LiveFree Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 På lørdag gikk den ene coilen og varsellampen for motorproblemer begynte å lyse. I dag kjøpte jeg ny coil og byttet denne. Varsellampen lyser fortsatt.. Noen tips til å få den til å slutte å lyse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Prøvd og koble av en pol på batteriet i ca 60sek? da resetter du nemlig elektronikken og små feil/varsellamper kan forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiveFree Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 På lørdag gikk den ene coilen og varsellampen for motorproblemer begynte å lyse. I dag kjøpte jeg ny coil og byttet denne. Varsellampen lyser fortsatt.. Noen tips til å få den til å slutte å lyse? Ikke prøvd dette enda.. Håper det fungerer, får teste det ut i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiveFree Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Dette fungerte ikke dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruben79 Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Har du tatt diagnose på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Det å resette feil med batteriet sluttet å fungere i 1931....... Alt som lagres på flashminne i DME i dag, blir liggende gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 har en tilkoblingmaskin som kan slette feilkoder om du er interessert:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 "Motorlampe" lagres da ikke i DME? Den viser da i nåtid... Forsvinner grunnlaget for feilmelding så slukner kampen. Ting som kan få denne til å lyse er vel lamda, blandingsforholdet, sensorfeil, falsk luft, veivhusvent. o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiveFree Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Den forsvant av seg selv når jeg var på en kjøretur nå nettopp.. Hørte et rykte at en sånn motorlampe kan slukke seg selv etter et par dager etter at feilen er rettet opp, noe den gjorde i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Det å resette feil med batteriet sluttet å fungere i 1931.......Alt som lagres på flashminne i DME i dag, blir liggende gitt. hehe. Min er no 04 så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 "Motorlampe" lagres da ikke i DME? Den viser da i nåtid... Forsvinner grunnlaget for feilmelding så slukner kampen. Ting som kan få denne til å lyse er vel lamda, blandingsforholdet, sensorfeil, falsk luft, veivhusvent. o.l. Det lagres i DME, men lampen kan fortsatt slukke hvis grunnlaget for feil forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Feilkoden lagres i DME i flashminnet der jo. Selv om lampa slukker trenger ikke feilen være vekk helt for det, det kan være en sporadisk feil. Selv om lampa slukker og du tar en diagnose så får du opp siste feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Feilkoden lagres i DME i flashminnet der jo. Selv om lampa slukker trenger ikke feilen være vekk helt for det, det kan være en sporadisk feil.Selv om lampa slukker og du tar en diagnose så får du opp siste feilkoder. Feilkoden lagres ja.. men det er vel kun hvis feilen ligger i en av signalgiverne som f.eks Lamda. Hvis feilen f.eks er falskluft vil ikke dette vises som en lagret feilkode etter hva jeg har forstått. Eller har jeg blitt feilinformert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 falskluft kommer opp som en lean kode og disse blir og lagret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Aha... flott Det er alltid godt å få korrigert feillære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå