Yahoo Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Hei. Har lagt merke til en del bensin lukt ved oppstart av bimmern. Og når jeg kjører, vanlig kjøring i by/landevei ligger pila på 1-1.1 l/m Synes dette er mye ;o Har lokalisert lukten.. tror jeg. Er en del søl rundt dysene ser jeg, er det o-ringer som ligger dær eller? Er en 1992 318i btw. En annen ting er at motoren har et alt for høyt tomgangsturtall.. 1200rpm Og noen ganger når jeg er ute å kjører og setter det i fri, så øker den turtallet til en 2000rpm selv uten gasspådrag.
Kvasi Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Hvis det lukter bensin og du har funnet ut hvor lekkasjen er, så er det kanskje på tide å reparere..
Alpejohn Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Den høye tomgangen kan komme av falskluft. Kjøp deg en flaske med startgass og begynn å spraye rundt innsuget, ville også spraya på dysa som lekker, ikke umulig at den suger falsk luft her..
Hauso Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Høy tomgang, antakelig falsk luft. Mye bensin kan jo selvfølgelig komme av at det lekker. Du kan jo koble av lmm, lambda osv mens bilen går, for å se om den endrer gange. Gjør den ikke det så er det du kobla fra ødelagt. Ofte så kan det være sprekker i luftbelgen etter lmm som gjør at tomgangen er høy. Kjøp deg startgass og begynn å leite. Hvis ikke du visste det, så er et godt tegn på falskkuft at motoren ruser seg når du sprayer på et sted der det skal være, men ikke er tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå