Gå til innhold

Paul`s E30 (FERDIG-BILDER mars 2014)320i 2d svart 1984 "RETRO-LOOK"

paul
 Share

Anbefalte innlegg

Var egentlig på jakt etter en E21,men så vinteren 2011 kom eg over ein 2d 320i e30, bilen var eid av en middelaldrene dame frå 1990 til 2011, så her så eg en mulighet til å skaffe meg en urørt E30, dama skjønte ikkje at ho satt på "Gull" :D

Planen for bilen er å holde den så orginal som mulig, svart med alle crom detaljer og 15" BBS(bmw)felger. Eg går for RETRO-LOOK siden bilen er snart veteran, ikkje nokke plastik-fantastik!!

-Eneste oppgradering på karroseriet er "ny type" preface frontplate med Org Edition leppe.

-Bilen var forholdsvis bra for rust,alder tatt i betraktning.

-Motoren er gått 295000 km og maler som en katt :-)

Skal senkes og hel lakkeres.

mc12e2b3yeh6cu47x851.jpg

uus9zn6x4p5at8rjhxp6.jpg

6pan9lido84au26n7hul.jpg

Update 2013 : slik ser den ut nå :-) tar tid men går på fram!

6qoyvg7yll4w3g5uu582.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte jo bilen usett,men til den prisen måtte eg berre ta en sjanse på att den kunne være bra for rust eller skamrusta.

Den så litt sjabby ut ved første øyekast,det var rust på panser,frontplate og nede på hjørnene på begge dørene(allså ting som lett kan byttes). Når eg fikk den heim på løftebukken ble eg veldig posetivt overaska karosseriet var i veldig bra stand,rust på dei vanlige plassane proppene i gulvet bak og begge hjørnene i gulvet framme. Tilnærma lik rustfri i motorrom og bagasjerom.

Hjulbue listene skjulte en litt rusta H framskjerm og en skamrusta V hjulbue bak.

Ting som er gjort:

-sett på nye frontplate m/ limeted edition flipp(den som kom i 86)

-bytta venstre fram skjerm

-sveisa opp gulv

-handla 15" bmw BBS felger

-Bytta reg.reim termostat,vannpumpe og en bremsekalipper

-bytta crom støttfanger framme + ny nyre

Ting som står for tur:

-sveise på ny hjulbue+ litt småting bla. på kanaler

-sandblåse all overflate rust

-hellakkering(låner lakkboks av en kompis av meg)

-techtyl behandles

Blien er i veldig bra teknisk stand og det som berre skulle vere ett prosjekt ble ett rullende prosjekt, bilen skal fungere som en nr.2 bil.

Målet er at bilen skal sjå orginal ut som den "kunne" ha rullet ut fra fabrikken :-) utennokke krims krams på.

6ffrbnkmgoebc6wrgnmm.jpg

yk567p9z2y1d4h7dd0yz.jpg

-gammel front

gmf143ypw0jz33lkky9i.jpg

-ny front

tbg1u2ad3hrs8codeezm.jpg

-høgre hjørne framme i gulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder av mine tidligere E30`r. :-) ELSKA E30!!!!!!!!!

En 1984 mod M3 gul 323i med ALT utstyr, eide den fra 1995 til 97.

18fecwje5d9fb2lec858.jpg

Så den beste bilen eg noengang har hatt, en 325i 1987 cab, hadde den fra 1997 til 2005 og angrer den dag idag att eg solgte den!!!!!!!!!!!

pxe0vf17okooivvz2xbi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

En liten update, tar litt tid med rullende prosjekt er jo på evig delejakt :-) Den er nå iallefall Eu-godkjent og i tipptopp teknisk stand, forøvrig snart rulla 300 000 km og med ett minimalt oljeforbruk :-)

8mur5dps9fitjsqjtzu6.jpg

Har fått tak i nytt panser/bakluke, edition leppa og org. crome støtfanger bak.

kze2k8bty4hze6t5nx8o.jpg

Har og handla inn NYE Startec lykter, NYE gule hella fjern/nærlys til preface og GS RETRO 17" felger, bruker 15"bbs på vinterdekk.

nbf7uh2qbpix7ko6kvn8.jpg

Er litt usikker på om eg skal bruke Startec lyktene pga att eg syntes ikkje det kler svarte e30... må berre prøve dei på når bilen er nylakkertå se om det blir digg :-)

Ellers er eg på jakt etter:

-Komplett servo m/pumpe

-M-tech stoff seter/ eller skinnseter (treng ikkje vere strøkne, kan trekke dei om)

-komplett 525E eller 325E motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...