Shorin Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hei, Noen her som har importert bil fra Tyskland? Noen gode tips å komme med? Er ute etter en BMW 5-Serie (E60). Pris opp til ca. 330.000, helst mindre. Har sjekket litt på nettet, men er så langt litt skuffet. For det første finner jeg relativt få biler med M-pakke/styling. For det andre, mange biler er ræva utstyrt. Trodde det skulle være et eldorado hva utstyr angår. Og for det tredje, synes ikke prisene er så lav i forhold til hva man finner her hjemme. Er det jeg som bare ikke er på rett sted og leter? Tips av alle slag mottas med takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Har sjekket litt på dem selv også. 535d'ene hadde veldig høy km-stand i forhold til 530d'ene, så mistenker at de kanskje har vært taxier eller noe sånt. Men E60 er blitt sånn midt mellom ny og gammel, så da er det ikke alt for store forskjellen mellom import kontra innenlandshandel. Da må du opp i de største motorene, eller de dyreste bilene for at det skal svare seg på stor skala. Dette er basert på egen observasjon, så det kan være jeg har vært uheldig eller tar helt feil av sånn det vanligvis er. Kan også nevne at jeg letet på mobile24.no og gikk ut ifra deres egen importkalkulator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Denne? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argi520dat Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Jeg kjøpte nettopp bilen i signaturen fra Tyskland. Jeg brukte mobile24.no for å finne bilen og kjøpte også importhjelp via den nettsiden. På mange måter var importhjelpen "unødvendig", men de hjalp meg med å verifisere at bilen var slik de sa, bekreftet dokumentasjon historikk o.l. Fikk ikke prutet på prisen, men hjalp meg å få diverse inkludert i prisen. Fikk også hjelp med å få refundert tysk mva etter at bilen var registrert i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hele guleroten med å handle i tyskland er å finne en bil hvor tysk mva refunderes, det er da man sparer de store gryna. Se etter nyere biler 08> eller firmabiler/leasing som utgår og skal ut av firmaet. Da ender du opp med en bil som er billig på norske skilt... Kjenner en som driver mye med dette og har gode kunnskaper, og tar inn i hovedsak bmw/mercedes vedsiden av helst spesielle biler. Veldig flink og ryddig type hvis det skulle være int. for deg å bruke en mellom mann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hele guleroten med å handle i tyskland er å finne en bil hvor tysk mva refunderes, det er da man sparer de store gryna.Se etter nyere biler 08> eller firmabiler/leasing som utgår og skal ut av firmaet. Da ender du opp med en bil som er billig på norske skilt... Kjenner en som driver mye med dette og har gode kunnskaper, og tar inn i hovedsak bmw/mercedes vedsiden av helst spesielle biler. Veldig flink og ryddig type hvis det skulle være int. for deg å bruke en mellom mann... Jeg er veldig interessert i å vite Har snakket litt med Pettersen Autoimport, men fikk ikke en konkret pris av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Jeg er også interessert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Forresten noen som har handlet med Pettersen Autoimport? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Anbefaler iallefall å kjøpe hos en aut. BMW-forhandler. Derfor søker jeg nesten kun på http://www.bmw.de Importerte meg en 2009 118D nå i desember Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Siden brukeren med spam meldinger ble sletta, var ikke denne kommentaren vits it. Uansett, når neste spambruker kommer så ikke klikk adobe acrboat er gratis til nedlasting og skal ikke hentes fra noe jallasted ( url adressen er adobe, ikke noe hostingblahblah ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Siden denne tråden først er oppe av uheldige årsaker slenger jeg ut noe jeg har lurt litt på: Er det fortsatt lønnsomt å importere nyere biler nå når BMW i Norge har 5 år/200 000 km garanti? Jeg opplever denne garantien som et svært godt argument for å kjøpe en nyere "norsk" BMW ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Det blir en vurdering ift hva man sparer ved import vs. forventede reparasjonskostnader. Det kan være et poeng å ha en nyere bil 1-3 år for så å selge den med (noe gjenværende) garanti dersom man kjøper en "norsk" bil. Men det er nok også et poneg å se hva disse 5-års garantiene virkelig dekker; Forbrukerrådet holder på å se på disse nå fordi det er hos flere importører er så mange unntak i garantien at det er et spørsmål om det engentlig er noen garanti... Så det bør vel gjøres en grundig vurdering før man velger det ene eller det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Det er en kalkulert risiko vil jeg si. Vil du ha Norgesgaranti eller 50.000 - 60.000 i hånda? Valget er ditt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 En ting er at jeg gjerne vil ha garantien mens jeg har bilen, en annen er hvor mye mer man får når man selger en 3-4 år gammel bil med gjenstående nybilgaranti. Et interessant moment det med hva garantiene faktisk viser seg å dekke. Har inntrykk her fra forumet at BMW har fulgt bra opp på litt eldre biler både når det gjelder sub frame disaster og rust så lenge det har vært innenfor gjeldende garantier, i motsetning til Mercedes vedrørende rusten sin.. Nyere BMW ble for å si det mildt ikke mindre interessant for min del med tanke på garanti inntil 200 000 km ettersom jeg kjører ganske mye og derfor ikke hadde fått særlig glede av utvidet garanti hos de fleste andre merker, siden de har fortsatt med 100 000 km selv om garantitiden er økt til 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Importerte 2008 E61 520d i sommer. Gikk for en premium selection hos stor forhandler. Helt avgjørende å finne en bil du får momsen refundert på. Har motsatt inntrykk av trådstarter, at det faktisk er mye mer utstyr (og biler) å velge i. Sparte overraskende mange titusen sammenlignet med priser på finn.no. Kan fortsatt selge med en brukbar fortjeneste utifra bilene på finn.no. Har hatt en feil, og det er den evige rustfeilen på bakluka, noe som ble retta opp av BMW-forhandler her på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå