BayernMV Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Hei, Frøkna insisterer og jeg må kapitulere: Jeg er på utkikk etter takboks til min E61 m-tech. Ønsker tips på type og merke. Ønsker en som er tynn og som ligger så tett inntill taket som mulig. Hadde også satt stor pris på eventuelle bilder av boks på bil. Takboksen skal lakkes i bilens farge. Hilsen en som begynner å innse at han har blitt voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Skiguard 850/950 er knall fine skibokser og ligger tett inntil taket gå på Skiguard sine sider og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Nå har ikke jeg e61, men en e39. Uansett så gikk jeg veldig mye rundt å kikket etter skiboks før jeg kjøpte min, og i ettertid så har jeg sett flere e61 med samme type boks, og det er Thule Dynamic 900 i kombinasjon med Whispbar for festing på taket. Dette gjør at boksen kommer meget nært taket og det hele ser bra ut, til takboks å være! Dynamic er også relativt lang slik at man faktisk kan få med seg ski, om man skulle ønske det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Sett for all del ikke på en thule boks... Packline ser 10 ganger bedre ut! Serlig i kombinasjon med whispbar. Packline har også tunneler i boksen som du kan føre takstativet igjennom for å få boksen ytterligere ned mot taket. Fant et bilde av en med packline boks på en 3 serie. Uten wispbar vell og merke. Og neste bilde er thule stil..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Litt tullprat fra Tommen325 der ja... Thule dynamic boksene har også skinner i bunnen av boksen slik at den kommer nært taket. Men når det gjelder dimensjonene på den packline boksen som Tommen325 linker til så er den ekstremt flat, noe Dynamic boksene IKKE er. De har mer volum i høyden, samt at de er lange og breie. Jeg kan dog forstå at den som evt velger en Packline boks, slik Tommen325 linker til nesten utelukket skal bruke boksen til ski og evt staver, og ikke noe annet. Muligens litt listverk da. Boksen er for flat til noe annet. Jeg valgt boks som en ekstra oppbevaringsplass for ting under lengere ferieturer og ikke bare ski. Men dette er jo såklart noe enhver må velge etter sitt behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Jeg har en Packline-boks og Whispbar-stativ. Den ligger svært tett mot taket, ca 2-4 cm smått varierende avstand. Det er viktig at du får en boks med utsparing for antenna på taket. Ikke alle som har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Min dynamic ligger vel ned mot 2 cm lengst fremme, mens lenger bak så kommer den litt høyere opp, men jeg husker når den var på at jeg tenkte at den var nært nok taket, da den flexer litt under kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Skal du BRUKE boksen kan jeg anbefale Thule Dynamic på det sterkeste! Fullstendig lydløs med tanke på vindstøy, åpnes fra begge sider, lett vekt (løfter den av alene) og de nye er lakkerte og blanke og fine. Hørt flere Skiguard og Packline som lager vindsus ved motorveikjøring, Dynamicen er helt fantastisk der! Er faktisk ikke alltid det er bra å få boksen FOR nærme taket heller, hørt flere med Volvo V70 har hatt problemer med at boksen begynner å vibrere og lage lyd, fordi vinden ikke slipper unna fort nok mellom boksen og taket. Nevnte jeg at Thule Dynamic er fantastisk lydsvak? Men seriøst, imponert over at man kan ligge lett i 110-120 uten å høre et knyst. Og jeg har også de ovale Thulerørene, de hjelper sikkert også til. Og så er de klørne man fester Thuleboksen med helt geniale, spesielt hvis man tar boksen av og på innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Nå jobber jeg i en butikk hvor vi selger takbokser å sitter å ser på både thule og packline sine akkurat nå når jeg skriver. Sier ikke at thule på noe måte er en dårlig boks, men hvis det var utseendet som betydde mest så er jeg ikke i tvil om at en packline boks er det beste alternativet. Man vil jo få en del bedre lastekapasitet med for eksempel en Dynamic 900 kontra en Fx-suv. Plassen i en fx boks er også bedre i høyden en man skulle tro når man ser hvor lav den er. En vanlig fjellpulk for eksempel passer faktisk fint i en slik boks. Og når det gjelder vindstøy så hjelper det godt på at packline sine fx bokser er produsert i glassfiber og ikke i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Skiguard 850 svelger f.eks. en Fjellpulk så den tar mer enn et par ski og staver samtidig som den ikke ser helt for jævlig ut, som Thule-boksene ofte gjør. Jeg kjørere knallhardt på at skiposen i bakseteryggen får duge så lenge som mulig for skiboks har jeg lite lyst til å bruke penger på Skulle kjøpt hadde jeg hatt annen type garasjeport så jeg kunne tatt den av og heist den opp i taket etter hver tur, men vil strekke meg langt for å slippe å kjøre f.eks. hele vinteren med det (er jo ingen grunn til at det er mer bruk for skiboks på vinteren enn sommeren så litt merkelig så mange kjører med det hele vinteren og ikke sommeren. Et vanlig skistativ har jo god plass til ski og staver og i bilen får man plass til det meste andre ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Min Packline er riktig nok ganske lav, dvs. litt problematisk med større kolli. Små bagger og ryggsekker er ikke noe problem, men den er nok først og fremst designet for ski og slikt. For min del er dette et suplement til bagasjerommet når hele familiene på 4 pluss hund med barnevogn og hele rukla skal på helgetur. Tar den av og på etter behov. Det største problemet med E61 er som sagt den jæ*** antenna bake på taket, som medfører at man enten må ha en boks og stativ som bygger over dette (minst 10-12cm opp fra taket *grøss*) eller en boks med utsparing for antenne. Det begrenser valgmulighetene ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Desember 15, 2011 Share Skrevet Desember 15, 2011 Packline FX fotw! Glassfiberboks. Uten tvil en av de peneste boksene. Får de spesialtilpasset til bilen din så den kommer så lavt som mulig. Du kan bestille den i alle farger etc. http://www.flickr.com/photos/packline/5491361443/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BayernMV Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2011 Tusen takk for nyttige tilbakemeldinger. Dersom jeg først skal ha skiboks er det klart at det er viktig at det faktisk er plass til div kolli. Når det er sagt så kjøper jeg heller et romskip fremfor en thule-boks. Jeg har sett på skiguard 850 og denne ser i mine øyne ok ut. Ble også, som det blir nevnt, positivt overrasket over plassen. Packline har også noen flotte. Det jeg er mest skeptisk til er lydnivået på disse boksene. Når den blir liggende 2-4 cm fra taket blir det vel ulelyd? Hva med vibrasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Tusen takk for nyttige tilbakemeldinger.Dersom jeg først skal ha skiboks er det klart at det er viktig at det faktisk er plass til div kolli. Når det er sagt så kjøper jeg heller et romskip fremfor en thule-boks. Jeg har sett på skiguard 850 og denne ser i mine øyne ok ut. Ble også, som det blir nevnt, positivt overrasket over plassen. Packline har også noen flotte. Det jeg er mest skeptisk til er lydnivået på disse boksene. Når den blir liggende 2-4 cm fra taket blir det vel ulelyd? Hva med vibrasjoner? Jeg har null peiling på støy fra skibokser for jeg har aldri kjørt med en, og jeg skal ikke gå inn i det faglige her da det er litt innvikla, men jeg vil anta at jo lavere boksen sitter jo mer høyfrekvent vil støyen fra boksen antakelig kunne bli. Det vil så igjen kunne føre til at biltaket mer effektivt demper støyen fra boksen. Men, en høyfrekvent rentonet lyd kan være lettere å psykisk la seg plage over enn mer lavfrekvent rumling (spesielt siden det allerede er en del lavfrekvent støy i enhver biltur og man er vant til det.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere525XDAT-eier Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Tar opp denne tråden igjen - ser Skiguard har kommet med nye bokser, bla 760 og 860, noen som har investert i slike? Ser ut som 760 i metalliclakk kan bli ok på min svarte E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå