Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på å handle en 5 serie, blir nok en 520 med 2,2literen.

Blir uansett bensin bil, da BMW diesel viste seg å være den største dritt bilen jeg noen gang har hatt :)

Hva er viktig å sjekke ved ett eventuelt kjøp?

-Noen spesielt rustutsatte steder på bilen?

-KM stand, er 200.000km mye for disse motorene?

-Automatkassen, kjente problem?

-Hvordan er forbruket på disse?

Skrevet

200.000 er egentlig lite for 6erne,, men spørs hvor godt den er vedlikeholdt, og kjørt!

.. hvem 5 serie da? e39, e60/61? må skrive litt mere:P lettere å hjelpe da=D

Skrevet
Hvordan er det med register på disse? Kjede?

Ryker bærearms foringer ofte pga. høy vekt?

er kjede på disse så og si alle bmw motorene har kjede.

har hatt e39 selv og bærearms foringene ryker ikke ofte ved normal kjøring. er det litt mer jolli så velger du og bytte til powerflex foringer på det meste.

Skrevet

Radiator feiler ofte pga dårlig plastikk som sprekker etter ca 10 år.

Sjekk toppdekselpakning og se etter oljelekkasjer samt veivhusventilen kan bli tett. Koster ikke mye i innkjøp, men er et helsike å skifte av det jeg leser på forum osv. Søker du litt finner du hvordan du lett kan sjekk om denne er tett eller ikke fungerer som den skal.

Skrevet

Sjekk forstilling! Kan fort ryke på en del tusen på forstilling på disse bilene, skal svært lite til før det oppstår vibrasjoner.

Rust er blitt nevnt, 200 000 er inget problem motormessig, men det er rundt det området mange foringer takker for seg.

Skrevet

Ok. Lurer litt på en bil som har anmerkning om slakk i tannstag. Ser koed selger tannstag til ca 3000,- og gs til 17000,- Hva er forskjellen på disse?

Skrevet

Angående tannstag. Jeg hadde en ML320 før. Da skulle Bertel O. Steen ha 28.000 for en ny. Kjøpte en renovert en fra et sertifisert verksted i tyskland. Kostet 179euro pluss toll og det fungerte suverent. PM om du trenger adresse etc.

Se forøvrig etter rust langt kanten på bakskjerm over bakfanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...