Are. Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 (endret) Hepp, prøver meg på en prosjekttråd igjen 1993 mod. 320 i k-sport inverted understell 3.2 m3 bakstilling powerflex foringer i alt. Eibach stabstag foran og bak. 3.0 m3 mellomaksel 525 tds kasse, med modifisert e36 girspake og overføring. 325 turbomotor. Kjøpte gliset i 07, med litt kosmetiske skader Ble endel jobb på den, og høyre rammevange ble byttet fra tårnet og fram. Tårnet måtte i tillegg dras ut 2cm. Her er et bilde etter den var ferdig retta Og et fra omtrent et halvt år etterpå, hvor jeg krasjet den, og fikk samme jobben pånytt, minus vangebytte. Rakk heldigvis ikke å få slipt den ned og lakkert den Bilen ble rettet på nytt, og fikk seg en m3 fanger, noe som hjalp på utseende litt =) Klok av skade, avventet jeg hellakkering til etter vinteren Litt bilder av grunnarbeid osv: Etter lakkering osv har bilen gått som bruksbil en stund. Men den var litt kjedelig, så en m50b25 ble hentet i Østersund. Kjøpte et kinaturbokit til denne, som jeg monterte rett på orginal motor. Det varte i 30 mil før jeg blåste toppakninga, så en overhaling og datasprut ble nødvendig. Kan forøvrig nevne at pga. rævva delekvalitet, er det enste som er igjen av kinakitet turboen, div trykkrør og intercooleren, resten måtte jeg lage/kjøpe på nytt. O-ringing av blokk med egenlaget verktøy; Montert neddreide stempel; Det er trangt med downmount på e36, så måtte sveise om turbo, lage nytt motorfeste og nye motorputer (hockepucker) for at ting skulle gå klart. Montering av motor, ute, midtvinters, det er trivsel det Tilpassning av trykkrør: Ferdig montert og klar for mapping: Våren 2011 var den store dagen, hadde gledet meg lenge til dette Havnet på 338Whp og 430wNm på 0.95 bar, 5500rpm. Var mersom fornøyd Etter dette har bilen gått mer eller mindre feilfritt, med unntak av grenrøret som sprakk et par ganger, og trykkrør som har hoppet av =) Endret Juli 31, 2017 av Are.
SpiderPig Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Blir rått are Kjør på med dobble innsugskammer, 1.3 i trykk å 3" eksos til sommeren! å ny mapping
bmw-E30 Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Ser bra ut dette her vært med på både godt og vondt den bilen der
SpiderPig Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Du får prøve å holde deg unna teknisk kontroller i sommer nå da
Kennethe34 Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Tøft prosjekt! Likte spesiellt løsninga med trykkrøret igjennom luftfilterboksen
JulianS Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Er genialt det, tenkte å gjøre det samme selv med en intercooler som ikke syns så godt og et varmeskjold over turboen så tror jeg ikke jeg hadde vært så nærvøs for han onkel
Are. Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 (endret) Ble stoppa i utekontroll i sommer av statens vegvesen. Fikk mangel på soting av ruter og bråkete eksos. Byttet til orginal bakpotte og fjernet sotinga før jeg viste bilen, og satte på vinterhjul og orginalfjærer. Turboen og motoren så de ikke noe til Endret Januar 24, 2015 av Are. Skulebollen reagerte på dette 1
|Ole| Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Ble stoppa i utekontroll i sommer av statens vegvesen. Fikk mangel på soting av ruter og bråkete eksos. Byttet til orginal bakpotte og fjernet sotinga før jeg viste bilen, og satte på vinterhjul og orginalfjærer. Turboen og motoren så de ikke noe til http://i9.photobucket.com/albums/a85/are-mnja/Bmw320i/393720_10150699225569409_702454408_11983214_629340764_n.jpg Haha, eeeeeelska da!!
Are. Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 (endret) Var fornøyd når jeg kjørte ut derfra for å si det sånn. flaks Tok av lyktene på bilen i dag, og monterte de nye lykteglassene. Blinkersene er nye orginale =) Blir litt annen stil på bilen i sommer, tror jeg har sett litt for mye på de stance-works bilene Har kjøpt oransje sideblinkers, og lakt gul lamin-x på grøftelysene også =) Endret Juli 31, 2017 av Are.
Pedi Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Var fornøyd når jeg kjørte ut derfra for å si det sånn. flaks Tok av lyktene på bilen i dag, og monterte de nye lykteglassene. Blinkersene er nye orginale =) Blir litt annen stil på bilen i sommer, tror jeg har sett litt for mye på de stance-works bilene Har kjøpt oransje sideblinkers, og lakt gul lamin-x på grøftelysene også =) De lyktene så utrolig bra ut! Har lagt merke til at gule lys er i vinden nå. Jeg husker at jeg monterte gule lys på E34en min i 1998, og alle syns det var helt grusomt. Jeg har likt gule lys siden, men nå er det plutselig gode greier med gule lys.... Så når jeg engang får gule lys på en bil igjen, er vel den epoken over igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå