NBCustom Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Kan man bruke dieselpumpen fra en M21D24 sugemotor om man ettermonterer turbo eller mangler denne en vesentlig funksjon? Det funker det, om det er 10mm element i denne som i td-pumpa, så skal det ikke være noen hindring. Mange som bygger om ld28 til "rd28" i Nissan for eksempel, eller om617na til "om617a" osv. Hør med TRF for sikkerhetsskyld ang m21 Diesel har jeg lite peiling på, så hvordan sjekker man om den har 10mm element? Tror nok pumpen må på overhaling likevel siden det kan se ut som at den suger inn luft rundt pumpen. Her var det noe rust ja , utrolig pågangsmot! kudos til deg mr! Dette er bare halvparten av rusten, har tatt mye mer uten å lagt ut bilder.. Har skaffet M-tech 1 bakfanger og sideskjørt til denne også nå, så skal den få en Alpina-front eller noe i den duren med 02 skjermbreddere bak og et skikkelig tøft stuk (så lenge turboplanene fungerer som planlagt)! Det får du ikke gjort, for det sitter inne i pumpa. Men uansett, du kan bare stille opp dieselpumpa maksimalt, og så ettermontere turbo. Godt mulig den leverer like mye som td-pumpa, og i hvertfall nok til at den kommer til å bli en god del sprekere
winchester Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Aha, okei! Får vel bare prøve meg frem da! Takk for tips!
gnilb Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Dette er bare halvparten av rusten, har tatt mye mer uten å lagt ut bilder.. Har skaffet M-tech 1 bakfanger og sideskjørt til denne også nå, så skal den få en Alpina-front eller noe i den duren med 02 skjermbreddere bak og et skikkelig tøft stuk (så lenge turboplanene fungerer som planlagt)! Høres veldig bra ut!
winchester Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Jo, det høres bra ut, håper bare det blir realitet.
Turbo-HF Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 Skjedd noe på denne eller den siste E30'en?
winchester Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Denne skjer det nok lite med for tiden, må få bort den nye blå E30'en først. Den blå skal på EU-godkjenning klokken 1115 i morgen, så håper den går rett gjennom uten feil. Blir nok lagt ut for salg iløpet av morgendagen. Skal muligens avsted å hente enda en E30 320i M-tech 1 i morgen også, så da blir nok dieselen satt enda mer på vent igjen, hehe. Holder på å lage karosserivippe til denne bilen, så den skal bli grundig overgått når den tid kommer.
winchester Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 Har nå 99% bestemt meg for at jeg dropper kjøp av ny bil og velger heller å fokusere på denne. Den vil nå få hellakkering når den tid kommer i en farge jeg tror kan bli ganske rå!
NBCustom Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Har nå 99% bestemt meg for at jeg dropper kjøp av ny bil og velger heller å fokusere på denne. Den vil nå få hellakkering når den tid kommer i en farge jeg tror kan bli ganske rå! Må satse på diesel, ikke gressklipper
Turbo-HF Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Gikk rett gjennom der gitt. Så bra, ingen bekymringer å tenke på der på 2 år til!
winchester Skrevet September 6, 2012 Forfatter Skrevet September 6, 2012 Ligger ute til salgs, så det blir det nok ikke uansett.
winchester Skrevet September 6, 2012 Forfatter Skrevet September 6, 2012 Fikk gjort litt idag også. Panseret ble tatt bort og startet smått frakoblingen av kjøleslanger og diverse elektrisk dildall.. Skimter vel såvidt den stygge brune bilen til venstre der også.. Huff. Oooog der var den på vei ut gitt.. Bilde måtte man jo ha her også, selv om det ble helt elendig kvalitet uten blits på grunn av for lite strøm på mobilen... Motorrom tomt og klar for en grundig vask og oppussing! Skuta har sin sjarm, hehe. Nedstøvet og jævlig.
winchester Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 Fikk tid til litt demontering i helgen også. Girkassen av. En stykk mycket fin registerreim... Glad jeg valgte å åpne motoren når jeg så dette. Fin vifte og multireim også gitt... På plass i motorbukken og klar for demontering. Her var det svart gitt! Innsuget borte vekk. Dieselpumpen stakk av den også. Oljefilterhus og eksosmanifolder borte vekk. Toppen av. Skikkelig fine, sotete stempler. Og bunnpannen av. Beklager dårlig bildetekst, men er stress nok å legge inn bilder, hehe. Delene blir delt opp, så skal mesteparten i en skikkelig delevasker slik at de blir som ny etter lakk. Får jo nesten lyst å prøve bi-turbo, noen som har sett det på en gammel M21 før? Tenker da på originalturboen, pluss en 525TDS turbo muligens? Blir vel også til at jeg må skaffe meg en ny dieselpumpe også, siden denne her mangler LDA. (Faen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå