Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er det noen som har byttet gasspedal sensoren på disse bilene?

gjorde et forsøk i dag men ser ut som bremsekraftforsterkeren må bort" staget fra bremsepedal til bremseforsterkeren"

og bremsepedalen.

Skrevet

Skal klare og ta ut pedalsettet uten og måtte ta av bremsekraft forsterkeren. Eg har sjølv vert ute med pedalsettet og bremsekraft forsterker på ein 1995 tds. Løsne dei 4 skruene til bremsekraftforsterkeren og div andre skruer for og få ut pedalsettet.

Trur da blir litt vanskeli og bytte ut pedalsensoren uten og ta ut dette. Men allt er muligt ;)

Skrevet

ser ut som den blir byttet til våren om den gamle holder så lenge.

er vell kaldt ute nå iallefall når man er ute hver dag på jobb itilleg :)

mulig det er lettere å ta ut pedalsettet ja.

Skrevet

turtallet driver på å hopper fra tomgang til 1500 når jeg holder foten inne så bilen skal ha 1500

og så er det registrert feilkode på denne.

Skrevet

Ok. Har du sjekket ledninger og kontakter? Er sjelden feil på selve sensoren (men klart det kan forekomme).

Skrevet

bilen har tuslet snart 317 tusen km så synes det er ok at den kan være gåen/dårlig.

har hatt løs kontakten innne i bilen og det ser bra ut.

har sendt deg en pm ang tempsensor på diesel på min bil foresten trf-racing

Skrevet

stemmer, jeg har lest den,, har helt glemt å svare.

temp sensoren er den eneste du kan bytte på disse pumpene, så sånn sett har du litt flaks. Det er viktig at denne er iorden, da den korrigerer innsp data utifra dette.

Skrevet

hvordan vil denne oppføre seg da? jeg merker ikke noe som tilsier at ikke bilen skal være frisk

den ryker ikke og går godt og akselerer bra ingen dødpunkt heller.

eneste jeg har er en ujamn oppstart( virker som bilen starter på 3-4 syl og så kommer de 2 andre rett etterpå. glødeplugger er byttet så jeg holder en knapp på komperasjon)

men for å bytte sensoren må vell lokket opp på pumpen og det er vell ikke noe man gjør selv regner jeg med.

Skrevet

Er ikke sikkert du merker så mye forskjell selv om den er gåen. Den endrer som sagt kun smått på innsp tabellene.

Men, den er enkel å bytte, du må bare opp med det øverste lokket, så ingen kalibrering eller noe som helst etterpå. Derfor ville jeg ha byttet den.

Skrevet

Fattern hadde også dette problemet med sin 525tds, den hosta litt når den starta, og hørtes ut som den gikk på 4-5 sylindere, og så kom de to siste etter et par sekunder.

Tror han bytta dysa med ledning på, og nå funker den fint :) Den gikk også veldig dårlig, eller den hadde problemer med og komme over 100 opp en lite fjell her, der den vanligvis går som bare det. :)

Skrevet

har kjøpt nye dysespisser som jeg tenkte jeg skulle bytte men tenkte kansje jeg skulle se om jeg fant noen som solgte shims til dette først.

trf-racing

har forsøkt og målt mellom klemme 13 og 35 men fikk ingen motstand /ingen kontakt mellom ledningene

sjekket kontakt på ecm mot koblingssjema på autodata og jeg har flere pinner en det som står i ledningsnettet.

setter ecm standar verdi på 50 grader om det er feil i sensor/ledningsnett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...