tnt85 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Har en 98" 520i. Skulle kjøre en liten tur og merket plutselig at varmeapperat kun blåste kald luft. Stoppet så for å sjekke og dette møtte meg under panseret: Hadde kjørt med bilen tidligere på dagen og har ikke hørt noe smell som en skulle trodde dette ville medføre. Har fått en kjøleveske lekkasje med på kjøpet og det ser ut som den kommer fra radiator. Hva kan ha forårsaket dette? Isklump som har kommet opp i vifta?
Evenol Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Vanskelig å si hva som har skjedd, men er ihvertfall et eller annet utenifra tror jeg. Knekker vel ikke akkurat av seg selv de viftebladene...
BTK-530 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Har du kjørt uten bunnplaten?? Eller om den er løs i fronten. Har nettopp hørt om en e39 der motorrommet ble dritfull av snø og slaps da bunnplaten hang i forkant ved fangeren..
tnt85 Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Har ikke bunnplate da den ikke var der når jeg kjøpte bilen. Må nok bytte radiator og sette inn en vifte. Er det noe mer jeg burde ta mens jeg har det fra hverandre da? Reimer, vannpumpe?
jolly Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Få på motorvern under bilen. Tydelig at noe har gått galt ,så det er sikkert lurt å sjekke vannpumpe og viskose. Ser ut som det er en bra "kakk" du har fått nedi der....Må være en isklump...kan ikke skjønne anna... Når jeg først hadde vært i "dytten" ville jeg skiftet/sjekket termostat og termostat hus. Høres ut som ca 6000.- i deler. Radiator ca.2700.-(GS) , termostat ca 250.-, termostathus ca 250.- , Vifte ca 600.- , radiatorkåpe ca,1000.- , viskose ca 900.- (koed) God Jul
Stonescream Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Jeg fikk kjøpt ny radiator til min 2001 modell for 1830 kroner på schmiedmann.no så det er mulig å finne rimeligere enn gsbildeler for å si det sånn. Skifta radiator er uansett ikke så vanskelig. Du bør sikkert skifte drivreima og AC-reima når du er i gang der, siden kanskje noen plastbiter har skrapa opp gummien.
Azeton Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 varmeapparatet skal ikke blåsekaldt selv om den vifta knuser. Gåen vannpumpe? mye slark i vifta?
haakon85 Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Ser ut som det er en isklump eller stein som har traspet viften din ja. Litt merkelig at du ikke har hørt noe da. Ville jo tro at noe sånt ville lagd et ordentlig leven. Kan sikkert være lurt å ta en sjekk på slanger og slikt også og se at de ikke har fått seg et kutt. Ser ut som ting har flydd både hit og dit nedi der.
tnt85 Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 varmeapparatet skal ikke blåsekaldt selv om den vifta knuser. Gåen vannpumpe? mye slark i vifta? Den mistet kjøleveske, det skal vel forårsake det?
LK Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Det er nok grunnen ja. Luft i systemet . Hadde for snart et år siden en liten ovehaling framme der selv,da kjøpte radiator fra Schmiedmann,resten kjøpte jeg på Koed. (termostathus,vannpumpe,viskose++) Ikke vært noe tull med noen av delene
Haug530D Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Vanskelig å si hva som har skjedd, men er ihvertfall et eller annet utenifra tror jeg. Knekker vel ikke akkurat av seg selv de viftebladene... Kan knekke jo:
Evenol Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Vanskelig å si hva som har skjedd, men er ihvertfall et eller annet utenifra tror jeg. Knekker vel ikke akkurat av seg selv de viftebladene... Kan knekke jo: Det er ikke noe håndfast bevis på at de kan knekke. Hvis du hører hva han sier så sier han at det kan skje. Alt kan skje her i verden... Vi kan vel være enige i at i særdeles sjeldne tilfeller så kan viftebladene knekke. I dette tilfellet så tror jeg det har vært noe som har kommet opp i kontakt med vifta.
Haug530D Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Vanskelig å si hva som har skjedd, men er ihvertfall et eller annet utenifra tror jeg. Knekker vel ikke akkurat av seg selv de viftebladene... Kan knekke jo: Det er ikke noe håndfast bevis på at de kan knekke. Hvis du hører hva han sier så sier han at det kan skje. Alt kan skje her i verden... Vi kan vel være enige i at i særdeles sjeldne tilfeller så kan viftebladene knekke. I dette tilfellet så tror jeg det har vært noe som har kommet opp i kontakt med vifta. Ja, det var jo nettop det jeg sa, at det kan skje, ikke at det har skjedd i dette tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå