Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Vil det si at en 330 diff med f.eks 2,93 utveksling er 188K Lars?

330 har 188-diff ja :wink:

330 har 6-bolts flens til mellomakselen mens andre har 4 (regner med du vet det men)

Så få differ man får til 330 altså? Siden den er den eneste med 6-bolts og 188K? Må bli en man monterer i originale klokka da?

Skrevet

Sitat fra amerikansk forum:

Because of the ring and pinion offset and smaller confines of the main housing itself, no existing stock limited slip unit will fit any of the following '95 and later models: E39 (except M5), E38 (3/96 and later), E46 (except M3), Z8, X5, Z4, E65 and the new 5 series.
Skrevet

Tusen takk Lars89, ser ut som du har god peiling på bmw :-) får bare sette meg ned å finne en ny diff da! Å takk til dere andre som har vist interesser !

Mvh Morten

Skrevet

Jeg sendte mail til quife for et par dager siden og spurte på pris på frakt, kommer vel på 9800,- synes jeg og huske, inkl frakt og norsk moms. Så ca 10000,- :) Leste noe om at, vist man skal montere LSD må man ha diff lokk fra M5. Men dette regner jeg ikke med er så enkelt og få tak i, og koster rundt 3000,- på koed..

Er det virkelig så mye styr og montere lsd på e46/e39? :?

Skrevet

Monterte M5 diff i min e39...syns da ikke det var så mye styr men :)

Det blir fort like dyrt om man skal bytte ut innmaten i 188'n..difflokk fra en 215 på en 188 går enkelt og greit ikke så det er bare tullball det du har lest. Si 10 000,- i innkjøp..så må lsd'n ha to nye lagre samt klokkes opp og justere backlash og da går det 2000-3000 der og, minst. Klarer man det selv sparer man selvfølgelig på den biten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...