Evopower Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Hei Har åpnet en M30b35 motor som var planen å bygge sugetrim ut av. Ser at motoren har stått lenge i vann og det er såppas store rustmerker i sylinderveggene at det ikke hjelper med honing. 3.5 literen har jo 92 i boring og 86 i slag. Hva har S38b36 og 38 i boring/slag? Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med å bore disse blokkene opp til 93mm? Ser det er folk på andre nettsteder som har gjort det. Da kreves en 93mm toppakning fra Koed som koster nesten 4000! Kr, mot 1200kr for 92mm pakningen. Til informasjon så finnes en såkalt M90 blokk som var på de første 635csi og alpinaer som var borret til 93,7mm. Må påregne borring, 6 nye stempler og dyr toppakning. Høres dette døfødt ut, eller bør jeg satse på å kjøpe en ny blokk? Har en 3,3 stående som jeg kan få borret fra 86 til 92mm som et alternativ.
2000Touring Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Da jeg overhalte min M10-motor i fjor vinter borret jeg den med 1,2mm overdim. Jeg var også i tvil om jeg måtte skaffe meg større pakning, men det gikk fint med original pakning Jeg kjøpte meg stempler fra MaxSil Pistons, de var de billigste jeg fant. Har kjørt med bilen en sesong, og det funker gull. Jeg kjøpte de på ebay. Jeg ga bud på $270, og fikk tilslaget
Evopower Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 Ok takker for svar Får vel ringe Autoteknikk og VS Motor i morgen og forhøre meg litt mer.
Haug530D Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Trenger du rimelig pakning så lager disse til deg: http://www.gasketstogo.com/ Jeg borret selv opp en motorsykkel sylinder og fikk lagd 10 stk pakninger fra dem, de fikk til og med sendt pakningene til meg når det sto på som verst der nede under oversvømmelsen (Thailand) men det er en hyggelig utflytta Amerikaner som driver det Betalte vel ca 200,- for de frakt inkludert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå