Mexos Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Er enklere å henvende seg rett til et bmw verksted og få de til å dokumentere at understell og bremser er i samsvar med motoreffekten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Må jo først få en tillatelse før jeg gidder og begynne og ombygge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Ser ikke problemet så lenge kaross er likt å du benytter deg av standard motorsryring. Bruk 325 som referanse, så kan du få et bmw verksted til å gå god for at understell og bremser er tatt fra 325 Sent from my Sensation using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Fikk nå vite at BMW Norge ikke godkjenner lenger, at det går ann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Det er mange år siden BMW Norge slutta med dette. Langt over 10 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Muligens dumt spørsmål,men har bmw norge noengang godkjent ombygginger da? Er det ikke statens vegvesen/sfoor som gjør dette, og din lokale bmw-forhandler bare bekrefter at rette delene er brukt? Bmw var vertfall aldri innblanda forrige gang jeg fikk godkjent motorbytte,og det har ikke vært tema når jeg søkte til staten/sfoor nå... Edit:ser oddis svarte meg før jeg rakk spørre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Et bmw verksted går ikke god for at understell og bremser er i samsvar med motoreffekt. Det er for høy risiko i forhold til den timen de får betalt. Det jeg ville sagt er at du driver med et ombygg og trenger dokumentasjon og kontroll av at bremser og understell stemmer overens med delenr fra 325 osv. Det vil jo være veldig uvanlig jobb for et vanlig verksted, så jeg har mine tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Verkstedet verifiserer jo bare at du har brukt de delene du hevder. Ingenting annet. De forsikrer BT om at du ikke lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Nettopp som oddis sier her, er også lurt og få et autorisert BMW verksted til og ombygge bilen også, da de kan garantere og dokumentere hva som er gjort osv, kvitteringer er utrolig viktig også, delenummer osv. Dette setter jeg bort til fagfolk, så det blir ordentlig gjort, og holdbart, men hjelper selvfølgelig til litt selv, og lærer litt, ikke dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Skal du få et verksted til å gjøre jobben, eller misforstår jeg deg? Blir ikke det usaklig dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Har en kamerat som driver godkjent bmwverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Sette bort ombygging av bil til turbo for 195hk???, da hadde jeg heller brukt de pengene og kjøpt en original e36 m3... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hoho, jeg håper han kompisen din tar ok timespriser... for dette kommer til å bli ei saftig regning om du skal la et verksted bygge om. Vi snakker alle customjobbene som tar ENORMT med tid (les: penger). Alt som er custom og som ikke et verksted er trent for : gjør selv, eller bli blakket Bygg selv du Tar nok endel lengre tid,men lærer masse og ender opp med noen månedslønner ekstra på konto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Tja, vet ikke jeg, bygge selv og være usikker på når det ryker, eller få en som har peiling til og gjøre det holdbart? Dette blir helger evt, ikke mitt i uka, ja han skal selvfølgelig ha penger, det vet jeg også, fullt klar over det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Tja... når det ryker er det en fordel å kunne kjerra si ut og inn. Ellers må du sette bort arbeid - igjen Læreprosessen er gull verdt lenger fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå