Gå til innhold

Råbjørn's BMW 116i

Råbjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg måtte melde meg inn her og legge ut litt bilder av bilen som jeg kjøpte for et par dager siden.

Har kjørt honda i 6-7år, men har nå konvertert til BMW :)

Ville ha noe mer komfortabelt etter å ha kjørt Integra type R og S2000 i mange år, så da ble valget en 1-serie.

Har lenge vært svak for disse bilene, særlig i hvit med M-front og litt senk, så etter å ha solgt S2000'en så ble valget enkelt :)

Har oppdaget en liten ulyd som jeg må prøve å finne ut av, men bortsett fra det er jeg strålende fornøyd.

Lyden starter fra veldig lav fart, kanskje rundt 10kmt, men forandrer seg ikke så mye når farten øker. Som en svak plystre/suselyd.

Har en mistanke om at det er en bremseskive som er slitt og dermed har en kant ytterst. Tenkte kanskje klossene tar litt borti kanten....

Vel vel... Her kommer noen bilder jeg tok i går. Kommer kanskje flere etterhvert. Liker å ta bilder :)

_DSC0116-2.jpg

_DSC0118-1.jpg

_DSC0121-3.jpg

_DSC0112-2.jpg

_DSC0123-2.jpg

_DSC0129-1.jpg

_DSC0126-2.jpg

_DSC0111-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud som jeg siklet på gamle bilen din. Fikk nesten tårer i øynene når jeg så den var solgt for noen dager siden. Sikkert 30 av finn.no visningene dine kom fra meg :mrgreen:

OT: Fin bil, og lurer på det samme som Kennethe34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen var ca som forventet.

Det var litt mindre power enn jeg hadde håpet på, men det går helt greit til normal kjøring. Den går imponerende bra i høyere hastigheter. Kjører lett forbi uten å gire ned.

Med S2000 gikk det sidelengs med en gang du ga på gjennom en rundtkjøring i 2. gir. Særlig på vått. Det savner jeg, men så kjøpte jeg ikke denne bilen for å holde på slik. Det går nok om jeg bare prøver hardere. Må vel ned i 1. gir :P

Grunnen til jeg kjøpte den var at jeg ville ha noe komfortabelt som i tillegg så bra ut, og der skuffer den ikke. Selv med 17" runflat dekk var den enda bedre enn jeg hadde trodd. Stillegående og passe stiv.

Blir ikke noe store mods med denne, men kommer til å prøve å selge 17" original felgene og sette på noe annet i 17"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg hadde plystrelyd fra bak i bilen, det var defekt difrensial, byttet på reklamasjon/utvidet garanti når bilen var 3,5 år gammel.

Min startet riktignok i endel høyere hastighet.

Hvis du ikke har fått vekk lyden enda så ville jeg prøvd om den endrer seg med/uten pådrag, sving h/v osv...

Min lyd var 100% fartsavhengning .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. Skiftet diff på rundt 75.000km.

Lyden var der selv uten pådrag, men ble først veldig tydelig fra 60 og oppover.

Laget en video av det:

Men om lyden blir tydelig fra 10 kmt, så kan det gjerne være et hjullager?

Bare til å ta tiden til hjelp i allefall, vokser lyden frem til å bli som på videoen, så kjører du den automatisk på verksted når tiden er inne. Den lyden ble til slutt veldig overdøvende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden er helt lik under pådrag, brems, sving osv. Starter ved 15kmt, men høres ikke i høye hastigheter. Høres ikke noe særlig ved kanskje 60kmt og oppover da dekkstøy og vindsus overdøver den.

Skal på verskted 5. mars for å se hva det kan være. Verksmesteren på bmw satt på en tur, men han klarte ikke å identifisere hva det kunne være.

Men ellers er jeg veldig fornøy. Hadde den på langtur i helga, og den er en drøm å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...