JulianS Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Var ansatt i et firma som driver med karosseriskift, som fikk kjøpt et vrak som jeg demonterte. Resten har jeg tatt privat for han som kjøpte bilen. Han vil ha bilen som original så skal sette inn den originale motoren igjen, men den norske bilen ble vraket på første prøvetur etter at clutchen ble byttet, så den skal over Det er sikkert ikke nødvendig å skifte clutch men mistenker at det vraket var litt godt brukt men er bare å si ifra hvis du skal ha noe gjort for en grei pris.. Er ikke så ille å få ut den kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Det høres bra ut ja Kan hende jeg tar deg på ordet der, men først må jeg få hjem bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Ja er kanskje greit å satse på at du får noen mil bak rattet før den må på verksted import eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2012 Nei ikke import. Er en ombygd en og de er det jo ikke så mange av Ombygd av SS Performance for et par år siden så da finner du vel ut av hvilken det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Ja trur jeg har sett den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 da var bilen hentet og kjørt noen timer! Er strålende fornøyd så langt. Kan konstantere to ting og det er at den drikker rikelig med bensin, og det sparker godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 hva er det beste med tanke på å koble til iphone/usb/aux? Funker denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 eller er det bedre alternativer på markedet? Får den jo til halve prisen på ebay. Er det mye jobb å innstallere? Må det kodes/programmeres noe i etterkant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenT Skrevet Mai 19, 2012 Share Skrevet Mai 19, 2012 Hei Jeg satt i en slik i min E61, og den funker veldig bra! Kjøpte den på ebay, billigere der ja.. Du må kode mp3 hvis bilen ikke fungerer med mp3. Om du er usikker kan du prøve med mp3 filer på en cd eller dvd. Det kan være du må kode inn at den har cd-veksler og, da den blir styrt som en cd-veksler på idriven.. Søk på youtube så ser du hva jeg mener. Jeg kodet min selv med NCS Expert, og det var ganske enkelt etter at jeg leste i diverse forum. http://forums.5series.net/topic/106637- ... try1271177 Da får du USB og Ipod tilkobling. Det enkleste hadde vært om du hadde hatt cd-vekslet i hanskerommet, da du hadde loopet deg inn på fiberoptikken som hadde gått til den. http://forums.5series.net/topic/54922-d ... y-install/ Gi en lyd om du lurer på noe. Jeg tenker på å kjøpe en E63 M6. Selv om forbruket ikke er min største bekymring, er jeg nyskjerrig på hva det ligger på. Hva bruker din på normal kjøring? (om det er mulig da:) ) Ellers fornøyd med bilen og motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2012 Dension er innkjøpt, men ikke montert enda. Har prøvd mp3-cd i bilen og det funket heller dårlig så må nok kodes. NCS Expert, er det et program man innstallerer på pc'n og kobler seg til bilen med kabel? Er ikke dette litt risky? Kikket så vidt på den tråden du linket til. CD veksler har jeg ikke så det er vel uansett utelukket. M6 kan jo ikke være feil nei Nå bryr ikke jeg meg alt for mye om forbruket på min da bilen ikke blir brukt alt for mye og jeg kjøpte den ikke for å spare bensin, hehe, men det er ikke alt for gærnt. Med litt aktiv kjørestil på blandet kjøring så ligger jeg på 1,3-1,4. Det var vanskelig og komme under 1 L på langkjøring merket jeg, men det er sikkert mulig om man går inn for det. Det som irriterer meg litt er tank-kapasiteten. Den kunne med fordel vært noe større med tanke på motorvolum og ytelser. Er strålende fornøyd med både motor og bil jeg. Anbefales på det sterkeste =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JorgenT Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Dension er innkjøpt, men ikke montert enda. Har prøvd mp3-cd i bilen og det funket heller dårlig så må nok kodes. NCS Expert, er det et program man innstallerer på pc'n og kobler seg til bilen med kabel? Er ikke dette litt risky? Kikket så vidt på den tråden du linket til. CD veksler har jeg ikke så det er vel uansett utelukket.M6 kan jo ikke være feil nei Nå bryr ikke jeg meg alt for mye om forbruket på min da bilen ikke blir brukt alt for mye og jeg kjøpte den ikke for å spare bensin, hehe, men det er ikke alt for gærnt. Med litt aktiv kjørestil på blandet kjøring så ligger jeg på 1,3-1,4. Det var vanskelig og komme under 1 L på langkjøring merket jeg, men det er sikkert mulig om man går inn for det. Det som irriterer meg litt er tank-kapasiteten. Den kunne med fordel vært noe større med tanke på motorvolum og ytelser. Er strålende fornøyd med både motor og bil jeg. Anbefales på det sterkeste =) Ja, installeres på pcen og du må koble til med kabel i diagnoseporten. Nei, det skal godt gjøres å ødelegge noe om du følger "bruksanvisningen" jeg linket til. Du leser ut en tekst-fil som du tar vare på. Den kan brukes for å kode bilen tilbake til oppsettet du har nå dersom du skulle rote det til. Jeg har gjort flere forandringer på min. For eks kjøpte jeg AVR modulen til dension og kodet inn tv, video in motion osv. Kan da sette på filmer til ungene i baksetet, og samtidig spille musikk fra usb, cd eller radio. Kommer litt an på hvor kyndig du er med pc, men det er ikke så vanskelig om du følger diy på forumet jeg linket til. Du kan selvfølgelig stikke til BMW forhandleren og få gjort det, men det koster jo. Jeg er litt usikker, men da du mangler cd-veksleren, må du sikkert koble/loope fiberen til i cic'en. Du finner flere diy på nettet ang det. Talestyringen kan forhandleren enkelt bytte til engelsk forresten. Det fikk jeg gjort. De kodet også mp3 for meg, da jeg ikke visste jeg kunne gjøre det selv. La inn mp3 på en kamerat sin bil, og det var ikke noe problem. Om du skal til Bergen en dag, så bare gi en lyd Neida, du kjøper ikke en sånn bil for å spare på bensinen.. Men 1.3-1.4 er ikke så gale med tanke på kreftene som er i sving! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge86 Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Chris leo monterte akkurat dension på 535en i går om du trenger tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2012 Ja, installeres på pcen og du må koble til med kabel i diagnoseporten. Nei, det skal godt gjøres å ødelegge noe om du følger "bruksanvisningen" jeg linket til. Du leser ut en tekst-fil som du tar vare på. Den kan brukes for å kode bilen tilbake til oppsettet du har nå dersom du skulle rote det til. Jeg har gjort flere forandringer på min. For eks kjøpte jeg AVR modulen til dension og kodet inn tv, video in motion osv. Kan da sette på filmer til ungene i baksetet, og samtidig spille musikk fra usb, cd eller radio. Kommer litt an på hvor kyndig du er med pc, men det er ikke så vanskelig om du følger diy på forumet jeg linket til. Du kan selvfølgelig stikke til BMW forhandleren og få gjort det, men det koster jo. Jeg er litt usikker, men da du mangler cd-veksleren, må du sikkert koble/loope fiberen til i cic'en. Du finner flere diy på nettet ang det. Talestyringen kan forhandleren enkelt bytte til engelsk forresten. Det fikk jeg gjort. De kodet også mp3 for meg, da jeg ikke visste jeg kunne gjøre det selv. La inn mp3 på en kamerat sin bil, og det var ikke noe problem. Om du skal til Bergen en dag, så bare gi en lyd Neida, du kjøper ikke en sånn bil for å spare på bensinen.. Men 1.3-1.4 er ikke så gale med tanke på kreftene som er i sving! Ja, får se om jeg handler software og kabel etter hvert da når jeg får satt meg litt inn i det. Greit å ha ialletilfelle. Fikk opp en feilmelding på airbag og beltestrammere etter jeg hadde bilen til shining hos en som driver med rubbing og voksing samt shining innvendig. Fikk et tips fra en som har vært borti det på en annen BMW at om man setter kneet i fremsetet så kan man ødelegge en slags pute som føler om det sitter noen i setet. Gjelder sannsynligvis passasjersetet fremme isåfall. Skal ha bilen på verksted snart uansett så de skal få se på det da, men hadde jo vært greit å kunne lese av feilen selv.. Talestyring og kartanvisninger er på tysk hos meg så dette hadde vært greit å kunne gjort om på. Er sjelden i Bergen desverre, men om jeg skal så kan det hende jeg tar kontakt Chris leo monterte akkurat dension på 535en i går om du trenger tips Okay, det høres jo bra ut. Da kan jeg høre med han. Gikk det greit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Sensormatten i passasjersetet ryker fort dersom man setter kneet i setet. Nå vet ikke jeg hvor nøye detaileren din har vært, men svært mange detailere tar ut setet for å rengjøre under. Dersom det er tilfellet så vil du få samme varsellampe. Denne må i såfall slettes med diagnoseutstyr. Uansett må du koble til diagnoseutstyr og da får du vite om matten er ødelagt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2012 Hør der ja, da er det fare for at den er røket. Skal få det sjekket med diagnose. Setet har ikke vært ute nei, så da er det nok fare for at et kne har vært nedi. Har bestandig vært obs på å ikke sette kne i seter med varme i selv da de kan ta kveld av samme årsak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leos Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Var ganske enkelt å koble sammen, men måtte på gs i bud får å åpne opp får ipod/ mp3 det kosta me 1900kr, men va være å kobble opp avr på samme systeme, må bare finne bedre fårklaring på nette men i kan godt hjelpe d å koble opp. Chris leo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå