scoot Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Monterte tåkelys på tralla i dag, bryter, relee osv er på plass. Alt funker fint på kjørelys - derimot på park vil den ikke lyse. Hva er dette for noe tull?
Zuzivowo Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Da har du vel koblet feil Kanskje du henter 12V fra utgangen på nærlys-reléet?
scoot Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Har ikke hentet noenting, alt ligger jo klart originalt. Bare kjøpt relee, bryter osv jeg
Zuzivowo Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Vel, noe er åpenbart feil Skaff deg Haynes-bok (hvis du ikke allerede har) og sjekk at alt stemmer overens med koblingskjema for tåkelys. Jeg har selv koblet opp tåkelys der jeg fulgte koblingskjema fra haynes-boken, og utrolig nok så virket dette på første forsøk, noe jeg ikke er veldig vant med
scoot Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Det er ikke en koblingsfeil Er jo ikke noe kobling når man monterer tåkelykter, alt ligger jo der originalt. Etter litt googling er det sansynligvis feil LKM modul ( i enkelte land er ikke park og tåkelys lov ), min LKM modul har sansynligvis den feilen.
Zuzivowo Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Jeg vet ikke om alle E34 kommer med tåkelys orginalt men min E36 har ikke det. Kanskje noen har koblet dette før du kjøpte bilen. Hvis det er feil LKM modul så burde det ikke være noe problem å flytte på noen ledninger, legge til litt sikringer og reléer her og der
OrjanBmw Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 kan jo tenkes at forrige eier har koblet ledningen inn på kjørelys fordi han syns det e sååå kult å kjøre med nærlys og grøftelys, litt på samme måtes som jeg syns at det er kult å blende de som gjør det med fjernlys
scoot Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 De fleste BMWr har ferdig opplagt ledningsnett for tåkelys, selvom det ikke sitter der fra før. Dessuten ser man lett forskjell på hva som er ettermontert og hva som er der originalt. Det du må gjøre er og kjøpe relee, bytte bryteren inne i bilen, sette i 2 sikringer og montere lysa. Ledningene ligger oppe ved nærlyset stripset. Sånn har i allefall alle mine hvert. Gamle eier har ikke gøra med ledninger, er ikke gjort noen tjuvkobligner på el-nettet. Kjøper meg en euro-LKM jeg, så får vi sjå
PerErik Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Er forskjellig hovedlysbryter med og uten tåkelys på e34:)
scoot Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Hva mener du ? Den bryteren som styrer av-park-nærlys ?
PerErik Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 ja, den er forskjellig, står mit eller ohne på siden av den når du tar den ut, mener det skal ha noe om hvilket hakk den sender styrestrøm ut til tåkelysbryteren. Du kan evt. fikle litt med ledningene bak tåkelysbryteren. sånn at instrumentlys ledningen er koblet inn på styrestrømmen:)
scoot Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Du, det der er et VELDIG bra tips. For det stemmer helt jævlig bra, så jeg har bestilt meg en ny. TUSEN takk til PerErik som sparte meg for en LKM modul, når bryteren koster en tiendel!
bmw vin rød Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Du, det der er et VELDIG bra tips. For det stemmer helt jævlig bra, så jeg har bestilt meg en ny.TUSEN takk til PerErik som sparte meg for en LKM modul, når bryteren koster en tiendel! har samme problem kor du bestilt ny bryter? korden ser du forskjellen
scoot Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Står på siden av bryteren "MIT NSFW" betyr at den funker med tåkelys.
Kristiansan'årn Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Ja hva Skjer med dette?? Vil å ha tåkelys i park! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå