engen90 Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Man må vel tilbake til 80 tallet før det fins noe særlig ståltopper og selv da var det mest alu, så at det selges frostvæske i dag man ikke kan bruke på alutopp er bare tull.
hao Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Hvis noe eller noen i det hele tatt har solgt et produkt, til en bil som kunne medføre skade eller havari, så ville vedkommende vært konkurs før han fikk starta. Har heller ikke hørt om erstatningskrav fra leverandører pga. skadelig frostveske
ChristerM Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Fikk beskjed om det samme fra Mekonomen og at "han hadde hatt flere BMW'er med Alu topp og at blå kjølevevæske ødelegger toppen" Typisk jeg er bedre enn deg moral! Hørte rundt med både Jæger sentrum og diverse andre verksteder og alle anbefalte blå til meg, og blå ble det !
hao Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Typisk jeg er bedre enn deg moral! Slike er trivelige vettu. Proffe
Hpi Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hos både Mobil og Castrol så er det kun kun grønn eller blå/grønn som har Bmw godkjenning. Denne grønne er fosfatfri, det er ikke den blå. Den Røde har heller ikke Bmw godkjenning hos verken Mobil eller Castrol. Noen er opptatt av å følge Bmw anbefalingene både når det gjelder olje og frostvæske mens andre mener at Biltema er minst like bra så det blir jo en uendelig diskusjon uten fasit.
KrHeLl Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Er ikke helt sikker på hvor, men har lest at: Blå; skal byttes hver 2 år Grønn; hver 3 år Rød longlife; 5 år Grønn kan blandes med blå, men de kan ikke blandes med rød. Har kjørt 2 år på grønn, (tok da flush og brukte destilert vann). Har nå tatt ny flush, og skal prøve blå.. Har nå også brukt destilert vann. Når jeg tok første flush, så var det full av drit i anlegget, tror forje eier kan ha blandet rød og grønn. Renset og blandet med destilert vann. Når jeg byttet (full flush) nå nylig var vesken helt fin uten noen urenheter. Så jeg vil anbefale destilert vann.
hao Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Så jeg vil anbefale destilert vann.Hvorfor?Hviken forskjell skal det utgjøre?
engen90 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Så jeg vil anbefale destilert vann.Hvorfor?Hviken forskjell skal det utgjøre? Skal ikke ha noe å si. Her i Norge vertfall på østlandet hvor jeg bor er vannet i springen så reint at det egentlig ikke er nødvendig med destilert vann til batterier engang.
Bandit Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Vil anbefale deg å bruke Peak frostvæske. Kan blandes med alle typer, og ved etterfylling forandrer den ikke fargen på den originale frostvæsken. http://www.peakauto.com/antifreeze-peak ... time.shtml
Robin L Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 var iallefall blå castrol jeg fikk av gs bildeler når jeg skiftet på 740n. alumotor det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå