///Naitsirk Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Ja, det er rimelig straight forward. DIS ligger ute på nett sammen med mye info om hvordan du skal få det up and running med kinakabel til 100 lappen. Er mange her på forumet som også helt sikkert forklarer deg step by step om du skulle plundre=) Evt om noen andre har slikt utstyr og vil hjelpe deg. Skjøtinga er bare å sette seg ned med koblingskjema en kveld å få oversikt over hva som er hva, så ere bare å skjøte i sammen
Bmwrob Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 For det første så har s50b32 dobbel vanos, for det andre så er m50 blokka stål, m52 er aluminium så er på ingen måte identiske. Dessuten har e39 med sekser sumpen bak traversen, akkurat som e36 og e46... S52b32 er vel e36 3,2 for det amerikanske markedet, den veit jeg veldig lite om så hvis det faktisk er denne motoren TS snakker om så kan det være at jeg må spise noen av orda mine.. Men er rimelig sikker på at den også har vanos inn og ut.. M50 er stål ja, og M52 er alu. Men dersom du hadde prøvd toppene om hverandre så fungerer det. Dette tyder på at blokka er identisk, men lages av forskjellige materialer. Stemmer dette med vanos, dobbeltsjekket nå..
JulianS Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Har vel ikke sagt at toppen ikke passer, er på ingen måte identiske.. Alu og stål sier jeg bare..
driftit Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Ble dette noengang gjennomført? Sitter her med samme tanken om denne swappen en gang i framtiden om det ikke blir for jalla..
lagunilla Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 Ble dette noengang gjennomført? Sitter her med samme tanken om denne swappen en gang i framtiden om det ikke blir for jalla.. Opp med tråden. Hvorfor må man bytte oljepumpe fra m52?
Mysemannen Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Denne swapen har noen bare med å få til her til lands! bunnpanne/oljepumpe og motorfester fra M52 og resten bør være grei skuring.Har tenkt på dette selv, men å shuffle en motor over fra statene er vel det største problemet.
Mysemannen Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Fordi man bytter bunnpanne som passer med e39 travers, da må man bytte oljepumpa pga annen utforming på sump, snorkelen henter olje fra sumpen. Det kan hende at det holder med å bytte snorkelen, men litt usikker.
lagunilla Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Det får jeg håpe, bør ikke være lett å bytte hele pumpa
bmwmann24 Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Det får jeg håpe, bør ikke være lett å bytte hele pumpa Det er ikke så vanskelig å bytte pumpa, riv ned bunnpanne å løsne de 3-4 boltene til pumpa og de 2 skruene til snorkelbraketten og huk den av kjede, så vidt jeg erindrer så var det ikke strammer til kjede engang.
lagunilla Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Såpass! Henter motor den 12., får håpe det er eneste som skal til. Motoren medfølger ikke girkasse, svinghjul og clutch, ikke lik dele nummer på noen av de, får håpe det går an å flytte alt over.
Mysemannen Skrevet Mai 28, 2014 Skrevet Mai 28, 2014 Egentlig relativt udramatisk å bytte pumpe ja. Vennligst lag prosjekttråd når du kommer igang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå