Gå til innhold

E36 Coupe med 2stk 15" soundstream?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bygd anlegg i e36 coupe med 2stk 15" soundstream elementer før? Mulig å få det til å spille bra, eller blir det for liten plass så det blir for liten kasse?

Skrevet

Det kommer helt an på batterikapasitet, basskassetype/størrelse, forsterker som skal drive dette og ikke minst hvilke type 15" Soundstreamelementer det er.

Du kan få to Biltemabasser til å spille bra bare det er gjort skikkelig :wink:

Skrevet

hadde 2stk soundstream t5-15 i en e30, 160liters kasse! spilte helt vilt, dvs 145db +:) ser ikke noe grunn til at det skulle bli noe dårligere i en e36, der har du vel også mulighet til å legge ned baksetene?

Skrevet

Hvilket utstyr brukte du da du målte DB? brukte du DB cd?

Jeg har en kompis som spilte 144.6DB i en primera med 2stk 12" og 1 stk 2000W monoblock (husker ikke merke)

Med godkjent utstyr på DB-drag.

Skrevet

med soundstreamene så spillte jeg på 45hz! Bytta senere til noen Focus Acoustics 15D som gjorde det mye råere på dypet;)

Utstyr var Dynabel BF7501, Stinger SP2250, samt en meget solid slotport kasse på 160liter.

Dette var på et dbdrag treff så ja det ble brukt ordentlig utstyr og dbdrag cd:)

Skrevet

Jeg for min del syns dbdrag er no tøv å nevne i sammenheng med stereo til en bruksbil. Greit nok at med bra nok utstyr får man headroom til å dra på litt uten å spille ting i filler men..

Og 45 hz er nesten nærmere mellomtone enn bass, 145 db på 30hz begynner å ligne på noe :P

Skrevet

spilte da fint 139.7 når det var bassrace:) var litt vanskelig å få til de 0.2 ekstra med sangen jeg valgte:)

Men er enig ja, dbdrag er bare morro der og da:) viktigere med noe som speller pent og behagelig til hverdags!

Spørsmålet her var vel om en stk soundstream 15 ville funke greit i en e36, uten at det ble spesifisert noe mer om element eller forsterker så vil det mest sannsynlig spille mer en nok for ola normann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...