Gå til innhold

Sviger skal kjøpe BMW X3 !

kalinkamaen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

Sviger skal handle seg BMW X3. Noen som har denne bilen?

Noe vi bør passe på når vi tar runder og titter på denne bilen?

Er det noen typiske problemer med disse bilene? Regner med det blir en som er godt over 150 000 km. Noen slite deler som bør skiftes?

Takker for svar. Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med det motsatte, alle X serien er produsert i USA og amerikanerne er vell kjent for at de ikke kan lage biler (gjelder i de seneste 10 år). BMW i Tyskland er generelt misfornøyd med "finishen" på disse bilene.

Ellers en flott og bra bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med det motsatte, alle X serien er produsert i USA og amerikanerne er vell kjent for at de ikke kan lage biler (gjelder i de seneste 10 år). BMW i Tyskland er generelt misfornøyd med "finishen" på disse bilene.

FEIL! Første generasjons X3 er bygget i Østerrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert riktig, men når man produserer en bilmodell kun et år på en plass så kan man vel ikke konkudere med at man var fornøyd med produksjonen. Produksjonen i USA ble heller ikke noe sukse.

De beste BMW'ene er de som blir laget i Tyskland, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0d? Den er kjent for å kokse igjen innsug og topp, noe som er dyrt å fikse.

Heisan. Jeg har lest veldig mye på forum rundtomkring og kan ikke se dette bli nevnt noen plass. Men det er vel bare i norge vi kjører rundt med disse 2.0 turbo dieslene? Noen som har hatt erfaring med slikt? Er dette noe man kan unngå med å skifte olje vær 10 000km istedenfor 30 000km som jeg i utganspuntet ikke er fan av uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg har lest veldig mye på forum rundtomkring og kan ikke se dette bli nevnt noen plass. Men det er vel bare i norge vi kjører rundt med disse 2.0 turbo dieslene? Noen som har hatt erfaring med slikt? Er dette noe man kan unngå med å skifte olje vær 10 000km istedenfor 30 000km som jeg i utganspuntet ikke er fan av uansett?

Nevnte problem ungår du ved å bytte olje minimum en (1) gang i året (f.eks 10000km) og bruk en tynn olje (f.eks 0w-30), fungerer i mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje greit og komme med noen kilder før du spyr ut slike drøye påstander?

Jepp. Jeg jobber til daglig på et BMW merkeverksted, så noe får jeg da med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte problem ungår du ved å bytte olje minimum en (1) gang i året (f.eks 10000km) og bruk en tynn olje (f.eks 0w-30), fungerer i mange år...

Klart det hjelper, men det er ikke sikkert det er fulgt tidligere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert riktig, men når man produserer en bilmodell kun et år på en plass så kan man vel ikke konkudere med at man var fornøyd med produksjonen. Produksjonen i USA ble heller ikke noe sukse.

Beklager, men dette skjønte jeg ikke. Hva er det du mener? Ett år?

Er ikke produksjonen i USA noen suksess? De selger lite X5 på verdensbasis ja....... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var kanskje noe krøllete skrevet...

Det jeg mente var at dersom X serien kun hadde 1 års produksjonslinje i Østerrike så kan man ikke konkludere med at dette var en suksess. I følge BMW selv så er de ikke helt fornøyd med produksjonslinjen i USA heller, de har vesentlig mer tekniske feil på disse bilene en de som produseres i Tyskland. USA er jo kjent for sine dårlige biler de seneste 10 årene, her kan man nesten kalle dette for en katastrofe.

Men, som jeg skrev lengre oppe så er X3 en bra bil, men de som kjøper en X serie må påregne kanskje med mer teknisk krøll…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...