Gå til innhold

Automatsetting av lys, E60

Shorin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som kan fortelle meg hvordan automatikken fungerer ang. nærlys o.l. på min 520d 2008? Instruksjonsboken er på tysk så jeg får ikke med detaljene. Kan vri bryteren mot venstre for automatikk. De andre alternativene er nullstillingen, en mot høyre (parklys)? og to mot høyre (nærlys)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den til venstre er vell Adaptive lys, svinger litt når du svinger.. Er det på min E61 etter det jeg har funnet ut :).. Stadig nye ting jeg finner ut med bilen,, har hatt den kun halvanna uke selv ;). Klødde meg litt i hodet med den welcome lys greia, der parklysa og lysa bak pluss håndtak slår seg på når jeg opner bilen. Av og til funket det og av og til ikke, begynte å tro kanskje der var en sensor som ikke slo på om det var lyst ute.. Meeen, var visst bare att den funket ikke om lysbrytern sto i av posisjon som jeg slo den over på om jeg har kjørt med park/grøftiser.. Har stillt inn så helt til høyre kan stå på hele tiden da lysa slår seg av med tenning og da funker det ;)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto (A) setter kun på nærlys om det er mørkt ute. Si du kjører konstant fra 13:00 til 19:00 imorgen, så starter den da med kun Angel Eyes på. Så når det blir mørkt nok ute, kommer nærlys på. Sensorene sitter ved regnsensoren i speilet. Prøv å lys på den mens det er mørkt ute og du har på Auto :)

Har jeg den på Auto mens jeg står i garasjen, så er det nærlys som er tent. Så fort jeg rygger ut, slår lysa seg av. Lyser og grønt ved Auto når nærlys er tent mener jeg. Ved bryteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

eg har en 2004 modell og når eg har min på auto. så skrur den av og på lys etter lysforholdene ute. problemet er at den slår av alt av lys når den først skrur seg av. Den demper ikkje ned til parklys elle berre angeleyes. Er dette noen en kan få gjordt noko med? Å er det noken som har erfaring med dette ?

Hadde vært veldig greit om det berre dimmet ned til angeleyes. slik som eg det funker no kan eg jo ikkje bruke det. Sia det er på budt med kjøre lys i Norge :)

Bilen er import btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få koblet bilen til et diagnoseapparat/BMW-tester hvor du justerer sensitiviteten til lyssensoren. På pre-LCI brukes ikke ringene til DRL og derfor er lykten uten lys. Dersom du vil ha DRL kan du kode inn US lys, da lyser fjernlyset. Bakdelen med dette er etter mitt syn at fjernlyset lyser sammen med parklys også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...