Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du vurderer den type design på sommerhjulene så kan kanskje de originale 19" M-sport felgene være noe for deg..? :) Synes selv disse er veldig kledelige. Kan ta bilder av min slik at du får et inntrykk.

Ellers er F10/F11 dessverre veldig høy originalt, selv med M-sport understell. MIn har EDC og var "skyhøy", så senk er nærmest en "må ha"-oppgradering. Har selv Hartge senkefjærer foran og Hartge senkestag bak, slik at den skal være ca. 30 - 35 mm lavere enn orignalt (+/- 20 mm lavere enn med M-sport understell). Merker ingenting på komforten, og det går heller ikke på bekostning av fremkommelighet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du vurderer den type design på sommerhjulene så kan kanskje de originale 19" M-sport felgene være noe for deg..? :) Synes selv disse er veldig kledelige. Kan ta bilder av min slik at du får et inntrykk.

Ellers er F10/F11 dessverre veldig høy originalt, selv med M-sport understell. MIn har EDC og var "skyhøy", så senk er nærmest en "må ha"-oppgradering. Har selv Hartge senkefjærer foran og Hartge senkestag bak, slik at den skal være ca. 30 - 35 mm lavere enn orignalt (+/- 20 mm lavere enn med M-sport understell). Merker ingenting på komforten, og det går heller ikke på bekostning av fremkommelighet osv.

Var meningen jeg skulle ha de originale 19", men ble litt irritert når de skulle ha over 5000kr. i miljøavgift i tillegg til de 13.500kr. det kostet og oppgradere fra 18 til 19".

Så lot det være og tok heller 18" for og ha vinterdekk på.

Blir nok ingen senk med min bil, da kan jeg ikke bruke den på hytteveien (kallt berg og dalbanen av besøkende).

Komforten er jeg ikke redd for, heller det og ha litt gummi til og ta i mot hvis jeg treffer ett av de mange hullene som er på våre veier.

Men vi får se om det blir 19" eller 20".

Men jeg er enig med deg at bilen er ihvertfall alt for høy når den har EDC.

E.H.D. Takk for linken. Send gjerne flere og hvis du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått vognkort i posten hjemme. Kona tok ett bilde og sendte ut til meg.

Har ett spørsmål til dere andre med F11....

Trodde det skulle stå alternativ dimensjon på både 19 og 20" i vognkort og også med

forskjellig dimensjon.

Litt skuffet over akkurat dette da det til og med i min E91 sto alternativ dim.

i 19" med bredere bak enn foran.

Hva står under alternativ dimensjon i deres vognkort?

Ett bilde fra mitt vognkort:

qvjwruogynjyow5wzjl6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått vognkort i posten hjemme. Kona tok ett bilde og sendte ut til meg.

Har ett spørsmål til dere andre med F11....

Trodde det skulle stå alternativ dimensjon på både 19 og 20" i vognkort og også med

forskjellig dimensjon.

Litt skuffet over akkurat dette da det til og med i min E91 sto alternativ dim.

i 19" med bredere bak enn foran.

Hva står under alternativ dimensjon i deres vognkort?

Ett bilde fra mitt vognkort:

qvjwruogynjyow5wzjl6.jpg

i mitt vognkort står det både 275/35-19 og 275/30-20 som alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes nok de 5000kr i engangsavgift som du ikke har betalt, ergo ikke lov å ha større hjul ;).

Vil jeg tro...

Du kan ha rett i det ja at de nå tar hensyn til det miljøpisset angående hjul.

Aldri i livet om jeg betaler avgift for og sette på større hjul.

Skal en da ha 20", nærmer sikkert den miljøaviften seg 10.000kr.

Dette var nytt fra oktober 2011 at de la på denne dumme avgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes nok de 5000kr i engangsavgift som du ikke har betalt, ergo ikke lov å ha større hjul ;).

Vil jeg tro...

Muligens, men det er jo betalt endel ekstra i avgift for 18" også.

Ser at på F11 er 18" 350M i felgklasse 2, mens 19" er i felgklasse 3, som er 2268 kr dyrere for 520d aut.

På F10 er både 18" og 19" m-sport felgene i klasse 3, sikkert fordi de har 275 dekk bak.

Men la legge merke til at Load Index (LI) er på 96.

Synes dette var høyt siden 245/35/20 dekkene til org 20" er LI 95, betyr det at BMW ikke selger org 20" til F11?

Sjekket LI på F10 520d, og der var den 93.

Har er link til en engelsk side som selger org felger + Hartge og Alpina.

http://www.alloywheelsdirect.net/bmw_alloy_wheels

Edit:

Når det gjelder denne avgiften, er det ikke en ny avgift, men en følge av at BMW oppgir CO2 utslippet avhengig av hvilke orginale felger bilen blir levert med, 225/55/17 vs 245/45/18 vs 245/40/19+275/35/19. De større og bredere dekkene har noen få gram mere CO2 utslipp. Og det er disse ekstra gramene CO2 utslipp man må betale ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil! Jeg ville nok valgt en annen farge, men hvit er jo ikke halvgærn't det heller ;)

F11 er virkelig en lekker doning, og den utstyrspakka di så jo meget bra ut!

Men jeg synes det er merkelig at BMW ikke lager et slags feste for skiltet foran, er jo idioti at man må behøve å borre i plastikken for å sette på den lille metallbiten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Miljøavgift" på felger??? Hvor i all verden kommer det fra?

Edit: Inne og så på prislista på BMW.no.... Er det slik at CO-utslippet øker med større hjul? Og i så fall; står det økede utslippet i vognkortet eller er det slik at BMW Norge stikker av med gevinsten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større hjul gir økt co2 ja, og bmw stikker ikke av med den gevinsten ;)

Det går på typegodkjenningen av bilen.

Før typegodkjente de bilene med nest største felgen som var kravet for å ha kun 1 avgift.

Nå typegodkjennes bilene med 2 eller 3 forskjellige hjulsett.

Det vil med andre ord si at bilene har ikke nå høyere avgift, men de har i utgangspunktet lavere avgift i standard utførelse, og samme avgift med større hjul (I forhold til slik det var med det "gamle systemet") . Ingen ting har med andre ord blitt dyrere totalt sett, men standardbilene har blitt billigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større hjul gir økt co2 ja, og bmw stikker ikke av med den gevinsten ;)

Det går på typegodkjenningen av bilen.

Før typegodkjente de bilene med nest største felgen som var kravet for å ha kun 1 avgift.

Nå typegodkjennes bilene med 2 eller 3 forskjellige hjulsett.

Det vil med andre ord si at bilene har ikke nå høyere avgift, men de har i utgangspunktet lavere avgift i standard utførelse, og samme avgift med større hjul (I forhold til slik det var med det "gamle systemet") . Ingen ting har med andre ord blitt dyrere totalt sett, men standardbilene har blitt billigere..

Så avgiften skal kun betales når man kjøper bilen ny, og ikke senere ved een brukthandel og ny eier ønsker å bytte ut 18" med 21" ? En engangsavgift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...