Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Ah, de så jo skikkelig konkave ut, stillig. :)

Hvordan var finishen, vanlig BMW sølv, eller litt mørkere?

Hvis du skal ha conti dekk på, så ville jeg kanskje valgt 255. Synes conti er litt smale.

Tror nok finishen er vanlig BMW sølv.

Legger med ett bilde tatt med blitz.

Takker for tipset at conti er litt smale. Får se hva jeg finner på. :D

a5laqxi7ivy8c68zpxrr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er conti 295/25/20 på 20x10 Hartge felg med overraskende mye strekk synes jeg.

IMG_7191kopi.jpg

I alle fall i forhold til mine Falken 285/25/20 dekk på 20x10 felg, her er dekksiden så og si helt rett.

Og Falken skal liksom være de smale.

IMG_0589-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, de så jo skikkelig konkave ut, stillig. :)

Hvordan var finishen, vanlig BMW sølv, eller litt mørkere?

Hvis du skal ha conti dekk på, så ville jeg kanskje valgt 255. Synes conti er litt smale.

Tror nok finishen er vanlig BMW sølv.

Legger med ett bilde tatt med blitz.

Takker for tipset at conti er litt smale. Får se hva jeg finner på. :D

a5laqxi7ivy8c68zpxrr.jpg

Fine felger dette.

Mulig å spørre hvor du handla disse og eventuellt hvor mange laken du måtte ut med?

EDIT: Lurt å lese litt i tråden, så du hadde kjøpt de på Bavaria.

Sikler på nye felger til min F10, men har allerede 275/40 bakdekk på 18" nå. Må vel opp i 10" felg for å kunne ha bredere enn dette. Er ballongdekk på 9" hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil du har :D

Felgene så meget pene ut, men de er vel ikke M5 F10 hjul. Designet er jo noe annerledes og heter Dobbelteike 343M. Men disse kommer helt sikker til å gjøre seg på F11en din :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil du har :D

Felgene så meget pene ut, men de er vel ikke M5 F10 hjul. Designet er jo noe annerledes og heter Dobbelteike 343M. Men disse kommer helt sikker til å gjøre seg på F11en din :applause:

Felgene er laget som vinterpakke til F10 M5 i 9 x 19" med ET32mm. foran og ET25mm. bak.

Beregnet for og ha til vinterdekk.

Er ikke levert på bilen når du bestiller den, men altså som ett tilvalg for vinteroppsett til F10 M5.

De 20" 343M felgene som du viser til, er også ett tilvalg til F10 M5.

Sjekket prisen på disse og fikk bakoversveis, de er smidde og koster ca.80 store!

Her er ett bilde som jeg også har lagt ut litt tidligere i tråden :D

46z6pwu15so5lafmsvcv.jpg

Jeg har da kjøpt 4 stk. felger med ET32mm. som er beregnet til forhjul på M5`en.

Her er link til tråden hvor jeg fant ut at jeg ville gå for disse felgene:

http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=631452

Og her er ett sitat fra teksten til han som omtaler sin F10 M5 og hvilke vinterdekk/felger han har.:

Right now the car has winter tires and factory OEM winter wheels (255/45 ZR 19 at the rear - Pirelli P Zero snow on Style 408M wheels).

Ellers gleder jeg meg til og få se disse på bilen, men blir nok en liten stund til enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-blå: Du burde tatt hintet når de omtaler de som vinterpakke. De er for SMÅ for sommeren ;-)

He-he...ArneR. De er for små for sommeren på F10 M5 som har større hjulbuer.

Vil gjerne at du ramser opp fordelene for meg med å ha større sommerhjul.

Husk på at dette er våres familiebil som ofte kommer til og ha 4-5 personer ombord pluss bagasje på turer

over fjelloverganger og kanskje en langtur til Spania osv.

Faktum er at kjøremessigt på en bil med liten motor som min 520d, har det lite for seg med større hjul.

Større hjul betyr mer uavfjæret vekt (som forringer kjøreegenskaper), mer utsatt for skade på kostbare felger, dyrere dekk, bredere dekk gir mer støy osv....

Tror kanskje at du hvis du hadde tatt din 535d med på bane, hadde du kjørt like raske runder med 19", som med 21". Kanskje til og med raskere på 19". (Selvfølge med kvalitetsdekk).

Mener ikke og rakke ned på dere som vil ha 21-22" felg. Det er nydeligt sammen med en bil som er senket, men for meg ville min bruksverdi på bilen ha blitt litt forringet.

Men hadde jeg hatt plenty med penger, kunne jeg hatt 20/21" til og rullet rundt på her hjemme, og byttet til 19" til og kjøre på tur med full bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett bilde av en nydelig F10 fra Finland.

Den har de org.9 x 19" 351M felgene bak med ET44mm + 12mm spacer og 255 dekk.

Den har da 9" felg bak med ET32mm. som blir akkurat det som er på mine 408M felger.

Syntes det så passe ut i hjulbuene bak :D

tg0zdxdiya4hk1v75zzi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større felger enn originalt(19") er ene og alene for å bedre utseende. Felgene blir ofte tyngre, og det merkes godt spesielt på motorsvake biler. Komforten blir ikke den samme. Breiere dekk gir litt mer støy. Så eg ser ikke mange fordelene bortsett fra at det ser veldig mye finere ut. Så rent praktisk hadde det beste vært å bare hatt bilen helt original, ikke senket eller noe. Men hva gjør vi ikke for utseende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...