Gå til innhold

Jording av annlegg i e36 touring

Share

Anbefalte innlegg

Hei . Jeg har nå fått inn annlegget i bilen, men det blinker litt i lyktene på bilen når jeg drar på volum.

Har prøvd med kondensator også, men dette virket bare litt.

Hvor er det best å jorde i e36 touring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamoen skal levere all strøm som bilen trenger. (+ lade opp batteriet som er litt utlada etter å ha starta bilen)

All strøm går til batteriet. Derifra går strømmen til alle ting som trenger strøm. Deriblant anlegget ditt.

Bilprodusentene prøver å bruke minst muligt med penger. So alle kabler er vanligvis tynnast muligt.

So med eit kraftigt anlegg, kan det fort bli blinking i lysa.

Det er fordi bilen ikkje klarer å levere nok strøm, so spenningen går ned. Lysa blinker i takt med bassen. Det er fordi bassen trenger ein del strøm for å lage litt liv.

Kva kan være feil og kva kan ein gjere med dette?

For svak dynamo. Løsning: Bytt denne.

For tynne kabler og/eller dårlig kontakt. Løsning: Bytt til tjukkare kabler og sjekk kontaktpunktene, (kablene imellom dynamo/batteri/jord som ein annen nevner over her)

Dårligt batteri: Løsning. bytt batteri. (men her er det sikkert anten dynamo og/eller kablene som er problemet og)

Kablene er det første eg ville ha oppgradert. Ellers er det berre å måle litt for å finne kvar problemet ligger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar .

Skal teste litt å se hva som kan være problemet.

Jeg vet at kabelen på jording ikke er en jordingskabel , det er en som jeg har tatt fra strøm.

Så denne kabelen er ikke så tjukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...