Jørgen Lie Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Mine erfaringer derfra har vell heller vært dårlige. De svarer ikke på mail, sier de skal ringe opp. Men hører ingenting. Koed derimot er BMWSpesialisten nr 1, og det de ikke har på nettsidene. Fikser Geir-Ove! Geir Ove er eksemplarisk! Snakket en del med han på online-chat`n til KOED sist jeg var på sjøen pga manglende tlf-dekning. Han hjelpa meg slik at alt går i boks med deler! Riktig nok påpekte han at den ene varen jeg bestilte hadde de ikke på lager til vanlig, så han måtte bestille det opp fra Tyskland, og at det kunne ta 2-3 kanskje 4 uker alt etter om varen var laget, eller måtte lages. Ringte han denne uken ang eksosanlegg, og dette hadde de heller ikke på lager, og det kunne ta to uker. Onsdagskveld fikk jeg mail om at varen var på tur til meg. Sånn service liker jeg! Det hadde ikke Schmiedmann for 5 flate øre da jeg var i kontakt med de (prøvde å få kontakt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Nei dessverre så ligner Schmiedmann mer på en gutteromsbedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 De gangene jeg har vært der unnlater gutta der å svare på telefoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Da kan det se ut som at lagerbeholdningen deres ikke stemmer ut i fra siste mail jeg mottok fra dem For som de selv skrev i mailen så skulle jeg visst få delene i løpet av slutten av denne uken hvis deres lagebeholdning stemte , og nå er posten stengt for denne uken. Så da er det bare å vente på ny uke og nye muligheter. Nå har jeg prøvd Schmiedmann og det ble med ett forsøk og en ordre fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 De gangene jeg har vært der unnlater gutta der å svare på telefoner.. Du mener at hvis de står og har deg som kunde i butikken så skal de svare på telefoner samtidig og sette deg på vent? Hvis butikken hadde vært dårlig og folk bare bitcher og ingen er fornøyde hadde aldri butikken gått såpass bra som de gjør. De hadde lagt ned for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 har bestilt endel på Schmiedmann har ikke opplevd noe av det folk skriver her men kan hver jeg har vert heldig? eller dere som har vert uhedig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Når 1 av 4 får tingene sine til avtalt tid. så er det han som er heldig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Nå er dette en stund siden, men husker jeg fikk pakkene etter ca 10 dager når jeg handlet der sist. Var vel 2-3 ordrer, i tilegg fikk jeg med en lapp siste gangen at jeg skulle få flere prosenter neste gang jeg handlet der GS gjør mye rart. 3 uker på felger og dekk som var på lager, var der inne TRE ganger for å hente etter at de sa det var klare...det var de den 4 gangen. De har også sendt faktura med påfølgende purring etter varene er betalt i butikk.. Skjedde noen ganger når de fakturerte via annet selskap. Slitsomt... Eller meget raske med deler osv Koed har jeg bare positive erfaringer med. Grunnet hvor lett det er for meg å hente deler på GS i Oslo bruker jeg så å si alltid der. Også er de vel billigst med god rabatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Nå er dette en stund siden, men husker jeg fikk pakkene etter ca 10 dager når jeg handlet der sist. Var vel 2-3 ordrer, i tilegg fikk jeg med en lapp siste gangen at jeg skulle få flere prosenter neste gang jeg handlet der GS gjør mye rart. 3 uker på felger og dekk som var på lager, var der inne TRE ganger for å hente etter at de sa det var klare...det var de den 4 gangen. De har også sendt faktura med påfølgende purring etter varene er betalt i butikk.. Skjedde noen ganger når de fakturerte via annet selskap. Slitsomt... Eller meget raske med deler osv Koed har jeg bare positive erfaringer med. Grunnet hvor lett det er for meg å hente deler på GS i Oslo bruker jeg så å si alltid der. Også er de vel billigst med god rabatt jeg har og hatt mer tull med gs en koed eller Schmiedmann. men alle kan gjør feil. så handler forsatt hos gs bildeler, de har rask levering og ordner opp vis de har gjort feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 har alltid fått delene mine innen 14 dager. siste bestilling kom mye kjappere enn forventet, da det stod 10 dager leveringstid, alle delene kom etter 7 dager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Jeg har bare opplevd meget bra service og rask levering hos Schmiedmann. Veit de til tider har mye å gjøre å da er det mennsklig å glemme en mail en gang i blandt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Nå er det 8dager siden sist mail fra Shmiedmann hvor de skrev at jeg kunne forvente varene i posten i løpet av