Gå til innhold

...


winchester
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Passer dieselkassen på M20? Plutselig er det ikke mulig å få den i noen gir, he-he. Forbanna pakk.
Ingen som vet?

Girkasse fra M2x, M5x, S5x passer overrens... Husk å ha et øye med hvilket svinghjul og starter du bruker... (At de passer sammen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å teste den ut på dieselkjerra etterhvert... :-)

Ja, den har brukt rundt 45-50 liter bensin på 22 mil nå i skrivende stund, og dette er på rolig kjøring, med ca. 3 mil ved hver oppstart, 2 ganger daglig. Tenkte jeg skulle prøve å bytte over vanntemp. sensoren fra den brune og over på den blå nå, for å sjekke om det blir liv i temperaturmåleren, men der var det så klart en 2-pol sensor hvor jeg da trenger 1-pol. Noen som har en brukt en som fungerer liggende? En brun 1-polet vanntemperatur sensor til M20. Neeeed that, eller så går jeg konkurs...

kund en blå vanntemp sensoren som har med motorstyringa å gjøre, den til instrumentet har 0 betydning for motorstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters. :-) Fikk jo gjort litt idag da, helt spontant etter at girkassen tok kvelden. Fikk bilen opp på bukker først.

2012-12-17172834_zps78059277.jpg

Demonterte mellomaksling og eksosanlegg, så dro jeg ned den første synderen - bensintanken som lakk som en sil rundt tankarmaturet...

"Ny" vs gammel.

2012-12-17184044_zps43fb552b.jpg

Fikk jo satt i den nye tanken også etterhvert. Så har jo taktrekket irritert meg en stund (eller mangelen på taktrekket rettere sagt...), så plutselig var både front- og bakrute ute. Fant så klart endel rust under pakningen i fronten og ett lite hull på bakruten.

2012-12-17213040_zps123cde38.jpg

Det fæle gulvteppet og den ufyselige hattehyllen har også irritert meg, så rev like så gjerne ut hele interiøret når jeg først var igang. Skal få lakket det nye taktrekket jeg kjøpte av Marius for en stund siden, samt trekke opp hattehyllen i sort skinn.

2012-12-17213047_zps7166c6c6.jpg

2012-12-17213055_zps213be2d6.jpg

Beklager dårlige bilder og kjedlige updates, men bruksbil er bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står jaggu godt på mister!! Du sto jo nesten på stedet hvil når jeg hadde "ånden" over meg, og nå når du jobber som en helt er det jeg som står og sparker småstein i grusen...

Du må snart finne sofaen igjen da, slik at du kan overføre arbeidslysta tilbake til meg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lakket taktrekket idag, overraskende bra resultat med den nye lakken (var vel ærlig talt en matt sort plastgrunning) jeg prøvde. Fikk en fin og matt finish, men ser nå i etterkant at jeg må legge på litt til på enkelte steder hvor det beige lyser gjennom.

2012-12-18120610_zpsbae2b92f.jpg

2012-12-18120636_zpsb7625bca.jpg

Brukte jo så klart en god del tid på å få oppi taktrekket igjen - for det tar tid om man skal gjøre det noenlunde bra. Fikk sveiset rusten foran og bak, så ble det behandlet med Ferromax og syregrunning. Får jo også legge inn en stor takk til Knut Oskar (knoskar her på forumet) som ga meg en hjelpende hånd og et snev av sosialitet ute i den kalde garasjen.

Liming in progress...

2012-12-18200542_zps98b32c46.jpg

Litt blankhet på bildet med blits, men helt matt i virkeligheten.

2012-12-18224311_zpsc2b47ed2.jpg

2012-12-18224316_zpse9baa395.jpg

Bakruten og frontruten vel inne før man tok kveld, så smetter jeg inn låselisten i morgen.

2012-12-18224353_zps965a990a.jpg

Såpevann hører med.

2012-12-18224407_zps4f576e06.jpg

Har som mål å få feilsøkt litt på elektronikken (får ikke skrudd av skiltlys og instrumenthuslys uten å ta ut sikringen, samt CD-spilleren sluttet å fungere) i morgen før jeg hiver inn det nye gulvteppet og den nyopptrekte hattehyllen.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står jaggu godt på mister!! Du sto jo nesten på stedet hvil når jeg hadde "ånden" over meg, og nå når du jobber som en helt er det jeg som står og sparker småstein i grusen...

Du må snart finne sofaen igjen da, slik at du kan overføre arbeidslysta tilbake til meg igjen ;)

Haha, det fenomenet der har jeg lagt merke til selv, så jeg skal hive meg tilbake på sofaen så snart jeg får byttet girkasse. Forvent deg kraftig motivasjon til helgen/over helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...