Gå til innhold

Fornuftig pris, E36 Touring

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer om ikke jeg må ha meg bmw igjen, da savnet begynner å bli stort nå etter et år med gammal japsepickup, men jeg er litt rusten på prising av disse. Så mine kriterier er at bilen er i god teknisk stand og har minimalt med rust. Motor er ikke så nøye (kan godt være en firer for min del, mht økonomi), div. utstyr er en grei bonus men ingen nødvendighet.

Så, hva er en fornuftig pris på bilen jeg ser etter med disse kriteriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er touringene virkelig så lite verdt om de er teknisk tipp topp og har lite rust? sist jeg var på finn var jo de fineste priset rundt 40k, og antar at de dermed gikk for 30-35k. Det er jo fortsatt langt under E46, og også godt under en noenlunde bra E39.

Sedanen min går ikke for under 30k om jeg selger i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er touringene virkelig så lite verdt om de er teknisk tipp topp og har lite rust? sist jeg var på finn var jo de fineste priset rundt 40k, og antar at de dermed gikk for 30-35k. Det er jo fortsatt langt under E46, og også godt under en noenlunde bra E39.

E36 modeller i original stand med rekkesekser og i nogenlunde mint condition er uten tvil coming på samlermarkedet. Folk begynner å få øynene opp for Claus Luthe´s temmelig elegante design. E36 er signifikant mer moderne enn E30 og vil profittere på dette i årene som kommer. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det siste året har E36 touringene stupt i pris. For 1,5 år siden røk en orginal 98 318i touring mtech for 70.000kr. Nå har jeg sett de bli solgt for 20-25..

Da jeg kjøpte touringen for 1,5 år siden gikk de i dårlig stand for 30k, og de gode uten noe utstyr for 40-50.

Nå ligger det ett hav ute på finn fra 15 til 30 tusen. Har selv lagt min ut for 25-30, og fikk ikke en eneste henvendelse. Min har det meste av utstyr, og ser bra ut.

Må være obs på at touringene er ofte mer rusten enn andre e36er. Min tanke til det er at de ofte er/var eid av familier... Og da ofte er dårlig holdt oppigjennom årene (mer bruksbil enn entusiast bil)

En sedan og coupe holder seg bedre i pris virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være obs på at touringene er ofte mer rusten enn andre e36er. Min tanke til det er at de ofte er/var eid av familier... Og da ofte er dårlig holdt oppigjennom årene (mer bruksbil enn entusiast bil)

Dette må du forklare nærmere iom. at E36 de siste 10 årene nesten uten sidestykke har vært en typisk ungdomsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la min ut for 35000. Hadde 3 kjøpere etter 2 dager som var villig til å gi 30 000 cash sånn som den var.

Ombestemte meg er i forrige uke da jeg synes bilen er god å plages ikke av den lille strikkmotoren. Funker fint til det den brukes til. Men savne etter 6r lyden er tilstede, det må jeg jo innrømme. Heldivis bare noen få måneder til jeg får femmern på veien igjenn :)

Link til bilen: viewtopic.php?f=39&t=213710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du forklare nærmere iom. at E36 de siste 10 årene nesten uten sidestykke har vært en typisk ungdomsbil.

Kan vell ikke si det samme om Touringen? Ser jo flere jalla sedaner og coupeer enn Touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eid ett par e36er samt følgt litt med så merkes dette fort at touringer ofte er mer shabby (barnefamilie bil). Rett og slett enkelt vedlikehold er mye oftere sviktet hos touring eiere... Dette er min erfaring ihvertfall...

Ofte er jo touringer helt orginale, mens sedan og coupe er "horet" opp.... Så touringer vil jeg ikke si har vært noe typisk ungdomsbil siste 10årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eid ett par e36er samt følgt litt med så merkes dette fort at touringer ofte er mer shabby (barnefamilie bil). Rett og slett enkelt vedlikehold er mye oftere sviktet hos touring eiere... Dette er min erfaring ihvertfall...

Ofte er jo touringer helt orginale, mens sedan og coupe er "horet" opp.... Så touringer vil jeg ikke si har vært noe typisk ungdomsbil siste 10årene

Men er du virkelig sikker på at touringer som er brukt som familiebiler er dårligere vedlikeholdt enn sedaner/coupéer som er brukt av ungdommer. Mitt generelle inntrykk er at ungdommer bruker pengene på felger, senk og gadgets, men dropper rutinemessige servicer. For familiene er det stort sett motsatt iom. at de trenger en pålitelig bruksbil. Jeg holder meg iallefall langt vekk fra typiske ungdomsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal etter planen selge min 520i når føre tillater bruk av 330'n :) Mars-april tider vel. Ligger jo tråd om den i signaturen min, grei bil som har fungert hver dag uten noe tull :) PM hvis du er interessert.

Så ut som en grei bil, men det er stort sett touring som er av interesse for min del. Er jo family guy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...