Gå til innhold

Godkjenning fra BMW Norge om ombygging avslått..

ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ser ikke problemet så lenge kaross er likt å du benytter deg av standard motorsryring.

Bruk 325 som referanse, så kan du få et bmw verksted til å gå god for at understell og bremser er tatt fra 325

Sent from my Sensation using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens dumt spørsmål,men har bmw norge noengang godkjent ombygginger da? Er det ikke statens vegvesen/sfoor som gjør dette, og din lokale bmw-forhandler bare bekrefter at rette delene er brukt? Bmw var vertfall aldri innblanda forrige gang jeg fikk godkjent motorbytte,og det har ikke vært tema når jeg søkte til staten/sfoor nå...

Edit:ser oddis svarte meg før jeg rakk spørre...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bmw verksted går ikke god for at understell og bremser er i samsvar med motoreffekt.

Det er for høy risiko i forhold til den timen de får betalt.

Det jeg ville sagt er at du driver med et ombygg og trenger dokumentasjon og kontroll av at bremser og understell stemmer overens med delenr fra 325 osv.

Det vil jo være veldig uvanlig jobb for et vanlig verksted, så jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp som oddis sier her, er også lurt og få et autorisert BMW verksted til og ombygge bilen også, da de kan garantere og dokumentere hva som er gjort osv, kvitteringer er utrolig viktig også, delenummer osv.

Dette setter jeg bort til fagfolk, så det blir ordentlig gjort, og holdbart, men hjelper selvfølgelig til litt selv, og lærer litt, ikke dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg håper han kompisen din tar ok timespriser... for dette kommer til å bli ei saftig regning om du skal la et verksted bygge om. Vi snakker alle customjobbene som tar ENORMT med tid (les: penger).

Alt som er custom og som ikke et verksted er trent for : gjør selv, eller bli blakket :)

Bygg selv du ;) Tar nok endel lengre tid,men lærer masse og ender opp med noen månedslønner ekstra på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke jeg, bygge selv og være usikker på når det ryker, eller få en som har peiling til og gjøre det holdbart?

Dette blir helger evt, ikke mitt i uka, ja han skal selvfølgelig ha penger, det vet jeg også, fullt klar over det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...