Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Enig, disse felgene var passe tøffe og passet fint til F10-en på bildet. Ellers kjenner jeg meg godt igjen i det du sier om dårlige veier over Haukeli; på tur fra Sørlandet via Vest-Telemark over Haukeli mot Bergen er jeg veldig glad for å ikke ha større enn 17" med 245/45 på vår fullpakkede E61... [-o<

Haha, skjønner deg godt der, broder :) Bra med telehiv på den strekninga!

Nydelig bil, m-blå! Gratulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så avgiften skal kun betales når man kjøper bilen ny, og ikke senere ved een brukthandel og ny eier ønsker å bytte ut 18" med 21" ? En engangsavgift?

Ja, det er engangsavgiften (CO2-delen) som blir litt større når bilen blir levert med større enn standard felger som gir et litt høyere CO2 utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer hvis jeg vil ha på 19 eller 20" og vil ha det i vognkortet?

Da må man vel først kontakte BMW, og da får en vel beskjed om at da må det betales en avgift for økt Co2 før de kan godkjenne det, og så videre til trafikkstasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke det gå på samme måte som en gammel bil, eller er det kommet ekstra avgifter på dette også?

Tenkte jeg skulle godkjenne min E34 med 8" og 10" felger med 235/45-17 og 255/40-17 da jeg ble stoppet i kontroll. Slo det fra meg da jeg måtte ha nye dekk foran, da størrelsen var feil i forhold til tüv papirene.

Trodde bare en måtte ha tüv papirer som sto i stil til felgene en har på bilen for å få dette stemplet inn i vognkortet, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har tuv papirer på felgene, og dekkene er i orden og ikke stikker utenfor skjermene, samt at rulleomkretsen ikke avviker for mye kan de ikke nekte å sette det i vognkortet. Men når eg tenker meg om er det vel noe med at en ikke kan øke med for mange tommer heller. Er det maks 3" opp som er lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) Men har BMW gått bort fra orange instrumentbelysning? :(

Hvit instrumentbelysning er mye lettere å lese og mer avslappende for øynene. Er nok en grunn til at omtrent alle nye biler har det.

Instrumentene er hvite i dagslys og orange om kvelden.

På bildet har jeg kun kjørelys på. Setter jeg vanlig lys på blir det orange.

Eller en kan kjøre i auto og lyset vil f.eks være hvit og når en kjører inn i tunnel blir det orange samtidigt som kjørelys går over til vanlig lys.

Jeg har såkalt "black panel" på instrumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...