Gå til innhold

*LØST* Høy suselyd fra turbo. Defekt? (e46)


Glenn H
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har søkt litt rundt men fant ikke noe svar på problemet mitt så lager en ny tråd.

Kjøpte meg en '99 320 diesel touring (e46) i høst og fikk nå noen problemer med den.

Symptomer:

-Høy suselyd fra turbo.

-Olje i intercooler.

-Endel "drit" i innsug.

-Ingen kraft i motor over hodet. Pedal i bunn i liten bakke = 30 km/t max. Uansett gir. I nedoverbakker og flat vei klarer jeg fartsgrensen....ish.

-Har fått noen "delebyttere" til å se på turboen. Noen sier den er ok mens andre sier den er defekt.

Hva tror dere? Siden de er så dyre disse turboene så er det dumt å bytte om det ikke er den som er feil.

Fant en turbo på koed til NOK 8.158,75. Når det er snakk om depositum på 1000 kr, er dette lagt til i prisen eller får jeg tilbake 1000 kr når de har motatt den gamle?

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en turbo på koed til NOK 8.158,75. Når det er snakk om depositum på 1000 kr, er dette lagt til i prisen eller får jeg tilbake 1000 kr når de har motatt den gamle?

Glenn

Det er nok den du skal ha ja.. Samme som min 2001 136hk 320d.

billede.asp?y=450&billede=5737_1_58067.jpg&map=1

koed-delenummer: www16353

Du betaler NOK 7.947,50+frakt... Hvis du betaler i nettbutikken med kredittkort (Visa e.l.) For når du betaler med kort, slipper du depositum, men hvis du ikke sender inn defekt turbo i ettertid, får du regning på depositum. Men jeg fikk ikke byttet turboen før nesten 5 måneder etter jeg mottok den, så det er ingenting som haster, og det er veldig greie folk der! Har ikke fått regning på depositum enda, men ga beskjed på chatten forleden om at jeg skulle sende den i neste uke. Så du har nok god tid..Spørsmålet er jo om bilen har like god tid (dersom turbo er defekt)

Så skal det nevnes at du også trenger diverse pakninger, bolter og skiver (kobberringer til oljetilførsel og oljeretur), og dette kom på et sted mellom 1000-2000,- Hvis du også bytter boltene som holder turboen på plass osv.

Er en del tråder om turboer etterhvert, men av og til er det lettere å finne bimmers-tråder med å søke på google.. Evt bytte ord som "suselyd" ut med plystring/uling/piping/hyling, så skal du se at du finner litt mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også veldig dårlig trekkraft på min e39 520d, null turbotrykk virket det som men hørte turboen til tider suse veldig i lav fart. Her var feilen en defekt turbotrykksventil så jeg byttet denne å bilen gikk som normalt igjen.

Her høres suselyden tydelig selv på tomgang. :( Turbotrykksventil, hvor er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en ny original bmw turbo til 666 euro i Tyskland uten innbytte. Hvordan blir det med frakt og mva og evt toll på dette?

få dem til og merke pakken med "gave" da er vel grensen før toll på 2000 kroner.

så får du selger til og merke kvitering med at varen kostet under 2000 kroner MED frakt.. :)

evt så får du han til og sende det og du må betale 25% i moms for varen :) å da er det MED frakt.. + tollgebyr osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det med folk som gir råd i hytt og pine uten å vite hva dem prater om?

200kroner er grensa for moms.

Og en kina turbo er idioti. Dette er ikke en vanlig wg turbo, men en VNT turbo, og det noe litt annet hva angår komplikasjoner om det ikke er justert perfekt (jeg har enda aldri sett noe som krever presisjon, som kineserne har fått til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...