verksted sier de kan starte med å bytte termostat "så får vi se" ...??? Noen som kan gi meg noen råd. Er dette vanskeligere enn at jeg kan gjøre det selv og ikke bruke flere 1000 på verksted uten å være sikker på resultatet? Bilen er kjøpt i Tyskland hvis det skulle ha noe å si i forhold til norske forhold.
E34Stvg Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Vi slet med det samme på vår 330d. Skiftet først termostat på vannet uten noe resultat. Derimot fikk vi full klaff ved å bytte termostat på EGR ventil.
Robin L Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 blir den varm på tomgang da? isåfall, sjekk termostaten. min tds var akkurat slik....
thoslags Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Eg skifta først kjølevanntermostaten på verksted uten at det fungerte noke særlig. Så bytta eg termostaten på egr ventilen sjølv, og då var alt bra. Den var veldig enkel å bytte. Billig var den og
wix10 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Takker for svar fra alle. Nei den blir ikke varm på tomgan heller. Det synes klart at EGR termostaten er viktig for kj.v. temp. Er den billig og enkel å skifte begynner jeg derfra på egenhånd. Hvor kjøpte dere EGR termostaten?
Otis Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Samme på min 520d, det var EGR termostaten som var løsningen og ikke hovedtermostaten som jeg trodde.
Svendis Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 +1 99.9999% sjanse for at det er egr termostaten...
wix10 Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Har forstått det sånn at det bare 330 d med automat som har EGR termostat. Min bil er har ikke automatgir. Da kan det vel ikke være noe annet enn den vanlige termostaten. Er det riktig?
enoxn Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Det høres riktig ut det, mest sansynlig hvertfall.
Otis Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Jeg bare sier meg enig med enoxn, i tilfelle det skulle være noen tvil. Det er bare automat versjon som ar EGR kjøler.
vegarde Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Jeg har samme problem med min 02 520d med manuell gir. Mister tempratur/treg å bli varm. Har denne bilen Egr ventilen, eller er det bare å bytte hovedtermostaten med engang?
enoxn Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Må en nesten bare se etter, kan være at den kun er på større motorer, ellers er det bare å bytte hovedtermostaten regner jeg med.
Otis Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Jeg har samme problem med min 02 520d med manuell gir. Mister tempratur/treg å bli varm. Har denne bilen Egr ventilen, eller er det bare å bytte hovedtermostaten med engang? Din har EGR ja. Skiftet min EGR termostat på ca 220000km. Bomma på at det var defekt hovedtermostat, så den ble skiftet rett før.
aloebiz.net Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Eg skifta først kjølevanntermostaten på verksted uten at det fungerte noke særlig. Så bytta eg termostaten på egr ventilen sjølv, og då var alt bra. Den var veldig enkel å bytte. Billig var den og Akkkkkurat det samme for meg og på min 525D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå