Gå til innhold

Utstyrsliste 2008 530xd - noe jeg mangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har omtrent den samme følelsen som når jeg skal på ferie og tror jeg har glemt å pakke noe - er overbevist om at jeg har oversett noe jeg MÅ ha på denne... Innspill?

Order options

No. Description 

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 

2NP M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA 

203 ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM 

205 AUTOMATIC TRANSMISSION 

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 

302 ALARM SYSTEM 

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 

320 MODEL DESIGNATION, DELETION 

337 M SPORTS PACKAGE 

386 ROOF RAIL 

402 PANORAMA GLASS ROOF 

417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH 

423 FLOOR MATS, VELOUR 

428 WARNING TRIANGLE 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 

439 INTERIOR TRIM FINISHERS 

442 CUPHOLDER 

453 ACTIVE SEAT VENTILATION, FRONT 

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 

464 SKIBAG 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 

496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 

522 XENON LIGHT 

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 

536 AUXILIARY HEATING 

544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 

563 LIGHTS PACKAGE 

6AA BMW TELESERVICES 

6AB CONTROL TELESERVICES 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 

610 HEAD UP DISPLAY 

612 BMW ASSIST 

616 BMW ONLINE 

620 VOICE INPUT SYSTEM 

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 

698 AREA-CODE 2 

7A4 ADVANTAGE PACK.I.C.W.INNOVATIONPACK. 

7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH 

710 M LEATHER STEERING WHEEL 

715 M AERODYNAMICS PACKAGE 

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 

761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 

8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 

8SP COP CONTROL 

8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) 

801 GERMANY VERSION 

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 

934 WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS 

936 REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY 

964 REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY 

Series options

No. Description 

1CB CO2 CONTENT 

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 

851 LANGUAGE VERSION GERMAN 

Skrevet
Active Front Steering (AFS)

Men er det 'need to have' eller bare 'nice to have'?

Det jeg egentlig lurer på, er om denne bilen mangler noe utstyr mange (de fleste) ser på som en selvfølge å ha på en slik bil. Er nivåreg bak standard, f.eks?

Skrevet

Luftfjæring er standard jo, ellers kan jeg ikke finne disse på utstyrslisten din, men forbehold om at noe av dette ikke er tilgjengelig med utstyret du allerede har.

229 Dynamic Drive

235 Tilhengerfeste

248 Oppvarmbart ratt

2TB Sportsautomatgir

300 Reservehjul

319 Integrert universal portåpner

322 Comfort Access System

323 Soft Close automatikk for alle dører

356 Klimakomfort vinduer (evt. 354 Grønt felt i overdel av frontruten)

441 Røykepakke

455 Aktive seter for fører og forsetepassasjer (evt. 4MF Aktiv justering av bredden på seteryggen)

470 ISOFIX festesystem for barnesete (passasjersete foran)

5AD Lane Departure Warning

5DF Active cruise control med Stop&Go-funksjon

601 TV-funksjon (ubrukelig uansett)

611 BMW Night Vision

654 DAB-tuner

677 Hi-Fi-høyttalersystem Professional Logic7 (evt. 752 BMW Individual High End høyttalersystem, begge erstatter 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM)

6FL USB audio-grensesnitt

944 BMW Individual DVD

Skrevet
Luftfjæring er standard jo, ellers kan jeg ikke finne disse på utstyrslisten din, men forbehold om at noe av dette ikke er tilgjengelig med utstyret du allerede har.

229 Dynamic Drive

235 Tilhengerfeste

248 Oppvarmbart ratt

2TB Sportsautomatgir

300 Reservehjul

319 Integrert universal portåpner

322 Comfort Access System

323 Soft Close automatikk for alle dører

356 Klimakomfort vinduer (evt. 354 Grønt felt i overdel av frontruten)

441 Røykepakke

455 Aktive seter for fører og forsetepassasjer (evt. 4MF Aktiv justering av bredden på seteryggen)

470 ISOFIX festesystem for barnesete (passasjersete foran)

5AD Lane Departure Warning

5DF Active cruise control med Stop&Go-funksjon

601 TV-funksjon (ubrukelig uansett)

611 BMW Night Vision

654 DAB-tuner

677 Hi-Fi-høyttalersystem Professional Logic7 (evt. 752 BMW Individual High End høyttalersystem, begge erstatter 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM)

6FL USB audio-grensesnitt

944 BMW Individual DVD

Takk for innspill! Iflg de norske prislistene til BMW var justering av bredde på seterygg inkl. i komfortseter - men der er det kanskje en forskjell på tyske og norske biler. Ellers vil jeg nok savne varme i rattet, aktiv cruise og usb, men tror jeg skal klare meg greit uten Logic7, Dynamic drive og ikke minst soft close - som jeg aldri har sett poenget med. Har testet det på et par E65, men det gav meg ikke stort og er vel heller ikke noe jeg kan tenke meg er viktig for folk ved et videresalg - correct me if I'm wrong ;-)

Sportsautomat er såvidt jeg har lest meg til her på forumet ikke tilgjengelig i kombinasjon med firehjulstrekk - er det feil?

Skrevet

Bilen du har sett deg ut er nok meget godt utstyrt, selv uten de tingene jeg listet opp. :)

Nå er ikke min bil i nærheten av så velutstyrt, men av det jeg tror jeg ville hatt av de "vanlige" tingene her var "322 Comfort Access System".

Ang. 455/4MF:

455 er en slags "massasje"

Aktive seter for fører og forsetepassasjer

Sørger for at du sitter avslappet også på lengre

kjøreturer. Seteflaten heves og senkes vekselvis og

stimulere dermed bekken og ryggrad. Inkluderer

korsryggstøtte

4MF er aktive sidestøtter, som pumper seg opp i svinger og slikt.

Vanlig justering av bredde har du nok.

Bilen har heller ikke "Cold Climate Version", men det er det ytterst få importbiler som har.

Skrevet
Bilen du har sett deg ut er nok meget godt utstyrt, selv uten de tingene jeg listet opp. :)

Nå er ikke min bil i nærheten av så velutstyrt, men av det jeg tror jeg ville hatt av de "vanlige" tingene her var "322 Comfort Access System".

Ang. 455/4MF:

455 er en slags "massasje"

Aktive seter for fører og forsetepassasjer

Sørger for at du sitter avslappet også på lengre

kjøreturer. Seteflaten heves og senkes vekselvis og

stimulere dermed bekken og ryggrad. Inkluderer

korsryggstøtte

4MF er aktive sidestøtter, som pumper seg opp i svinger og slikt.

Vanlig justering av bredde har du nok.

Bilen har heller ikke "Cold Climate Version", men det er det ytterst få importbiler som har.

Ah, det høres riktig ut, ja. Testet denne sitteputa med "massasje" på en E65, og ble ikke imponert der heller. Hvorfor de ikke har levert massasjefunksjon i seterygg, slik som f.eks Mercedes, skjønner jeg ikke.

Anyway - cold climate klarer jeg meg nok veldig bra uten, med oppvarmet garasje og tilhold på Østlandet blir det sjelden skikkelig kaldt, uansett. Comfort access hadde vært digg, som du sier - det er keyless entry, ja? Altså, nøkkel i lomma og ta i håndtaket, så låser bilen seg opp?

Skrevet

Comfort Access har ikke jeg fått til å fungere helt slik jeg trodde på F01'en. Systemet syntes jeg virker tregt og låser opp/lukker seg ikke slik jeg ønsker, men man skal vel ikke utelukke at jeg ikke gjør det rett. Når det gjelder resten av utstyrslisten vil jeg si den er så godt som fullkommen. På denne bilen finnes Auxiliary heating og dette er en webasto og tilleggsvarmer som går når du kjører. Ergo bør du ikke være "bekymret" for å ikke ha Cold Climate versjon. Aktive seter er forøvrig veldig behagelig på lengre turer, men jeg kan ikke se på det som et must. Jeg verdsetter Aktiv seteventilasjon fremfor dette. Varme i ratt er noe jeg savner på E60'en og som jeg sterkt vurderer å ettermontere.. :)

Skrevet

Takk for bra input! Et siste spørsmål - har prøvd å søke, men mye motstridende svar ang talestyring. Noen sier det kun funker på tysk, noen sier det er på engelsk - og av dem som sier det kun er tysk, mener halvparten det lett kan programmeres om til engelsk, resten sier det er umulig.

Noen med egen erfaring som kan gi et definitivt svar på om jeg trenger et tyskkurs for å få brukt talestyringen? :-)

Skrevet

Jeg har fått forklart at det ikke er mulig/svært vanskelig å få kodet om talestyringen til engelsk. Det er det også flere i det store utland som har/har hatt store problemer med. Andre sier at dette er fult mulig og relativt enkelt. På biler med CIC navigasjon skal det imidlertid være relativt enkelt, men en 2008 E60/E61 har CCC..

Skrevet

Dynamic drive (og mye annet på listen) var vel ikke tilgjengelig på xdrive den gangen.

Talestyring er det jo bare å overse, når får man det til å funke feilfritt uansett? Når man står stille så kanskje.

Mangler etter min mening rattvarme, hengerfeste og ikke minst aktiv cruise.

Synes ikke Mb sin utgave av massasje funker det minste bedre enn Bmw sin, tanken er å sette korsryggen i bevegelse og det synes jeg nesten Bmw gjør bedre da den er vanskeligere "få til selv". Derimot var den aktive sidestøtten i Mb bedre da den er kjappere, men setene i seg selv hører jo hjemme i en helt annen klasse. Buss sete i forhold til Bmw sitt. Kjørt begge mye.

Skrevet
Dynamic drive (og mye annet på listen) var vel ikke tilgjengelig på xdrive den gangen.

Talestyring er det jo bare å overse, når får man det til å funke feilfritt uansett? Når man står stille så kanskje.

Mangler etter min mening rattvarme, hengerfeste og ikke minst aktiv cruise.

Synes ikke Mb sin utgave av massasje funker det minste bedre enn Bmw sin, tanken er å sette korsryggen i bevegelse og det synes jeg nesten Bmw gjør bedre da den er vanskeligere "få til selv". Derimot var den aktive sidestøtten i Mb bedre da den er kjappere, men setene i seg selv hører jo hjemme i en helt annen klasse. Buss sete i forhold til Bmw sitt. Kjørt begge mye.

Talestyring blir meningsløst, ja - spesielt hvis den bare kan tysk... ;-)

Synes massasjen i rygg hos MBer bedre enn det aktive komfortsetet jeg testet i E65 - men komfortsetene til BMW er for øvrig langt bedre, så massasje blir ikke noe savn. Aktiv cruise og varme i ratt er nok de to store manglene. Hengerfeste kan jo ettermonteres relativt billig, såvidt jeg har skjønt, så det er ikke noe stress.

Skrevet

Hvem har sagt at det kan gjøres relativt billig??? De fleste må sette seg ned når det er snakk om pris på hengerfeste ettermontering ;)

Men klart i den store sammenheng er det jo billig, og kontra mye annet, som f.eks panorama ;)

Skrevet
Hvem har sagt at det kan gjøres relativt billig??? De fleste må sette seg ned når det er snakk om pris på hengerfeste ettermontering ;)

Men klart i den store sammenheng er det jo billig, og kontra mye annet, som f.eks panorama ;)

Alt er relativt! ;-) jeg har hørt at man kommer langt for ca 10.000 - og om jeg skulle få bruk for hengerfeste synes jeg ikke det er helt avskrekkende. Pt trenger jeg ikke krok, så lar ikke det være avgjørende på en bil med såpass omfattende utstyrsliste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...