Mariuse34 Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Morn godfolk! Fikk endelig surret meg til å komme igang med hjullagerbytte. Byttet på førersiden idag. Men etter at alt er montert så er det en rar vibrasjon i pedalen. Mest når jeg bremser for "første gang" Litt hakking i det jeg trykker på pedalen. Men etter det er alt som det skal og denne vibrasjonen i pedalen kommer ikke igjen før jeg bremser på nytt senere. kan bremse etter hverandre helt fint. Nye klosser foran i høst. Ikke vibrasjon i ratt etc. Bare i pedalen. Hadde åpent den bremsetankten under kupefilter mens jeg gjorde hjullagerjobben. Hvis luft, hvordan lufte det? Noen ideer? Så også over bærearmene foran. Kunne bevege hodet som man fester i demper/nav/hjul med fingrene så antar de må byttes. Derav avventing med å bytte hjullager på passasjerside til det er innkjøpt. Så gjør jeg alt samtidig. innvendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 Ingen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Vibrasjon er heller ofte kast i skiva/er, måtte du slå av skiva med hammer for å komme til hjul lageret? Eller klossene sitter fast og kjørt skiva varm og blitt skeiv?Med luft i systemet virker pedalen svampete og dårligere bremsekraft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Gåene bærekuler som jeg tror du beskriver over, gir veldig ofte vibrasjoner ved bremsing. Spesielt caster-stagene (de som går skrått oppover/bakover) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Høres mer ut som noe muffens med ABS ringen på et hjul. At den føler feil eller.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Kan være. Hvor sitter nevnte ABS ring og hvordan fikser jeg det? Det er nok ikke kast i skivene siden det var der fra jeg kjørte ut av garasjen. Også skeptisk til bærekule da det skjer i lav hastighet og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 ABS føleren, sitter den i hjullageret? Noen måte jeg kan ha montert dette feil på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Forresten så er det ingen ekstra lys etc som lyser, altså abs, antispinn etc! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 enda et spørsmål. Da jeg monterte hjullagere så gjorde jeg ikke spesielt rent noe sted der den ble skrudd fast. Burde jeg vært mer nøyaktig når dette ble gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/08/21 ABS ringen sitter vel på lageret eller rimelig nært. Jeg er faktisk ikke sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Vil tro at ABS systemet sjekker mot lager, ref; http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... l_bearing/ Er dog ikke sikker fremdeles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Jeg googlet litt og det virker å stemme veldig med symptomene hos meg. ABS slår for fort inn. Jeg er bare usikker på hva jeg kan ha gjort feil. Hjullageret er nytt ut av boksen så det burde være i orden. men hjullbue var skittent og det er ikke bombesikkert at alt var så rent som det burde under montering. Jeg vil jo også tro nr 7 på bildet kan være en å mistenke. Spørsmålet er egentlig ganske enkelt. Er det naturlig å anta at dette kan rettes ved demontering, rensing og montering eller må jeg bestille enda ett nytt hjullager? Jeg skal som nevnt av med det meste når jeg bytter bærearmer så tenker jeg ser på det da. Men kjipt om hjullager er toast og jeg må kjøpe enda ett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Om hjullager er toast, så bør dette absolutt gå på garanti til dem du kjøpte det hos. Men det kan godt hende at det er noe rusk som er kommet i veien for sensoren. Det skader jo ikke å sjekke, men litt kjipt å demontere dette 3 ganger da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Kjøpte de fra tyskland og litt styrete med reklamasjon på sånt. men har et til liggende ment for høyresiden. teori: Om jeg tar av på venstresiden, rengjør og setter inn det andre hjullageret som er ubrukt og monterer så kan jeg iallefall sjekke om det er hjullagerrelatert før jeg eventuelt bestiller enda et. Er det i orden er det noe annet. Noen som har noe godt bilde på hvor på hjullageret denne problemdelen sitter? Er helt klart ABS delen det er snakk om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Det kan tenkes at det er en krans som sitter fast på lageret. Da kan denne kransen være sprukket eller fått seg et slag som gjør at det blir ujevn avlesning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå