boost Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 hva er best på langsikten. her snakka me om heilt ny bil.. ein må jo tenke på kjøper ein brukt bil som er noen år so har den få år igjen av garantien. med tanke på service, dekk ++ er ein del eigenkapital ein må inn med. tips motas:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Er leasingkostnadene (innskudd pluss månedlige "avdrag") over tre år (som er vanlig) høyere enn verdifallet på bilen i løpet av den samme perioden så vil det ikke lønne seg mener jeg. Er leasingkostnadene lavere vil det lønne seg. Så en god og fin regel: Ingen gjør noe som helst uten å tjene på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 det er nok sant:) men ein veit jo ikkje sånn ca kor mykje ein bil taper seg på 3 år. dama til bror min kjøpte seg ein ford fiesta sport no. å innskudd på 50tusen å betaler 1700 i månen 3 år. verdi på 240tusen i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Det er bare til å sammenligne med tre år gamle tilsvarende biler på finn.no, og deretter trekke fra det man kan prute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Er leasingkostnadene (innskudd pluss månedlige "avdrag") over tre år (som er vanlig) høyere enn verdifallet på bilen i løpet av den samme perioden så vil det ikke lønne seg mener jeg. Er leasingkostnadene lavere vil det lønne seg.Så en god og fin regel: Ingen gjør noe som helst uten å tjene på det. Et godt poeng... og jeg har samlet litt generell info om leasing i denne tråden... viewtopic.php?f=9&t=59440 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2012 Takker, er vel litt greitt å leige ein billig bil da tenker eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå