Henrik... Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Sikkert spurt om før, men fant ikke noen tråd på det. hvor mye hester får man kjapt ut av en e36 m3 motor, tenker da på 3.2 litern. filter, og ny eksos fra grenrør+kanskje en chip? fra 321-> 340ish? veit jo at chip ikke utgjør mye på en NA bil. noen som har litt info? Takker for svar
Henrik... Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Skrevet Januar 12, 2012 må da være mange her som har gjort dette, og sikkert bremsa bilen å?
Øyvind L. Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Du får ikke raske hk ut av den motoren. De tingene du nevner hjelper ingenting. Søk på forumet så finner du masse om dette emnet.
Kristian Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Hvis du legger til datasprut, kammer og cf-innsug så begynner det nok å skje ting. Det er vel noe av samme oppsett som du har idag øyvind? Var det rundt 360hk du benket?
Øyvind L. Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Er det jeg har ja. Pluss vekk med vanos, større dyser og bredbåndslamda. I tillegg er min motor ny overalt. Det hjelper også. Er vel siden jeg har trimmet min motor at jeg er negativ til de billige løsningene. De virker desverre ikke.
Henrik... Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Skrevet Januar 12, 2012 Er det jeg har ja. Pluss vekk med vanos, større dyser og bredbåndslamda. I tillegg er min motor ny overalt. Det hjelper også. Er vel siden jeg har trimmet min motor at jeg er negativ til de billige løsningene. De virker desverre ikke. billige løsninger? det er jo de helt klart mest naturlige tingene å begynne med når du skal ha ut noen ekstra hester
Øyvind L. Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 De tingen du nevner hjelper ikke på noen BMW motorer uten turbo annet en gammle motorer ifra 80 tallet. Der kan man hente noen hente noen hk med en chip. På en S50B32 hjelper en chip kjøpt over disk/nettet ingenting på effekten.
vegard89 Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Ifølge http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htm Får du altså chippa den type motor du har: Orginal: 236kW 321hk Ved chip: 254kW 346hk +41Nm pris pluss mva: 4800,- om dette er verdt prisen vet ikke jeg. men da har du noe å gå ut ifra
Øyvind L. Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Ifølge http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htmFår du altså chippa den type motor du har: Orginal: 236kW 321hk Ved chip: 254kW 346hk +41Nm pris pluss mva: 4800,- om dette er verdt prisen vet ikke jeg. men da har du noe å gå ut ifra Løp og kjøp du... Lykke til.
Kristian Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Ifølge http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htmFår du altså chippa den type motor du har: Orginal: 236kW 321hk Ved chip: 254kW 346hk +41Nm pris pluss mva: 4800,- om dette er verdt prisen vet ikke jeg. men da har du noe å gå ut ifra Løp og kjøp du... Lykke til. De fleste veit jo at dette bare er tull, men det jeg stusser over er hvordan kan de forskjellige "tuning firmaene" slippe unna med sånne lovnader? Det har jo vært sånn i alle de år.
TRF Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 så når man justerer tenning, drivstoff, vanos osv på et original bosch sprut, så blir ikke det like bra som når man justerer det i et ettermarkeds sprut? interessant.
HansV Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Joad, det er fullt mulig å tune en orginal Motronic like bra som en ettermontert datasprut. Det er bare alt for få som er gode på dette, siden Motronic er litt vanskelig å finne ut av. Ta en kikk på www.tunerpro.net. Der finner du en del informasjon og gratis programmvare for å gjøre dette. Hvis du i tillegg skaffer deg en PROM brenner, EPROM emulator og en bredbånds lambda logger kommer du langt hvis du gidder å bruke tid på det. Skal du kjøpe en tunet chip må du skjekke godt på forhånd at de du handler med er seriøse. Det er mange dårlige tunere på nettet du bør holde deg langt unna. Ellers er det kansje andre oppgraderinger som gir mer morro for pengene? Det du kan oppnå med en riktig tunet chip er å stille frem tenninga litt, siden vi har bedre bensin her i landet enn det er vanlig ellers i verden. Du kan også få korrigert bensinmappingen slik at motoren får nok bensin og ikke går for magert. Hvis dette er bra fra før er det lite å hente på slik tuning.
vegard89 Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 Feks. disse 3 seriene: ser jo at flere skriver at disse 318is og 320 motorene er chippa. Er dette i realiteten like usant som dette med denne m3 motoren vi snakker om her?
TRF Skrevet Januar 13, 2012 Skrevet Januar 13, 2012 *sarkastisk* (jeg driver med tuning, og motronic er relativt enkelt da det er gammelt og "gjennomarbeidet") advare mot å bruke tunere, men å gjøre det selv ved å bruke tunerpro (og annet gratis ræl) er helt supert? Ja det er veldig mye rart som blir solgt, helt enig. Men et "datasprut", som burde bli kalt "ettermarkeds datasprut" gir ingen effekt i seg selv. Det er veldig lite man oppnår med å bruke dette, annet enn at man kan mappe selv på en billig og enkel måte om man ikke ønsker å betale noen for å mappe org ecu. Sluttsummen blir ofte veldig mye høyere med datasprut enn å få noen til å mappe org ecu. For ikke å snakke om alle funksjonene du mister. Forøvrig går de fleste eldre bmw bensinere med for feit blaning (WOT høyt turtall), ikke for magert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå