gl_sollid Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Hei. Et spørsmål i forbindelse med kjørecomputeren på min 525D med Idrive navi. Når jeg kjører og bilen har kjørt et stykke for og så gå på tomgang i f.eks lyskryss, så går drivstoff-forbruket oppover, noe som for meg virker veldig rart. Prøvde og nullstille journey computer inn i et lyskryss her om dagen , og da viser den 3,9 liter på mila på tomgang:P Flere som har samme problem? Noe som kan gjøres for og fikse dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Det er ikke et problem, men slik det skal være. BMW sine kjørecomputere slutter ikke å telle når man står i ro, så derfor kan man få et kunstig høyt forbruk sammenlignet med andre bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Hei! Jeg har det (naturligvis) slik på min E61 også. Og etter min mening er det jo slik det bør være, for det er jo det som er det reelle forbruket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Ved tomgangskjøring bruker man "uendelig" mange liter per km. Derfor øker forbruket så drastisk. Hadde en Opel Senator en gang med kjørekomputer, denne vekslet automatisk over på liter/time ved tomgangskjøring. Samt snittet økte relativt raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå