Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Så har jeg skaffet meg en e60 ,2004 mod. :D Holder på å sette meg inn i utstyret,og har kommet til handsfree-opplegget. Ting gikk jo litt fort ved overtakelse av bilen,og forrige eier hadde ikke brukt handsfree. Men bilen skal være forberedt for det. På rattets venstre side er det knapp med telefonsymbol, samt volumknapper og en knapp for stemmestyring.

Mulig jeg har misforstått,-men er det meningen at jeg skal kunne koble til min egen mobiltelefon her? F.eks. via blåtann? Finner ikke noe om dette i instruksjonsbok. Noen tips?

Skrevet

Alle bilene har disse knappene, uavhengig om den har handsfree. Om bilen er forberedt for det mangler det fortsatt noen komponenter for at det skal fungere. Det enkleste er å få sjekket utstyrslisten for å se hva du faktisk har.

Skrevet
Alle bilene har disse knappene, uavhengig om den har handsfree. Om bilen er forberedt for det mangler det fortsatt noen komponenter for at det skal fungere. Det enkleste er å få sjekket utstyrslisten for å se hva du faktisk har.

Den utstyrslisten har jeg ikke tilgang på.

I tillegg til de knappene, så synes det å være noe mikrofonopplegg der hvor lysene er. Se bildet. odpn5tg6vrmxis97u3ul.jpg

Det er også noe opplegg som minner om høytalere midt i taket. Og i armlenet mellom setene er det avsatt plass til en mobiltelefon...

Skrevet

Utstyrslisten kan du finne selv, ligger forklaring her på forumet. Jeg er på mobilen nå, så det er lettere om du leter selv. :)

Jeg har også de hullene i taket foran i min bil, samt det rommet du snakker om, uten at jeg har handsfree. Den saken midt i taket er i forbindelse med alarmen.

Det et godt mulig du har handsfree, men før du finner utav det er det vanskelig å hjelpe deg.

Skrevet

Hvorfor ikke bare stille inn på blåtann i bilen at mobilen skal koble seg til når du starter og mobilen kobler seg selv av når bilen slåes av. Det har jeg brukt no i 3år helt konge!

Skrevet
Hvorfor ikke bare stille inn på blåtann i bilen at mobilen skal koble seg til når du starter og mobilen kobler seg selv av når bilen slåes av. Det har jeg brukt no i 3år helt konge!

Hvordan finner jeg ut om bilen har blåtann?

Skrevet

Mener at alle preface vertfall har blåtann. Er det ikke en blå communication på toppen av idriven din når skjermen er på skrivebord? Der stiller du inn tlf, aktiver bluethoot så finn frem mobilen og søk etter enhet. og vips.

Skrevet
Mener at alle preface vertfall har blåtann. Er det ikke en blå communication på toppen av idriven din når skjermen er på skrivebord? Der stiller du inn tlf, aktiver bluethoot så finn frem mobilen og søk etter enhet. og vips.

Skal sjekke det på ny. Men mener jeg har vært i den menyen,uten å se tegn på blåtann. Det er vel kanskje en indikasjon på at den mangler det.

Skrevet

Kan hende jeg tar feil der ja, men vertfall vist du har en slik idrive og en slik microphone så har du blåtann.

h9jt2aame73qwj35c1di.jpg

r2c3gpfjqajs5zl20v1j.jpg

Skrevet

Alle e60/e61 har "gitter" for mikrofon, men det er ikke alle som har mikrofon bak. Hvilken iDrive man har har ingenting med handsfree å gjøre, det er to helt seperate ting.

Om bilen har "forberedelse for handsfree" e.l. ligger nok alt klar av kabler og slikt, men man mangler TCU-dingsen eller hva den heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...