matsi Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Bilen er en 2008 320i e92. 170hk. Så har jeg merket en del lugging når jeg har kjørt. Spess i 3.gir. Av og til lugger den litt. I dag lugget det i det jeg hadde gitt til 3. Å da var det som om det ikke var respons når jeg tråket ned pedalen. Så begynte motorlampa å lyse gult.:-/ så gikk den i nødmodus. Men lanpa slukket når jeg hadde dauet bilen og startet den igjen. Noen som har peiling på hva det kan være?
bmw black jet Skrevet Desember 21, 2011 Skrevet Desember 21, 2011 Holder en knapp på coil jeg også. Se om luggingen kommer ved bestemt hastighet turtall?
matsi Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Skrevet Desember 22, 2011 Skal sjekke det med turtallet. Men er det noe Andre syndromer hvis coilene er dårlige?
matsi Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Skrevet Desember 22, 2011 1500-2000 omdreinger lugger den. Folk tror fremdeles det er coilene?
bmw black jet Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Er nok mest sannsynligvis en av coilene men vil anbefale deg og få tatt en diagnose. Men min oppførte seg slik og da var det coil nr 1. Riktignok på E39 da.
Evenol Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Coilene er et kjent problem på disse motorene, så er helt sikkert en av de som har ryki.
bmwmann24 Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 1500-2000 omdreinger lugger den. Folk tror fremdeles det er coilene? Hadde dette problemet på en gammel e34 fra `90 og. Bytta en stk coil så funka alt fint igjen:)
BD Racing Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Enten er det coil med tennplugg eller dyse. I værstefall DME, (motorstyreenhet), har hele tiden slike biler på jobben med samme feil. Må ta en diagnose for å bli noe klokere
ghm Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 Hadde nylig akkurat samme problemet. Og med meg så var det en defekt coil. Med meg kom motorlampen på, ristet bra i bilen, og så mistet jeg motorkraft.
HenrikÅ Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Opplever nøyaktig det samme på min bil nå. Begynner å lugge i motoren, og motorlampen lyser. Mister motorkraft, og bilen rister. Etter å ha skrudd av motoren og restartet den, kan jeg kjøre videre som om ingenting har skjedd.. Har du hatt bilen din på diagnose, og hva var problemet? * har også problemer med at symbolet for antispinn lyser, selv om jeg gir gass i 6. gir i 120km/t Noen som har erfaringer med dette, og vet hva dette skyldes?
Bjørn 320 Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Opplever nøyaktig det samme på min bil nå.Begynner å lugge i motoren, og motorlampen lyser. Mister motorkraft, og bilen rister. Etter å ha skrudd av motoren og restartet den, kan jeg kjøre videre som om ingenting har skjedd.. Har du hatt bilen din på diagnose, og hva var problemet? Eg har også hatt samme problem, det vart skifta 1 coil, 1 tennplugg og alle fire dyser. Garanti/reklamasjon.
HenrikÅ Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Ok. Skal ha diagnose på den asap, så får vi se hva som er galt. Akkurat importert den, men bør vel være reklamasjon fra bilforhandleren i Tyskland..
matsi Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Hatt diagnose men fant bare noen nitrogenoksid sensor feil eller noe. Har også prob med at antispinn lampa blinker i 6gir i 120km/t. Noen som vet?
CrZyWiz Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Feil med coil\dyser vil kunne gi feilkode på NOX sensor. Har hatt 2 av disse. Først og fremst så får du byttet coilene, deretter sjekk kamsensorene. Min første E92 320i var veldig plaget med dette, fikk samme feilkode. At antispinn blinker under pådrag i 120 i 6gir er normalt sålenge du har vinterdekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå