Alf@75 Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Hei. Lurer på å handle en 5 serie, blir nok en 520 med 2,2literen. Blir uansett bensin bil, da BMW diesel viste seg å være den største dritt bilen jeg noen gang har hatt Hva er viktig å sjekke ved ett eventuelt kjøp? -Noen spesielt rustutsatte steder på bilen? -KM stand, er 200.000km mye for disse motorene? -Automatkassen, kjente problem? -Hvordan er forbruket på disse?
Emihol1 Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 bakluke, evnt takluke, reservehjulsbrønn, kanaler \ jekkfeste er vanlige steder med rust som burde sjekkes på disse.
JENSSEN Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 200.000 er egentlig lite for 6erne,, men spørs hvor godt den er vedlikeholdt, og kjørt! .. hvem 5 serie da? e39, e60/61? må skrive litt mere:P lettere å hjelpe da=D
Alf@75 Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Se der ja, glemte årsmoddel:) Blir e39 men 2001 eller nyere slik at det er 170hk.
kabeldeigen Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
Alf@75 Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Hvordan er det med register på disse? Kjede? Ryker bærearms foringer ofte pga. høy vekt?
bmw-520i Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Hvordan er det med register på disse? Kjede?Ryker bærearms foringer ofte pga. høy vekt? er kjede på disse så og si alle bmw motorene har kjede. har hatt e39 selv og bærearms foringene ryker ikke ofte ved normal kjøring. er det litt mer jolli så velger du og bytte til powerflex foringer på det meste.
Stonescream Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Radiator feiler ofte pga dårlig plastikk som sprekker etter ca 10 år. Sjekk toppdekselpakning og se etter oljelekkasjer samt veivhusventilen kan bli tett. Koster ikke mye i innkjøp, men er et helsike å skifte av det jeg leser på forum osv. Søker du litt finner du hvordan du lett kan sjekk om denne er tett eller ikke fungerer som den skal.
TheEspenK Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Hei Alf@75. Les linkene i dette innlegget så får du et inntrykk av hvor pengene dine blir brukt de neste åra viewtopic.php?f=9&t=212274 Ellers ønsker jeg lykke til med bilkjøp!
scoot Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Sjekk forstilling! Kan fort ryke på en del tusen på forstilling på disse bilene, skal svært lite til før det oppstår vibrasjoner. Rust er blitt nevnt, 200 000 er inget problem motormessig, men det er rundt det området mange foringer takker for seg.
Alf@75 Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 Ok. Lurer litt på en bil som har anmerkning om slakk i tannstag. Ser koed selger tannstag til ca 3000,- og gs til 17000,- Hva er forskjellen på disse?
Mariuse34 Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Angående tannstag. Jeg hadde en ML320 før. Da skulle Bertel O. Steen ha 28.000 for en ny. Kjøpte en renovert en fra et sertifisert verksted i tyskland. Kostet 179euro pluss toll og det fungerte suverent. PM om du trenger adresse etc. Se forøvrig etter rust langt kanten på bakskjerm over bakfanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå