larserso Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Siden E61 tråden gjør det komplett umulig å søke på emner som har vært diskutert der må jeg nesten spørre i en engen tråd. Vet det har vært oppe i den tråden, men har nå gått tilbake til side 35 uten å finne noe om nivåregulering når jeg bruker søkefunksjonen... Det var snakket om knirkelyder fra bakenden av bilen når det var kaldt og nivåreguleringen jobber. Er det bare å kjøre med eller er det noe man bør sjekke opp eller gjøre noe med? Husker ikke svaret som ble gitt i tråden dessverre så håper noen kan oppklare meg.
gl_sollid Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hei, har du funnet ut av dette problemet ditt? Har en E61 525 d med samme problem. Feilmelding fra luftkompressor kommer opp, samt knirkelyd i venstre hjulbue bak.
Simpel Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Har hørt noe om dårlige slanger til nivåregulering som kan la sand og drit slippe inn i kompressoren. Slangene bør byttes ut med bedre type og er kompressoren ødelagt må den byttes. Mulig unyttig innlegg, men du kan jo se på det på det som en bump. Og så vil jeg oppfordre alle til å lage nye teknisktråder på E61 framfor å fortsette på den store E60/E61 tråden. Fin tråd å lese gjennom, men ingen grunn til å samle alt teknisk om E60/61 i en tråd lenger. Forøvrig: Hvis du skriver søk i søkeboksen helt nederst i en tråd søker den bare den tråden. Sies det
[P][M][H] Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Lurer på litt rundt det samme problemet. Har samme bil med knirkelyd fra begge sider bak nå. Først begynte knirkelyden å komme fra v. bak så etter en uke begynte den å komme fra h. bak også. Den fra høyre siden er mye verre enn venstre. Har bare kjørt sånn med den i ca 3-4uker siden fikk også høre noe om det er pga kulde. Burde jeg få det sjekket opp? eller er det vanlig? og kan det evt føre til at kompressoren eller noe annet ryker pga den knirkingen??
gl_sollid Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Samme problemet selv, dette skal sjekkes ut i morgen når bil skal inn på service.
larserso Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Har ikke funnet ut noe nei. Det er bare en svak lyd hos meg når man laster inn/ut av bilen f.eks. og jeg har ikke lokalisert hvilken side det evt. kommer fra. Hadde ingen feilmeldinger på min bil da jeg tok diagnose (akkurat kjøpt bilen og ville gå gjennom den) etter at jeg hadde hørt lyden første gang. Er kun i ny og ne når det er kaldt. Tenkte å vente til utpå våren når jeg likevel skal få senket bilen, men jeg bør kanskje sjekke ut dette fortere enn som så? Fikk et svar i den store E60-tråden som tilsa at det bare var knirkeforinger som burde byttes etterhvert. Støtter dette med å poste utenfor den store E60-tråden. Den undergraver hele forumoppbyggingen og drar det i retning gamle BMWCCN.no som jo ble helt ubrukelig...
gica Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 er helt vanlig at man hører en svak during bak, det betyr jo bare at kompressoren jobber med å få fylt opp demperne bak. Om det er en skikkelig hveselyd, da burde man beskymre seg. Mulig deffekte slanger, eller slanger som absolutt burde byttes.
larserso Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Ingen hveselyd hos meg, men en hørbar during når det er kaldt.
gl_sollid Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 Ble ny nivåregulering på meg...Den var defekt. Nå er den perfekt igjen...Men det ble en kostnad på 10.000,- totalt
HMW Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 Det er sugeslangen til kompressoren som ofte ligger inntil karosseri eller innerskjem. Når det blir hull i den suges det inn skit og div i kompressoren og det blir fort slutt på den. Tok ned plata under og innerskjermen på bilen og så over min tidligere i vinter. Delte en litt større slange på langs, la den rundt og bekymrer meg ikke mer for det. Styr unna samletråder. Lag heller egne kataloger i forumet om det absolutt er nødvendig. Edit. Ikke hørt noe knirkelyder, kun during ved aktiv kompressor.
awt Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 Jeg er enig i at e60-tråden er rotete og alt for stor, men ved å bruke søkefeltet helt i bunn av siden mens man er i tråden så kommer man langt.
larserso Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Jeg er enig i at e60-tråden er rotete og alt for stor, men ved å bruke søkefeltet helt i bunn av siden mens man er i tråden så kommer man langt. Det er greit nok, men da får man ikke lov til å klage på oppbygginga av bmwccn.no om man liker samletråder på bimmers.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå