Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Strøken Write-Up! Tusen takk!

Bare hyggelig! Lykke til! :)

 

Venter på disse til tåkelysa:

http://www.ebay.com/itm/261243680516?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

og disse til skiltlysa har jeg liggende:

http://www.ebay.com/itm/NO-ERROR-Led-License-Plate-Number-Light-Lamp-BMW-1-Series-E63-E63N-E64-Z4-E85-/171246487909?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&nma=true&si=CDb3Zuy3mhmcE25BWUOzbwarLvk%253D&orig_cvip=true&rt=nc

 

Ja, så litt på BMWHAT! Så det kosta rundt 350 spenn,  er det virkelig verd det?

Og er det så enkelt som å bare trykke seg inn på appen og krysse av for ting, altså koding for dummies? :P

Kan man gjøre omtrent like mye på den appen som i NCSEXPERT?

Innstalerte den gratisutgaven, der sto det at mange har klart å får problemer med ECU ved å bruke piratutgaver av programmet, om det bare er skremselpropaganda vet jeg ikke, men vært kjipt å øderlegge noe der..

 

Ah, da er det vel like greit å fjerne pæressjekken uansett, noe flimring vil vi ikke ha noe av :)

Det blir spennende å se hvordan det blir i tåkelysa! Om det blir bra så skal jeg vurdere det selv! Er så lei av xenon pærer som ryker.. :P Si ifra hvordan det blir :D

Skiltlysa er like som jeg har nå, og de fungerer veldig bra! Ble veldig fint og hvitt lys, og lyste ganske sterkt. Så veldig kult ut :)

 

Nei er ikke akkurat billig syns jeg.. Har selv lest advarselen om at piratutgaver kan ødelegge, men tror det bare er bullshit egentlig! :) Tviler sterkt på at det blir ødelagt på noe vis, så er nok mest skremselspropaganda det tror jeg! 

Testet en slik "gratis" utgave jeg fant på nettet, og fungerte like fint som den originale når jeg brukte den men de blir ikke oppdatert så derfor jeg kjøpte det for å få alle oppdateringene :)

 

Jeg vil påstå å si at det er verdt pengene om du ikke har tilgang til NCSEXPERT, men om du har det, så synes jeg det er mye å bruke 350kr for noe som gjør det samme synes jeg.

Men JAA, det er koding for dummies på sitt beste :D Bare å trykke på koding, så scanner den alle modulene og finner de modulene som du har mulighet for å kode noe på, og så trykker du deg inn på hvem du vil kode på, for eksempel FRM modulen, og så tar den backup for deg i tilfelle du vil tilbake til originalen, og så er det bare å krysse av og så trykke på utfør knappen til slutt så koder den for deg :D Går veldig fort og fungerer som veldig bra!

Du kan gjøre mye, og det blir stadig flere ting du kan gjøre! De som har laget det har laget en side hvor man selv kan legge inn forslag til ting man burde kunne gjøre, så den blir jevnlig oppdatert med nye funksjoner.

Men den har fortsatt en lang vei igjen å gå i forhold til NCSEXPERT. For eksempel kan man ikke kode slike ting som ettermontering av LCI lykter, endring av VO, diverse andre funksjoner osv, men sånn enkel koding som å slå av og på pæresjekk (mener det går an, husker ikke helt), hvilke lys som skal lyse som velkomst-lys, om blinklys skal blinke 1,3 eller 5 ganger, om det skal pipe om man ikke har i belte osv går helt fint :)

 

Så den kan mye, men til ettermontering og diverse kode funksjoner som den ikke støtter enda så må NCSEXPERT trå til! :)

Men som sagt blir den jevnlig oppdatert, så stadig flere funksjoner som dukker opp.

 

Her er ønskelisten over ting man ønsker BMWHAT skal kunne gjøre:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApqJrIUY5I-5dHB1dFN0QTQyVTZDRm5UaEVTekoydkE&usp=sharing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like spent selv, fikk tips om disse i denne tråden på forumet:
http://bimmers.no/topic/739835-min-store-led-lysp%C3%A6re-tr%C3%A5d-hb4h8-80w-s1/

 

Det høres bra ut med skiltlysa!, håper det ser slik ut som jeg har sett for meg.
Kommer til å lage en tråd om bilen min etterhvert også, men jeg avventer med å gjøre noe som helst med den før jeg får avklart en del ting rundt bilen.

Høre jo genialt ut med den appen, men for å gjøre det meste ialefall så lenge, trenger man vel diagnose med kabel. Bestilte den kabelen du anbefalte igår :)

Var på posten å hentet en pakke fra tyskland idag, men kommer vel til å bli hatet her på forumet for det! Det er en panser-bh! Tenkte jeg skulle prøve det ut for å skille meg litt ut! Har ikke prøvd den enda så får se an, men uansett er den kjekk å ha på langtur! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=371035949992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like spent selv, fikk tips om disse i denne tråden på forumet:

http://bimmers.no/topic/739835-min-store-led-lysp%C3%A6re-tr%C3%A5d-hb4h8-80w-s1/

 

Det høres bra ut med skiltlysa!, håper det ser slik ut som jeg har sett for meg.

Kommer til å lage en tråd om bilen min etterhvert også, men jeg avventer med å gjøre noe som helst med den før jeg får avklart en del ting rundt bilen.

Høre jo genialt ut med den appen, men for å gjøre det meste ialefall så lenge, trenger man vel diagnose med kabel. Bestilte den kabelen du anbefalte igår :)

Var på posten å hentet en pakke fra tyskland idag, men kommer vel til å bli hatet her på forumet for det! Det er en panser-bh! Tenkte jeg skulle prøve det ut for å skille meg litt ut! Har ikke prøvd den enda så får se an, men uansett er den kjekk å ha på langtur! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=371035949992

 

De så bra ut da! :D 

Det tror jeg blir meget bra!

Blir nok bra med skiltlysa også, mine ble veldig bra så det tror jeg også blir kult!

Gleder meg til å se tråden når du lager :)

 

Akkurat til diagnose så er appen genial for da kan du bruke sånn blåtann adapter, men til selve kodingen så får du jo gjort en del mer på datan ja. Og diagnose med BMW program på datan er jo også en del mer detaljert!: )

Haha åja, har lest noen tråder før hvor folk har hatt sterke meningen om de panser bh'ene ja :P

 

Er vel ikke det fineste man kan gjøre på bilen akkurat, men for all del det er jo veldig kjekt! Slipper alle de unødvenige steinsprut hakkene.. De er ikke billige å fikse!

Blir spennende å se hvordan det gjør seg på 1 serien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Utrolig flott bil med den rette fargen :)

 

Ser du har ordnet med multifunksjonsratt selv. Har leita etter info angående etterinnstallasjon av et slikt ratt, men har ikke funnet noe. Jeg har en 1-serie som kun har vanlig sportsratt per i dag, altså uten knappene. Så nå vurderer jeg om jeg skal innstallere dette selv om det er mulig. Har du noen tips og eventuelt en fremgangsmåte til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tusen takk! :D

For å ettermontere multifunksjonsratt, så trenger du selvfølgelig et nytt ratt med knapper, og så trenger du ny en ny spaksentral og slepering som sitter bak rattet (den med blinklys, og vindusvisker spak på). Må ha ny spaksentral og slepering som er laget for multifunksjonsratt slik at den får koblet til kontaktene for knappene. Slepering og spaksentral kommer ofte koblet sammen så de kan du lett få kjøpt brukt på ebay for en billigere penge :)

 

Så må du kode bilen og legge til multifunksjonsratt i utstyrslista slik at bilen vet at du har slike knapper, så er du good to go :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får du til å kode SRS modulen (tror jeg den het) med BMWat'en? Har lyst å fjerne varsellyden på setebeltene og den modulen får jeg ikke kommunisert med. Hadde vært fint å kunne kjøre de siste 400meterne hjem fra postkassen uten å ta på seg beltet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til å kode SRS modulen (tror jeg den het) med BMWat'en? Har lyst å fjerne varsellyden på setebeltene og den modulen får jeg ikke kommunisert med. Hadde vært fint å kunne kjøre de siste 400meterne hjem fra postkassen uten å ta på seg beltet ..

Hehe ser den!

Tror det går an med BMWHAT ja, vet at SRS modulen og mener jeg har sett setebeltet valget der inne :)

Hvilket program er det du ikke får kontakt med SRS modulen med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte BMWhat og en kina ODB2 BT. Funker fint til alt av annet koding og overvåking, men SRS modulen ville den ikke snakke med. Kanskje jeg må prøve å få lånt meg en annen BT dings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte BMWhat og en kina ODB2 BT. Funker fint til alt av annet koding og overvåking, men SRS modulen ville den ikke snakke med. Kanskje jeg må prøve å få lånt meg en annen BT dings..

