ChezApu Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Hei alle. Jeg er en gamlis på 47 som nettopp har snublet inn i min første BMW. Dvs - konemor har hatt en 520dA 2006 i noen år, og så kjøpte guttungen seg en 1999 523i nå i vinter. Etter å ha kjørt hans bil noen ganger forstod jeg at jeg ikke lenger kunne ha min 2008 MB A 180CDi, så da begynte søket etter en BMW. Har alltid vær MB fan, og har tidligere kjørt en 1960 modell 180 (2005-2007) som jeg importerte fra Libanon under borgerkrigen der, kjøpte oss en 180C stasjonsvogn i 1998 - flett ny, masse kos og nytelse. Men nå er det BMW som gjelder - luktet lenge på en fin bil på Finn, og endte opp med å kjøpe den, en 1996 750i som er importert fra Sveits. Har etter selgers påstand en spennende historie eiet av en velstående fyr med flere biler, og den klassiske med slag og lite kjøring de siste årene. Bilen har gått 143 000, ca 30 000 av de de siste 9 årene, så det kan jo være noe i historien. Nå venter jeg i spenning på å hente den om en ukes tid, den skal ha en service, tektyleres (har aldri vært på vinterføre og ser ut som ny under) og bremser foran skal byttes. Så skal den lakkbehandles siden det ikke finnes en ripe eller bulk på bilen. Denne vil jeg passe på fra dag 1! Har sikkert betalt alt for mye, men nå er det lidenskap som teller og ikke fornuft. Ellers er jeg gift, har to voksne unger, jobber alt for mye og flyr helikopter som hobby - passer fint med en BMW 750i da. Gleder meg til å følge ed på forumet og dele gleder og sorger med andre BMW kyndige her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Hei og velkommen til bimmers.no:) virker som du har fått deg ett flott flaggskip her. BMWs V12er er en fantastisk motor. Ser ut som du har fått deg en solid drømme bil. Ser frem til en bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Velkommen til bimmers! Har du noen bilder av skuta du har handlet deg? Får håpe du får like god nytte av bimmers slik som de fleste andre har. Er mangen her inne så sitter inne med god kunnskap og erfaringer, så du må bare spørre ut om det er noe du lurer på, du er nesten garantert å få svar på det du lurer på Lykke til med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomatrally Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Gratulerer:) ser fram til bilder:) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Velkommen til forumet og det er kjempefint at vi blir flere med noen år på baken her inne. Praktisk livs og bilerfaring er gull verdt for et diskusjonsforum som bimmers. Det er litt av et slagskip du har kjøpt deg og heldigvis har du en alliert med et tilsvarende slagskip i moderator Hafsmo. Det er også noen med E31 850i/Ci/CSi her inne. Jeg gleder meg til å høre mer om livet med BMW´s største og "Double Six"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChezApu Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2012 Takker for velkomsten alle sammen. Når jeg får bilen hjem skal den vaskes etter hjemkjøringen og så kommer det noen bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Velkommen som BMW eier Som nevnt ovenfor så er det ett lite 850 miljø , så her kan det nok finnes hjelp og tips skulle det være noe. Motormessig så er de temmeliog like , men er det en 5.0 eller 5,4 liter i bilen din? 96mod 850ci kom med 5,4 literen. Hulsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjelen Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Velkommen til forumet. Denne vil jeg gjerne se Gratulerer med ett av de peneste BMW-karosseriene igjennom tidene. E38 er og blir en nydelig bil, og en V12 under panseret er ikke feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Velkommen til forumet og BMW-verden! Venter spent på bilder! Artig å høre at stort sett hele familien kjører bil med stor B! Her må jeg nemlig finne meg i å dele gårdsplass med en Mazda 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg