Fredrik 90 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Tenkte å drøfte det her før jeg går til Bavaria og hører! Mulig det bare er en ubetydelig bagatell men jeg blir likevel nyskjerrig Har merket meg at ved kjøring i 3,4,5 eller 6 gir å lugger/fusker motoren litt ved ca 2500 omdr. Det enten i 50 km/t, 60 km/t eller 90 km/t og kun ved vanlig kjøring, forsvinner så fort man gir gass, slipper opp på gassen eller girer ned. Det inntreffer når temptraturen er rundt -17 grader, har aldri merket dette tidligere i varmere vær. Motoren er også varm når det skjer! Vet ikke om det har noen sammenheng men dama nevnte det luktet svidd var bilen i går kveld etter kjøring, var like kaldt ute da. I disse kuldedager så kjøres varmeapperatet godt, ikke full effekt men 25 grader og god blås. Setevarmer og varmetråder brukes også flittig men dette skulle vel ikke hatt noen innvirkning på motoren? Noen med peiling på hva denne fuskinga/lugginga kan være for noe
CrZyWiz Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Dieselpartikkelfilteret som renses. Da får man værtfall slike symptomer, vet dog ikke om du har dette.
Fredrik 90 Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Takker for svar! Har faktisk ikke tenkt over det du sier men det høres jo sansynlig ut. Pga det ufyslige været så kjører man så lite som mulig, altså kun til og fra jobb. Det kan vel betegnes som småkjøring, så jeg burde vel kanskje tatt en lengre kjøre tur en dag få å få rensa partikkelfilteret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå