wicky124 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 2tonn med sjuer gjør at jeg aldri setter meg fast / sliter med å komme opp bakker.. Men når den først setter seg fast kan man like gjerne sette seg ned og vente på våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 På E46 så er gode vinterdekk ett must, den er ikke like god som E39en selv om begge har 50 50 vektfordeling! Kjører man seg fast på flat mark så har man rett og slett for dårlige vinterdekk, selv om man kommer greit fram ellers! Jeg hadde på min E39 helt ok vinterdekk som kom fram der jeg skulle, men noen ganger klarte jeg å sette meg fast på flat mark! Kjøpte så Nokian Hakka og satte meg aldri fast på på flat mark og fikk utrolig bra fremkommlighet! Kommer jo selvsagt mye ann på hvor man bor og har behov for å kjøre også da, kollegaen min kjørte på 19" sommerdekk men ny gummi på sin E46 320I en hel vinter uten problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 2tonn med sjuer gjør at jeg aldri setter meg fast / sliter med å komme opp bakker.. Men når den først setter seg fast kan man like gjerne sette seg ned og vente på våren Eller håpe på at det kommer noen forbi he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Håpe på at noen kommer forbi med kraftig bil, står en sjuer skikkelig fast så er det ikke alltid en RA4 eller en XC90 er nok! Glemmer ikke jeg så noen idioter prøvde å dra løs en Landcruiser med en Audi S4 En kompis med Chevy Tahoe sier det er veldig greit med stor tung bil, eneste som er noe dritt er når man skal ned bratte og glatte bakker! Da er det ikke alltid like kult med flere tonn å drasse på, da reddes man av lavgir! Husker jeg satt utfor en alt for bratt og glatt bakke med en X5! Gikk greit opp bakken men når man skulle ned, da var de bare å gi faen i bremsinga i allfall! Var noe svett og klam i henda da kan du si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Satt meg fast på flatmark med E92'en. Med såvidt snø ute. Gøy med senka bil. Tiltak å heve den for vinteren og. Hjelper ikke at jeg har noen drittdekk fra Yokohama på den heller. Piggfrie! Hurrahurra. For noen helsikkes møkkadekk, men overlever. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Skru av antispinn, og prøv i andregir. Forsiktig! Ikke bånn gass. Da kjører du deg fast på flatmark. Hva i all verden skal andregiret være gått for? Har sett enkelte bruke det.. Klarer du ikke å holde turtallet stødig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toratl Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 (endret) Kjører nå min første vinter med e61 520d ,kommer greit frem med fem år gamle nokian hakka 5.Men min gammle 2001 320i ci cab er den rååeste vinter bilen for min del. Den hadde også nokian hakka 5225 / 45 /17.Og jeg har kjørt 3 Chevy s10 blazere og de savner jeg ikke . Endret Mai 31, 2015 av toratl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Skru av antispinn, og prøv i andregir. Forsiktig! Ikke bånn gass. Da kjører du deg fast på flatmark. Hva i all verden skal andregiret være gått for? Har sett enkelte bruke det.. Klarer du ikke å holde turtallet stødig ? Joda, men trådstarter sliter kanskje litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Hadde en fæææl sesong i fjor med E91`n på piggfri-møkka-dekk fra Conti.. Kjøpte i år flett nye 17" testvinnere fra Conti, og bilen ble en ny opplevelse på vinterføre!!!! Helt herlig faktisk.. Kjører opp bratte bakker på blankisen omtrent uten problemer.. Så gode dekk er nok et stikkord her ja. Men, sandsekker, samt å avfette dekka hjelper nok om du vil bruke den varianten! Vaska dekka mine i lampeolje noen runder i fjor.. Var helt syykt hvor mye veistøv og dritt som satt fast.. Ble også merkbart bedre på fremkommelighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Jeg kan ærlig talt si at jeg ikke har hatt framkommelighetsproblemer på vinteren. Det står mye på dekk og mye på sjåfør... Kjørte til og med MK1 Granada en vinter, uten store problemer. Hadde kjettinger som backup i bagasjerommet, de ble brukt 2 ganger. Begge gangene sto jeg fast på parkeringsplass med snø opp til frontfangeren. Jeg er av typen som heller kjøper nye vinterdekk, enn å satse på at de funker en sesong til fordi mønsterdybden er "helt grei". Det er ufattelig hvor bra gode vinterdekk henger på glatt føre! På min mor sin 118d har hun fått seg de nye Conti ice contact piggdekkene.. Jeg tror ærlig talt at de er lagd av magi. Noe som henger så ekstremt bra på glatt føre, har jeg faktisk aldri opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Sperrediff ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 jeg kjørte piggfritt toyo på siste e28n, satt ikke fast selv der andre sleit som faen E30n og E28n er virkelig blant de beste vinterbilene jeg har hatt uten 4x4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Skru av antispinn, og prøv i andregir. Forsiktig! Ikke bånn gass. Da kjører du deg fast på flatmark. Hva i all verden skal andregiret være gått for? Har sett enkelte bruke det.. Klarer du ikke å holde turtallet stødig ? Joda, men trådstarter sliter kanskje litt! Har ikke vært online på noen dager nå. Jeg klarer fint å holde turtallet stødig, men det er ikke måka her jeg bor kl 4 om morran, og det er som sagt i en oppoverbakke. 20-30cm med snø er litt tungt å komme seg forbi da, og den siste bakken er mye brattere enn den jeg står i, så det er farta som et problemet. Tar av ESPen og alt, men hjelper ikke når jeg nesten ikke får flytta meg. Kom meg nesten opp den siste delen her om dagen, men neida, hehe. Var kommet snø samme natten. Fant "en annen vei opp" som pleier å stå ganske blokkert, men det gikk Blir nye felger og dekk til neste år Hvordan er continental om vinteren? Får det ekstremt billig der, så lurer på hvordan dette er VS nokian? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 På min gamle Renault Laguna hadde jeg Nokian Hakkapeliitta 7 piggdekk. Det var de desidert beste dekkene jeg har kjørt med. De satt dritbra i svingene både på snøføre og is. På E61en nå har jeg brukte Michelin X-ice piggdekk fra 2006. De er nokså bra, men ikke helt på høyde med Nokian. Neste vinter blir det Hakka 7 igjen eller Continental. For meg er det bare piggdekk som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcusss Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Alt går med fart! Men ordentlige piggdekk er jo lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå