Gå til innhold

Imolarot 320d Touring. Ny eksos side 9 :)

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Eneste jeg har gjort med eksosen (frem til nå) er bare å fjærne katalysatoren (bilder side 6), og sveise på endestuss fra GS..

IMAG1569.jpg

Som jeg nevnte "frem til nå"... Var dritlei av å vaske bilen ofte pga sot fra eksosen som ikke lengre sendte røyken ned i bakken, men opp på bilen.

Så jeg kjøpte meg ei dieselpotte fra http://shop.klracing.se/ ......denne: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot ... boj-2.html

Tok to bilder av hvordan jeg "bygget" om festet til den orginale potta, slik at jeg kunne bruke det til den nye potta. Var faktisk ganske lett å tillpasse. Potta var litt kortere enn orginalen, så måtte sveise inn ett røyr for å få potta helt ut til fangeren :)

Her er innfestinga i orginal stand :)

20130530_165321_zpsa4c9fd25.jpg

Og her er den bygget om litt :)

20130530_171857_zps00d188ef.jpg

Noen bilder av ferdig montert potte :) .... Siden jeg hadde dobble tuter, så hadde jeg jo kappet litt i defuseren. Så den må byttes ut med tida :)

IMAG0018_zps82c4da56.jpg

IMAG0019_zps049770e2.jpg

IMAG0020_zps04c4af2f.jpg

IMAG0021_zps4e699718.jpg

Så over til lyden :) Har ikke fått filmet lyden enda, men på kaldstart brommer den ganske godt på tomgang (skulle ønske det var to sylindrer til som brommet) :) Turbosusen kom også bedre frem.

Nevnte når jeg bygget om til de-cat så forsvant den wastegate-lyden når man girer ved fullt turbotrykk. Den ble forsterket litt igjen nå, men ikke så mye som når katten var montert.

Ellers så er lyden ganske normal, kansje litt dypere på turall under 2000 omdr (før turbo slår inn skikkelig). Men når jeg har fullt gasspådrag fra 1500 omdr. så endrer den til en mørkere/dypere lyd når turbo slår inn skikkelig på 2000 omdr :)

Lyden kan kanskje sammenlignes med f.eks v-tec motorer når v-tec'en slår inn med "effektfilter". Men ikke så ekstremt da. :)

Skrevet

Samme klracing potte på min 320d, bare min er utgaven med 4" bøy, heftig lyd syns jeg :D har samme som deg ang lyden, blir plutselig masse når turboen slår skikkelig inn ;) skal fjerne midtpotta på min, spent hvordan lyden blir da ;) kjekt å aldri ha bakfangern full av sot ;)

Skrevet

Monterte splittere for anledningen e30meet neste uke. Helst for å sjule skrapene under fangeren. :-)

Men jeg begynner faktisk å like de mer og mer for hver gang jeg ser på bilen. Har egentlig aldri likt dem før.

Jei or nei?

IMG-20130610-WA0003_zpsa69b89f0.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet
Heisann! Har du chippa bilen?

Så deg på banen på e30 meet. Virka som den sparka ifra den:-)

Var på banen ja :) Den skal være chippet ja, men er ikke sikker på hvor mye. Hadde vi hatt flere timer i døynet, så kunne TRF-racing funnet ut litt om chippen. Men sånn er det på treff, vi er jo der for å kjøre ;)

Deg jeg prata med på e30meet? Som hadde kamera og greier?

I så fall takk for en hyggelig prat! :)

Stemmer det. Meget hyggelig :) Var han jeg hadde med meg som hadde kamera.. Tror han holder på å går gjennom filmene.. Jeg tar kontakt med deg når han har fått "lagd" filmen, tror han hadde nesten 1.5 timer med film. Så er litt å gå gjennom ;)

• 1 year later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

mange tommer utblås på stussen?

Valget ble 3" utblås. Føler dette passet perfekt. Ikke for overkill hverken på lyd eller utseende. :)

fy faen røde biler er pent! :D nydelig e46! :D

Nydlig og nydlig.. Den er kanskje pen langt ifra, men langt i fra pen.. Er mye småting som bør utbedres utvendig. Men tror ikke jeg orker utlegg på denne mer nå. Blir å holde den teknisk bra fra nå tenker jeg :) Og heller få en polish i ny og ne :)

Liker den vogna de godt jeg! :o:D Synes de splitterene kledde fargen på bilen også! :)

Takk.. Splitterene har nå fått seg ett lag med carbonfolie. Samme med diffuser bak. Ble bedre med en gang. Se om jeg får lastet opp noen nyere bilder etter hvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...