Naitsirhc Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Noen som vet hva den boksen rett bak speilet er? ser ut som en regnsensor, men i følge utstyrslisten så har jeg ikke regnsensor på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Hei! Står det på utstyrslisten at du har 0980 Exclusive pakke? Kan være regnsensoren følger med der i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Close Vehicle information Type Value VIN WBADD11060BN53473 Type code DD11 Type 520I (EUR) E series E39 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M52 Displacement 2.00 Power 110 Drive HECK Transmission MECH Colour ARKTISSILBER METALLIC (309) Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT) Prod.date 1997-12-12 Close Options Code Description (interface) Description (EPC) S266A LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48 BMW light alloy wheel, radial spoke 48 S302A ALARM SYSTEM Alarm system S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit S438A WOOD TRIM Fine wood trim S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package S464A SKIBAG Ski bag S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S520A FOGLIGHTS Fog lights S522A XENON LIGHT Xenon Light S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning S540A CRUISE CONTROL Cruise control S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Provisions for BMW 6 CD changer Code Description (interface) Description (EPC) S842A COLD CLIMATE VERSION Cold-climate version S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Retailer Directory Europe S888A DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions, Danish S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Daytime driving light switch S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Transport protection package Close Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Side airbag for driver/passenger S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Window lifts,electric,front/rear S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometer-calibrated speedometer S550A ON-BOARD COMPUTER On-board computer Ser ikke noe Exclusive pakke her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Står ikke noe om hverken det ene eller det andre i spec`en til min bil heller.. men har det. Sett viskerinstillingen på første hakket og sprut litt vann øverst på midten av frontruta. Viskerne skal da gå når det er noe som havner i dette feltet som er dekket av denne svarte boksen din... Med mindre den er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Virker som mine går på vanlig intervall. Har ikke under søkt noe særlig om regnsensoren. Når jeg setter den opp et hakk, går den en gang. Og så virker det som om den går på intervall, selv om det regner. Kan det ligge en feilkode eller sikring som er røket som gjør at den ikke fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 Ta et bilde.. så er det mye lettere å hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 Regnsensor må læres opp... Slå den av, neste gang det kommer vann på ruta som gjør at du må bruke viskern så skrur du på regnsensoren.. Denne lærer da at når det kommer vann på ruta som tilsvarer samme mengde eller mer, så skal den skrues på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 Regnsensor kan ha en tendens til å miste funksjonen og må resettes. Dette gjøres enklest ved å kople fra batteriet i 30min. Hvis du har en sort klump som er limt fast i ruta så er det regnsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2012 Sort klump rett bak speilet, som har en linse i midten med noe blått i Skal prøve det med batteriet på søndag, skal på jobb i dag så får ta det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 Du har regnsensor hvis du ser blå/grønn lignende linse. Sett den på første hakk opp, ta et glass vann og hell over linsen, altså på ruta. Da får du svaret om det funker eller ikke. Eller om du har regnsensor:P God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2012 Prøvde og resette regnsensoren med å koble fra batteriet i 30 min uten noe resultat. Har lest litt rundt om at det kan være releet som kan være gåent. Skal få tak i et nytt releet straks bare får å prøve. Hvis ikke kan det hende at jeg må bytte selve regnsensoren. Har lest litt rundt på forskjellige forum, og da virker det som at min regnsensoren går i en slags nødmodus. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Det skal nevnes at man ikke trenger å helle vann foran sensoren, altså midt på, øverst på ruta. Regnsensoren fungerer ved at boksen bak speilet sender et IR-lys utover frontruten, og en mottaker midt på dashen, gjemt i luftekanalen måler hva den får. Differansen mellom sendt og mottatt signal sendes så til hjernen, og den ser hvilken sensitivitet som er satt inn på intervallen, og finner ut om den skal ta et sveip over ruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Det skal nevnes at man ikke trenger å helle vann foran sensoren, altså midt på, øverst på ruta.Regnsensoren fungerer ved at boksen bak speilet sender et IR-lys utover frontruten, og en mottaker midt på dashen, gjemt i luftekanalen måler hva den får. Differansen mellom sendt og mottatt signal sendes så til hjernen, og den ser hvilken sensitivitet som er satt inn på intervallen, og finner ut om den skal ta et sveip over ruta Så det er det den lille kladden er til... den kan jo sikkert feile om den er møkkete el no.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Stemmer! Jeg lurte veldig på hva den lille boksen nede ved ruta var, og min var heller ikke presset ned slik den skal da jeg kjøpte bilen. Tok meg fire uker før jeg skjønte at den skulle sitte skjult nede i luftekanalen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirhc Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Har vært innom Østbyen bil (BMW forhandler i Bodø) og snakka med dem om regnsensoren. De mente at jeg måtte re-programmere regnsensoren eller bytte noe i selve sensoren (linser eller hoder, husker ikke helt hva de kalte dem). Har ikke lyst å bruke så mye penger på dette, så jeg lurer på om noen har en ide om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå