Gå til innhold

Vår BMW F11 og F20, ny pendlerbil side 7:-)

Share

Anbefalte innlegg

hvordan deaktiverer man at dørene låses når man begynner å kjøre? ?

Slike ting pleier det å gå an å styre selv via Idrive.

På enkelte E90 uten navi, kunne man endre i OBC (on board computer) med knapper på rattet?, så kanskje det er likt på din. Husker ikke helt hvordan det var, men mener Både Idrive og OBC krevde nøkkelgjennkjenning, så trykke en gang på startknapp, uten å starte motor, evt. nøkkel i trinn 1 eller noe, for de uten start/stopp-knapp.

På biler uten navi, mener jeg det var en bryter for opp/ned på blinklysspaken, som du dytter med tommelen, bryteren er litt på midten, ikke den helt i enden.

Håper det hjelper deg litt ihvertfall! Flere år siden jeg så på dette, og da ikke i F11, så trår veldig varsomt her. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen guruer som kan fortelle meg hvordan jeg får regulert sensitiviteten på regnsensoren? Trodde det var det lille hjulet på høyre spake ved rattet men kan ikke si jeg merker noen forskjell når jeg prøver å røre på det...

Det er det lille hjulet ja, etter at du har trykket på knappen på enden av spaken slik at den lille lampen der lyser så funker det i alle fall på min bil :)

Mulig det må kalibreres på verksted da?

Har hatt en del små tull med bilen min, se denne tråden for å lese om det : viewtopic.php?t=174602

Btw gratulere med pen bil :)

Oi, knappen på enden har jeg ikke trykket på :D Hva gjør den? :D

Så langt virker bilen veldig bra. Har lest tråden din, kjipt at du har hatt endel tull med din bil. Holder på å lete etter sommerfelger nå men jaggu ikke lett å velge. Vil ha 20"...

Det er knappen du aktiverer regnsensoren med ;-)

Blir vel så jeg bestiller felgpakke fra England slipper unna med ca 25 000,- for originale BMW 20" med dekk :-)

www.alloywheelsdirect.net/bmw_alloy_whe ... wheel_1337

BMW Alloy Wheel 20x8.5ET33 #312 for F10

BMW36116792596 £425.00 £850.00 £0.00 BMW Alloy Wheel 20x9ET44 #312 for F10

BMW36116792597 £429.17 £858.34 £0.00

FALKEN FK-452 245/35R20 95Y RF

TYR37355 £98.87 £197.74 £0.00

FALKEN FK-452 275/30R20 97Y RF

TYR37370 £158.59 £317.18 £0.00

Standard Fit & Balance

STANDFITBAL £7.50 £30.00 £0.00

1 Shipping to Norway £105.24 £105.24 £0.00 net total vat total £2358.50 £0.00

grandtotal £2358.50 = 21878 nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan deaktiverer man at dørene låses når man begynner å kjøre? ?

Slike ting pleier det å gå an å styre selv via Idrive.

På enkelte E90 uten navi, kunne man endre i OBC (on board computer) med knapper på rattet?, så kanskje det er likt på din. Husker ikke helt hvordan det var, men mener Både Idrive og OBC krevde nøkkelgjennkjenning, så trykke en gang på startknapp, uten å starte motor, evt. nøkkel i trinn 1 eller noe, for de uten start/stopp-knapp.

På biler uten navi, mener jeg det var en bryter for opp/ned på blinklysspaken, som du dytter med tommelen, bryteren er litt på midten, ikke den helt i enden.

Håper det hjelper deg litt ihvertfall! Flere år siden jeg så på dette, og da ikke i F11, så trår veldig varsomt her. Hehe.

Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny pen BMW! :)

Dette er virkelig gode biler å kjøre og nesten i en klasse for seg selv på familiebil markedet!

Ang de spm du har, så står det meste forklart i instruksjonsboken ;)

Takk for det :D Og hadde man bare kunnet litt tysk så hadde man sikkert klart å lese seg fram til det :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig gode biler å kjøre og nesten i en klasse for seg selv på familiebil markedet!

Takk for det :D Og hadde man bare kunnet litt tysk så hadde man sikkert klart å lese seg fram til det :D:D

På tysk!? :o

Gi prestmarken bil en smekk på fingrene å be de skaffe deg norsk intruksjonsbok!

Det skulle egentlig bare mangle når man kjøper helt ny(?) eller nesten helt ny(?) bil i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tysk!? :o

Gi prestmarken bil en smekk på fingrene å be de skaffe deg norsk intruksjonsbok!

Det skulle egentlig bare mangle når man kjøper helt ny(?) eller nesten helt ny(?) bil i denne prisklassen.

Hehe, ja du kan så si... :D Dro innom Bilia og hørte hva de skulle ha for ny instruksjonsbok på norsk. 756 kr skulle de ha. Billigere å ta et tysk kurs da :D Har funnet ut av det meste nå, men sliter med å skjønne hvordan jeg kan streame musikk over bluetooth... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk på tlf knappen, velg så bluetooth så du får opp telefonen som er koblet til, dra så to til høyre eller trykk på options knappen, da skal du få opp noe ala configure device, og der skal du kunne trykke på audio om du har muligheten.

Så trykker du på audio knappen og externe enheter og velger telefonen under bluetooth der.

Litt avhengig av telefonen så setter den bare i gang musikken og du kan velge neste eller forrige spor, men du kan jo bytte på tlf om det skal gjøres mer avansert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av det meste nå, men sliter med å skjønne hvordan jeg kan streame musikk over bluetooth... Noen som vet?

Trykk på "CD-knappen" på iDriven --> External devices --> Ta iDrive knotten mot høyre --> Bla nederst i menyen der, og huk av under bluetooth-alternativene både "telefon" og "musikk".

Husker ikke helt om det var nøyaktig slik, da det bare er et svakt minne fra min vage hukommelse, men hvis det ikke er slik så kan jeg sjekke det opp for deg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk på tlf knappen, velg så bluetooth så du får opp telefonen som er koblet til, dra så to til høyre eller trykk på options knappen, da skal du få opp noe ala configure device, og der skal du kunne trykke på audio om du har muligheten.

Så trykker du på audio knappen og externe enheter og velger telefonen under bluetooth der.

Litt avhengig av telefonen så setter den bare i gang musikken og du kan velge neste eller forrige spor, men du kan jo bytte på tlf om det skal gjøres mer avansert :)

Takk :D Skal prøve i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...