Gå til innhold

Varsellampe E87 116i

LiveFree
 Share

Anbefalte innlegg

På lørdag gikk den ene coilen og varsellampen for motorproblemer begynte å lyse. I dag kjøpte jeg ny coil og byttet denne. Varsellampen lyser fortsatt.. Noen tips til å få den til å slutte å lyse?

Ikke prøvd dette enda.. Håper det fungerer, får teste det ut i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Motorlampe" lagres da ikke i DME?

Den viser da i nåtid... Forsvinner grunnlaget for feilmelding så slukner kampen.

Ting som kan få denne til å lyse er vel lamda, blandingsforholdet, sensorfeil, falsk luft, veivhusvent. o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Motorlampe" lagres da ikke i DME?

Den viser da i nåtid... Forsvinner grunnlaget for feilmelding så slukner kampen.

Ting som kan få denne til å lyse er vel lamda, blandingsforholdet, sensorfeil, falsk luft, veivhusvent. o.l.

Det lagres i DME, men lampen kan fortsatt slukke hvis grunnlaget for feil forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden lagres i DME i flashminnet der jo. Selv om lampa slukker trenger ikke feilen være vekk helt for det, det kan være en sporadisk feil.

Selv om lampa slukker og du tar en diagnose så får du opp siste feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden lagres i DME i flashminnet der jo. Selv om lampa slukker trenger ikke feilen være vekk helt for det, det kan være en sporadisk feil.

Selv om lampa slukker og du tar en diagnose så får du opp siste feilkoder.

Feilkoden lagres ja.. men det er vel kun hvis feilen ligger i en av signalgiverne som f.eks Lamda.

Hvis feilen f.eks er falskluft vil ikke dette vises som en lagret feilkode etter hva jeg har forstått.

Eller har jeg blitt feilinformert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...