Hmm så rart :/ Kanskje det er noe begrensninger på akkurat den modulen.. Du har ikke NCS Expert på datan da? :) Der får du helt sikkert kontakt hvertfall!

Skal prøve i min bil når jeg får tid om jeg får kontakt med modulen med BMWhat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kul 1 serie i fet farge :D

 

Har en Sonora E90 selv , hadde vært heftig med en photoshot. 

 

Si ifra vis jeg skal ta vekk bildet.

 

Takk, det samme!! Liker fargen :D

Jaa, det hadde vært kult, hvor holder du til a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nytt har skjedd med bilen i det siste! :) Venter fortsatt på 1M fangeren jeg bestilte 3 desember.... skal visst komme i slutten av måneden så det blir spennende! Da blir det forhåpentligvis både lakkering av fanger og baklukespoileren om alt går etter planen :D

 

Ellers har det ikke skjedd så mye utenom et par små ting.

Fant tilfeldigvis ut da jeg testa ut et nytt BMW diagnose program, at radiatorvifta mi ikke fungerte. Hadde visst fått feilmelding på den. Prøvde å fjerne, men samme feilen kom tilbake, og den hadde tydeligvis vært der en stund! :) Kan egentlig aldri huske å ha hørt vifta gå, sikkert bare jeg som surrer!

Prøvde å starte vifta med diagnose, men der var det ikke noe liv, helt død! :o Fikk sjekka det opp, og viste seg å være releet som var dårlig, eller rettere sagt ledningen som var så korrodert at når jeg toucha borti den så falt den av! :S Så ikke rart den vifta fungerte dårlig. Så da blei det å legge opp en knapp som så jeg kunne starte vifta manuelt i tilfelle jeg følte bilen trengte litt kjøling :P

Er jo så teit at det ikke er noe motortemp i instrumentpanelet til 1 serien... kommer vel opp et melding hvis det blir varmt, har ihvertfall ikke merket at det har blitt noe varmt i det hele tatt :) Har jo vært vinter og kaldt, så har ikke vært noe problem uten vifte, men er jo greit med en fungerende radiatorvifte når varmen kommer! Så da blei det rett på ebay for å leite. Fant ut etter en stund at relee ikke selges separat... så da blei det brukt vifte + relee for 600kr, GS skulle ha 8500kr for ny vifte! :S

 

Slik så ledningen ut :o

post-67554-0-49351700-1399499048_thumb.j

 

Både vifte og relee er nå bytta, og vifta fungerer som bare det igjen :D

 

Så fikk jeg tilfeldigvis for meg at jeg skulle ta motorvask. Det trengtes for å si det sånn! Har aldri gjort det selv, og så ikke ut som det har vært gjort tidligere heller! Fjerna luftfilteret, sprayet på med avfetting, lot det tørke og så spylte av. For en forandring! :D Det blei veldig mye bedre :)

 

Før:

post-67554-0-10114300-1399499559_thumb.j

 

Etter:

post-67554-0-43352300-1399498840_thumb.j

 

Litt mer innbydene motor rom nå :D

 

 

Har også fått montert Logic 7 høytallerne i fram dørene som jeg bestilte for en stund tilbake. Fungerte veldig bra de på Pioneer spilleren min. Spiller klart og fint både lavt og høyt, og ble mye mer fyldig lyd enn de originale :)

 

Logic 7 til venstre på bildet:

post-67554-0-71321900-1399499438_thumb.j

 

 

Min og broderns BMW (dårlig kvalitet, mobilbilde) Går i M6 felger her hehe :D

post-67554-0-01080200-1399500337_thumb.j

 

Så noen bilder etter bilvasken her om dagen:

post-67554-0-19162800-1399500974_thumb.j

post-67554-0-77764200-1399501021_thumb.j

post-67554-0-02861600-1399501118_thumb.j

post-67554-0-40450800-1399501068_thumb.j

post-67554-0-50635300-1399501095_thumb.j

post-67554-0-32618200-1399500997_thumb.j

post-67554-0-29605500-1399501043_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...