Gå til innhold

X3 eller 5

Bimmerbrat
 Share

Anbefalte innlegg

Ny på forumet. Kjører i dag Volvo V70 2008 og Porsche Boxster 1999 (sommerbil). Skal bytte Volvoen i løpet av 2012 i BMW (har prøvekjørt Audi og Mercedes uten å bli imponert). Har planer om å kjøpe ny, men er veldig i tvil om X3 eller 5 touring. Tenkte kanskje at dere erfarne Bimmere har noen tips?

Mine tanker så langt:

For 5:

- Kjøreegenskaper

- Ser bedre ut enn X3

- Litt bedre lastekapasitet

For X3:

- Sitter høyt

- xDrive

Hadde nok endt opp på 5 hadde 520 hatt xDrive, men 525x koster jo 130 lapper mer :evil:

anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Bimmers!

Dette er jo et vanlig dillema for mange BMW kjøpere! 5-Serie eller X3 :)

Men spørsmålet er jo om du har behov for firehjulstrekk? Nye X3en er jo en utrolig fin bil som er god å kjøre og har fine motorer, man sitter høyt og luftig med god utsikt! Plassen derimot er bedre i 5-serien, tro det eller ei!

Hadde det vært meg så hadde jeg valgt 5-serien! Den er mye bedre å kjøre og den ser bedre ut som du sier, i tillegg så er det jo en attraktiv bil på bruktmarkedet som er lett å selge! 520d er en flott motor med lavt forbruk og bra moment, men det er dessverre ingen racerbil! Ville nok anbefalt å gå hakket opp til 525d for å få litt mer sving på sakene, men det er behovet som ser! Til Norsk trafikk holder 520en i massevis :)

Husk bare å få med M-sport, det løfter bilen mange hakk :)

Jeg kan iallfall love deg at du vil ikke angre på å velge BMW, om du velger X3 eller 5-serie så får du en super bil som ser bra ut, kjører bra og har god kvalitet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porschen skal ikke selges. Sportsbil og familiebil får du ikke i samme bil.

Jo man får BMW M5 og Porsche Panamera Turbo S! Det er familiebil og sportsbil i ett :wink:

Så du sender dama ut med m5'en når første snøfallet har kommet?

Er godt noen har ræva full av penger ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porschen skal ikke selges. Sportsbil og familiebil får du ikke i samme bil.

Jo man får BMW M5 og Porsche Panamera Turbo S! Det er familiebil og sportsbil i ett :wink:

Så du sender dama ut med m5'en når første snøfallet har kommet?

Er godt noen har ræva full av penger ihvertfall! :)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny på forumet. Kjører i dag Volvo V70 2008 og Porsche Boxster 1999 (sommerbil). Skal bytte Volvoen i løpet av 2012 i BMW (har prøvekjørt Audi og Mercedes uten å bli imponert). Har planer om å kjøpe ny, men er veldig i tvil om X3 eller 5 touring. Tenkte kanskje at dere erfarne Bimmere har noen tips?

Mine tanker så langt:

For 5:

- Kjøreegenskaper

- Ser bedre ut enn X3

- Litt bedre lastekapasitet

For X3:

- Sitter høyt

- xDrive

Hadde nok endt opp på 5 hadde 520 hatt xDrive, men 525x koster jo 130 lapper mer :evil:

anyone?

Hei. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Hva skulle jeg velge X3 eller F11 (5 serie touring)?

Jeg hadde tidligere en X5 04 mod. og var fornøyd med den. Husker jeg prøvekjørte X3 med en gang den kom, og kom skuffet tilbake og syntes min gamle X5 var bedre.

Vel....ett halvt år senere solgte jeg min X5 og bestillte meg helt ny 320dat xdrive.

Det varte bare 3 mnd. Ble aldri fornøyd med den. Ikke noe gale med bilen men støy fra motor, dekk og en "idiotisk" automatkasse og at en ikke fikk sportsunderstell.

Så var det ny runde i tenkeboks. Nye F11 fristet veldig, men ble som du sier for dyr med xdrive.

Nå var imidlertidigt X3 kommet med M-pakke og så mye bedre ut.

Kona var ikke i tvil, hun ville ha X3 for hun ville sitte høyt.

Var ute og prøvekjørte en X3 2.0d med sportspakke en god tur.

Fant ikke godfølelsen helt......motor og dekkstøy som trekker ned, samt litt "stumpete" på fjæring.

Prøvekjørte da F11 med M-pakke og all tvil var feid til side.

Nye Bmw 5 serien er en fabelaktiv bil. Godt støyisolert så du slipper og høre "kakklingen" fra motoren.

Omtrent ingen dekkstøy og flott sittestilling, hjuloppheng osv.

Jeg var i hvertfall ikke i tvil, og svelte heller den kamelen at den mangler xdrive.

Så ny F11 520d med div. utstyr ble bestillt. Den er nå like rundt hjørnet, ankom kai i Drammen for en uke siden.

Gleder meg som en unge! :D

Lykke til med ditt bilvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...