Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

:applause::applause::applause: endelig ! :applause::applause::applause:

i dag skal bilen rulle på egne hjul.

b6595f08.jpg

dette gikk veldig greit å få sammen på kort tid.

329d3327.jpg

nå er det hjem å skifte til skruklær og montere de litt mer møkkete tingene.

hentet en pakke til på posten i dag med litt mere deler å pusle med.

fcea349a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden disse proppene ikke passet på topplageret lengerså måtte jeg borre et lite hull for å få den på.

Kurrant løsning.

150734a7.jpg

d1feb9a0.jpg

som yngve påpekte tidligere i tråden så var det litt pulverlakk i gjengene til bolten til bakdemperne.

etter litt grubling tenkte jeg å bare kjøre på med gjengetapp for å få ut lakken av gjengene.

det viste seg at gjengetappen hadde feil gjengestigning så da gikk ikke det.

Så da var det bare å dra frem den kreative siden og lage noe som funker litt på samme måte. Fant en bolt med samme gjengestigning og slisset en sprekk på begge sidene av bolten sånn at grumset ble fanget opp i sprekken. funket fjell :applause:

34d22670.jpg

så bar det bare å montere sammen.

klarte såklart å montere bakfjærene opp ned så dette fikser jeg senere. (Høydejusteringen skal sitte oppe)

2e32355a.jpg

flotters, bilen står på egne hjul og kunne trilles vekk for litt vask av gulv og generell rydding på arb.plass.

fbbad963.jpg

og siden jeg er så heldig å dele verksted med 3 andre morroklumper så finner man stadig vekk ting som er tuklet med.

93d062e9.jpg

igjen så må man unne seg litt verktøy 8)

df2d5880.jpg

c2723d96.jpg

det var alt for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsann :) gøy med mye tilbakemld :)

arb lysten er det ikke noemangel på akkuratt nå som ting begynner å skje :) dette er jo min første prosjektbil og.

har i dag trillet bilen ut i solen og vasket om mattet ned motorrom med scotchbrite og tynner. har glemt å ta bilde før grunning, men skitt au.

Til grunning har jeg brukt 2k multi fill fra wurth som man kan bruke om man er i tvil om flaten man har behandlet har dårlig heft. Dette er altså en 2 komponent epoxy fillergrunning. såklart feilet den ene boksen så den skal jeg få byttet i morgen og tatt resten.

954f7e0c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe guide, men du kan jo google det ?

her er hvertfall oversikten hos realoem - kanskje det hjelper litt

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20

nja, jeg fant en video på hvordan man demonterer kittet så det hjelper jo litt. jeg bare syns jeg har så vannvittig mye klips og dill-dall. men det kan vel hende at det går ganske greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...