forrige uke, og de har enda ikke kommet I følge lagerantallet på deres hjemmeside så skulle de ha de varene jeg bestilte den 20.januar på lager. Også tirsdag forrige uke når de skrev på mail til meg at posten hadde rotet bort forsendelsen til meg og de skulle sende varene på nytt, viste lagerstatusen at de hadde alle varene på hovedlageret, så i følge ordlyden i deres mail så kunne jeg forvente varene hjem senest i slutten av forrige uke hvis denne lagerstatusen stemte : Så jeg velger derfor å tro at lagerstatus IKKE stemte siden varene enda ikke har kommet. Som jeg skrev litt lenger opp her, så bestilte jeg også samme varer av en annen nettbutikk med lager i danmark på lik linje som schmiedmann forrige tirsdag og disse varene har jeg mottatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Er ikke såå lenge siden de startet opp schmiedmann i norge igjen, og det tar tid å bygge opp egenkapital nok (og omsetning, når koed og GS har alt på stell) når de har vesentlig mindre i omsetning enn gs og koed, og derfor også høyere innpriser. Jeg for min del er enige med dere at schmiedmann kunne gjort ting vesentlig bedre,- men jeg velger å handle hos de så lenge prisene er ok. (det meste ligger rundt det samme som koed likevel) Koed er heller ikke smertefrie på leveringstider sånn at det er sagt. Grunnen til at jeg da velger å handle hos schmiedman også, er egentlig at jeg mener det er viktig med konkurranse i markedet. Slik at ikke GS blir best på butikk over disk, koed på netthandel- også priser de varene etter monopol-nivå.. Jeg kan neppe tenke meg at det er en særlig lukrativ bransje med høy dekning å drive i, uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Jeg bestilte en vinge fra dem i sommer. En GT vinge høy utgave, denne fikk jeg først etter en lang stund, da fikk jeg bare halve vingen. jeg ringer inn til de og får bedskje om å sende mail. Etter jeg gjore dette hørte ikke noe mer fra dem. så etter noen dager ringte jeg opp igjen og da skulle jeg sende vinge tilbake. jeg sendte den inn igjen og stille ble det. etter flere uker med flere mailer uten noen svar ringte jeg inn til dem. da hadde de verken mottatt pakke med den jeg sendte inn eller noe ny vinge. etter enda noen uker purrer jeg opp igjen og da hadde de fått inn ny vinge. men dette var lav type. så da skulle de se om de kunne flytte over delene jeg manglet over til vingen jeg hadde sendt inn. den jeg sendte inn mente de at de ikke hadde fått men den lå i lokalet dems etter de fikk leta litt. jeg så lyset i tunnelen da de får første gang ringte meg opp igjen får og si de hadde sendt den. når jeg da henter vingen så har jeg alt uten om skruer. det hadde de glemt. etter så mye styr og bilen som den skulle på var lakkert ferdig. så ga jeg opp og satt vingen til side. jeg har heller aldri vert borti så mye styr Hos GS eller Koed, så siste gang jeg handler hos dem. de svarer verken på mail, eller ringer opp igjen når de lover det. hadde ikke jeg ringt og mast hadde jeg aldri fått noen vinge heller. skal man drive ett firma i norge med BMW deler som så mange andre gjør er service noe av det viktigeste. jeg har kjøpt en vinge av dem som jeg har betalt full pris får, jeg venta i i nesten 5 måneder før den kom, og jeg mangler fortsatt deler til den får å få den komplett slik som den på bildet der jeg bestilte den på siden dems. Føler meg rett og slett lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 hehe, Den historien der ligner veldig på en historie en av mine arbeidskollegaer fortalte om nå, men her var det snakk om lykter til sin Bimmer, og han har visst nok ifølge han enda ikke fått lyktene som ble bestilt sommeren 2011, og her startet det visst med masse mailer frem og tilbake etter at han etterlyste lyktene, før de til slutt ikke svarte mer hverken på mail eller telefon, for hver gang han presenterte seg på telefonen fikk han beskjed om at de skulle ringe han tilbake, uten at de har ringt en eneste gang. Han har nå pr dags dato gitt opp og bestilte seg nye lykter før jul av GS. Han holdt på å le seg ihjel og kalte meg for en dum 40åring som klarte å gjøre den tabben å bestille varer fra Schmiedmann, for i følge han så var de visst ikke verdt tastetrykket på en gammel defekt pc en gang..... osv Så uten at jeg skal påstå noe som helt om virksomheten deres og kundebehandlingen og servicen uten om hva jeg selv har opplevd, så kan jeg vel bare si ting kan vel gjøres mer profosjonelt. trekker man en konklusjon av erfaringen til de som har skrevet på denne tråden, så er vel service og kundevenlighet pluss vareleveringen ett stykke under par velger jeg å mene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå