Gå til innhold

...


winchester
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Si det du, er jo helt nytt dette diesel greierne for meg, så har vel ikke helt satt meg et mål for effekt helt ennå. Må vel få til rundt 200 hk med et brukbart oppsett? Har sett noen bygge om en vanlig dieselpunpe til LDA på nett, men er svææært skeptisk på å åpne opp denne selv...

Hadde jo vært kjekt å prøvd bi-turbo oppsett, sånn at den kanskje lader jevnt hele registeret med et lite kick på toppen? Hadde vel ikke røket så svært mye på lavt turtall heller da uten LDA siden den vil trenge endel drivstofftilførsel jevnt? Som sagt, har ikke mye peiling på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes nesten det så ut som det var lda på den pumpa :S men jeg har ikke vært borti disse sugedieslene.

Har du sjekka at kam, ventiler, ventilfjærer, stempler osv er likt mellom suge og turbo versjon?

Ikke begynn å rot med biturbo (med mindre du har to helt like store), mer arbeid enn det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Hvor skal denne LDA'en sitte? Kan ta flere detaljerte bilder av den om du trenger det? Skal sjekke likheten på delenummerene på alt av innmat ikveld, men mener på at det skal være likt.

Okei, da dropper jeg det, hehe. Forslag til turbo som funker bra for ca. 200 HK da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg og har hørt. Er vel motorhester det er snakk om tror jeg. Burde vel klare enda mer med intercooler og et skikkelig oppsett da? Så det var forskjell på diverse deler som f. eks stempel, så tror jeg kan kompansere for det med en tykkere toppakning. Skal få sjekket litt grundigere når jeg får satt meg ned på laptopen ikveld. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet kupevifte på den blå idag siden det var utslitte lagre på den forrige.

2012-09-16105008.jpg

Slarkesynderen...

2012-09-16105049.jpg

Fikk også sveist igjen rusthullene på taket, så nå er det kun to hull nederst bak bakfangeren, samt ett eller to på hjulbuene bak som gjenstår før den skal få seg litt sparkel og lakk.

2012-09-16122614.jpg

2012-09-16131141.jpg

Monterte på nye sko også, men bilen stoppet med en gang jeg skulle komme meg opp på veien. Da måtte jeg hente frem den hjemmelagde hjulbuevalsen og dra til litt, hehe.. Leppen nederst tok jeg fra dieselbilen.

2012-09-16144607.jpg

Ble ikke så verst dette eller?

2012-09-16151107.jpg

2012-09-16151053.jpg

Monterte jo også nytt 60/60 senkesett på den når jeg først var igang.

2012-09-16151128.jpg

Blir nok brukt som vinterbil med mindre jeg får et bra bud på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk demontert så og si alt i motorrom, kun bremserør og dieselrør som gjenstår. Fikk vasket rent også. Blir nedpussing, rustsveising og grunning etterhvert.

dts0qx6ira8qtu9mfsy0.jpg

Fikk også lakket nederste leppen og montert grøftelys på den blå bilen. Kjøpte også bakpotte, gul og sort lyktefilm idag.

vfnub6zjdecgabw595um.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...