rosegg Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Hei . Jeg har nå fått inn annlegget i bilen, men det blinker litt i lyktene på bilen når jeg drar på volum. Har prøvd med kondensator også, men dette virket bare litt. Hvor er det best å jorde i e36 touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Originale jordingsbolten på høyre side av høyre vange. Altså nedi der batteriet sitter Ca. der den svarte kabelen går til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 Jeg har 318i . Så da kan det vel bli værre da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 men det er ca der jeg har jordingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Alle har jordingspunktet klart uansett 316 eller M3. Står til og med klar med mutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 Skjønte hva du tenkte på etterpå. Er der jeg har jordet også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Men det blinker fortsatt litt i lysene på bilen . Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 usikker på hvor du har batteri, men jordkabel fra motorblokk>karroseri og karroseri> til minus på batteriet bytter du til 50 kvadrat. samme med dynamo til pluss på batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Dynamoen skal levere all strøm som bilen trenger. (+ lade opp batteriet som er litt utlada etter å ha starta bilen) All strøm går til batteriet. Derifra går strømmen til alle ting som trenger strøm. Deriblant anlegget ditt. Bilprodusentene prøver å bruke minst muligt med penger. So alle kabler er vanligvis tynnast muligt. So med eit kraftigt anlegg, kan det fort bli blinking i lysa. Det er fordi bilen ikkje klarer å levere nok strøm, so spenningen går ned. Lysa blinker i takt med bassen. Det er fordi bassen trenger ein del strøm for å lage litt liv. Kva kan være feil og kva kan ein gjere med dette? For svak dynamo. Løsning: Bytt denne. For tynne kabler og/eller dårlig kontakt. Løsning: Bytt til tjukkare kabler og sjekk kontaktpunktene, (kablene imellom dynamo/batteri/jord som ein annen nevner over her) Dårligt batteri: Løsning. bytt batteri. (men her er det sikkert anten dynamo og/eller kablene som er problemet og) Kablene er det første eg ville ha oppgradert. Ellers er det berre å måle litt for å finne kvar problemet ligger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Takk for svar . Skal teste litt å se hva som kan være problemet. Jeg vet at kabelen på jording ikke er en jordingskabel , det er en som jeg har tatt fra strøm. Så denne kabelen er ikke så tjukk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå