Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er rimelig straight forward. DIS ligger ute på nett sammen med mye info om hvordan du skal få det up and running med kinakabel til 100 lappen. Er mange her på forumet som også helt sikkert forklarer deg step by step om du skulle plundre=) Evt om noen andre har slikt utstyr og vil hjelpe deg. Skjøtinga er bare å sette seg ned med koblingskjema en kveld å få oversikt over hva som er hva, så ere bare å skjøte i sammen :)

Skrevet
For det første så har s50b32 dobbel vanos, for det andre så er m50 blokka stål, m52 er aluminium så er på ingen måte identiske.

Dessuten har e39 med sekser sumpen bak traversen, akkurat som e36 og e46...

S52b32 er vel e36 3,2 for det amerikanske markedet, den veit jeg veldig lite om så hvis det faktisk er denne motoren TS snakker om så kan det være at jeg må spise noen av orda mine.. Men er rimelig sikker på at den også har vanos inn og ut..

M50 er stål ja, og M52 er alu. Men dersom du hadde prøvd toppene om hverandre så fungerer det. Dette tyder på at blokka er identisk, men lages av forskjellige materialer.

Stemmer dette med vanos, dobbeltsjekket nå..

  • 2 years later...
  • 2 months later...
Skrevet

Ble dette noengang gjennomført? Sitter her med samme tanken om denne swappen en gang i framtiden om det ikke blir for jalla.. :)

Opp med tråden.

 

Hvorfor må man bytte oljepumpe fra m52?

Skrevet

Denne swapen har noen bare med å få til her til lands! bunnpanne/oljepumpe og motorfester fra M52 og resten bør være grei skuring.
Har tenkt på dette selv, men å shuffle en motor over fra statene er vel det største problemet.

Skrevet

Fordi man bytter bunnpanne som passer med e39 travers, da må man bytte oljepumpa pga annen utforming på sump, snorkelen henter olje fra sumpen.

Det kan hende at det holder med å bytte snorkelen, men litt usikker.

Skrevet

Det får jeg håpe, bør ikke være lett å bytte hele pumpa

Det er ikke så vanskelig å bytte pumpa, riv ned bunnpanne å løsne de 3-4 boltene til pumpa og de 2 skruene til snorkelbraketten og huk den av kjede, så vidt jeg erindrer så var det ikke strammer til kjede engang. 

Skrevet

Såpass!

Henter motor den 12., får håpe det er eneste som skal til. Motoren medfølger ikke girkasse, svinghjul og clutch, ikke lik dele nummer på noen av de, får håpe det går an å flytte alt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...